• 05-08-2009, 04:28:26
    #37
    Kurumsal PLUS
    turkiyereseller adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TTNET pahalı kaliteli, TELLCOM ucuz kalitesiz mi ?
    Kalitesiz ise Turkcell neden tellcom kullanıyor ?
    Eleştirilen Fiyat politikası.. Kalitesi değil

    Türkcell de Tellcom da aynı gruba ait şirketler..
  • 05-08-2009, 04:32:03
    #38
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eleştirilen Fiyat politikası.. Kalitesi değil
    Türkcell de Tellcom da aynı gruba ait şirketler..
    Aynı gruba ait şirketler olduğunu zaten biliyorum. Fiyat politikası ve kalitesi değil ise niye mars ta telekom hattı pahalı tellcom ucuz ?

    Alıntı;

    Kaliteli hizmet ucuza olmaz hiçbir zaman..

    Bu bir hizmet sektörüdür.. En güzel örnek şu Denizliden istanbul’a A otobüs firması ile gideceksen 70 TL ve B otobüs firması ile gideceksen 40 TL ödeyeceksin.. Sırf ucuz diye 40 TL ödeyip B firması ile gidince eski bir otobüsde sıcaktan pişerek 12 saat geçireceksin.. Belki otobüs yolda arızalanacak 12 saatte ulaşman gereken yere 19 saatte ulaşacaksın..
    Bir ürünü ne kadar ucuza alıp, Ne kadar ucuza satarımda müşteri toplarım anlayışı genelde şu forumu kullanan kişilerde çok fazla mevcut.. Bu konuda avrupadaki işletmelere imreniyorum.. 1 Datacenter 2€ ya hattı mal ederken 2€ ya satmaz.. Ama çoğunluğunu bu forumun üyeleri oluşturan Türk firmaları bir ürünü 20 Liraya mal ediyorsa 19 liraya mal edip para kazanacağını sanar...
    Bu konuda güzel bir örnek Rackspace.. Adamların en ucuz hizmeti 300 sterlin.. aynı hizmeti A firmasından 95€ ya alıyorsunuz belki.. ama adam size %100 network Uptime garantisi, 7x24 teknik destek, sunucu içersinde yapılacak işlemler konusunda 7x24 yardım sunuyor.. Sunucunuz kapandığında veya sunucu arıza yaptığında bunu telefon ederek size haber veriyor.. Günümüzde de artık bu iş bu şeklinde verilen hizmetin niteliğine göre şekilleniyor..
    Bir gün insanlar zamanlarını belki aylarca, beklide yıllarca boşa harcadığını anlayıp bu işi bırakacaklar.. Bunu yapacak adamlar 20 liraya mal edip 19 liraya satmaya çalışanlar.
  • 05-08-2009, 04:34:36
    #39
    Kurumsal PLUS
    turkiyereseller adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı gruba ait şirketler olduğunu zaten biliyorum. Fiyat politikası ve kalitesi değil ise niye mars ta telekom hattı pahalı tellcom ucuz ?
    Alıntı;
    Kaliteli hizmet ucuza olmaz hiçbir zaman..
    Bu bir hizmet sektörüdür.. En güzel örnek şu Denizliden istanbul’a A otobüs firması ile gideceksen 70 TL ve B otobüs firması ile gideceksen 40 TL ödeyeceksin.. Sırf ucuz diye 40 TL ödeyip B firması ile gidince eski bir otobüsde sıcaktan pişerek 12 saat geçireceksin.. Belki otobüs yolda arızalanacak 12 saatte ulaşman gereken yere 19 saatte ulaşacaksın..
    Bir ürünü ne kadar ucuza alıp, Ne kadar ucuza satarımda müşteri toplarım anlayışı genelde şu forumu kullanan kişilerde çok fazla mevcut.. Bu konuda avrupadaki işletmelere imreniyorum.. 1 Datacenter 2€ ya hattı mal ederken 2€ ya satmaz.. Ama çoğunluğunu bu forumun üyeleri oluşturan Türk firmaları bir ürünü 20 Liraya mal ediyorsa 19 liraya mal edip para kazanacağını sanar...
    Bu konuda güzel bir örnek Rackspace.. Adamların en ucuz hizmeti 300 sterlin.. aynı hizmeti A firmasından 95€ ya alıyorsunuz belki.. ama adam size %100 network Uptime garantisi, 7x24 teknik destek, sunucu içersinde yapılacak işlemler konusunda 7x24 yardım sunuyor.. Sunucunuz kapandığında veya sunucu arıza yaptığında bunu telefon ederek size haber veriyor.. Günümüzde de artık bu iş bu şeklinde verilen hizmetin niteliğine göre şekilleniyor..
    Bir gün insanlar zamanlarını belki aylarca, beklide yıllarca boşa harcadığını anlayıp bu işi bırakacaklar.. Bunu yapacak adamlar 20 liraya mal edip 19 liraya satmaya çalışanlar.
    Mars bir datacenter Tellcom internet sağlayan bir firma neden karşılaştırdığını anlamadım..

    Bu benim yazdığım sadece ucuza mal edildikçe daha da az kar marjına çalışan sezonluk firmalar içindi.. (Datacenter veya internet sağlayan için değil)

    ---

    Tellcom'un kalite ile ilgili bir durumu yok.. Kabloyu çekecek hattı verecek

    Bir datacenter'de de böyle bir durum yok alt yapı sağlam olacak enerji sorunu olmayacak
  • 05-08-2009, 04:38:45
    #40
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mars bir datacenter Tellcom internet sağlayan bir firma neden karşılaştırdığını anlamadım..
    Bu benim yazdığım sadece ucuza mal edildikçe daha da az kar marjına çalışan sezonluk firmalar içindi.. (Datacenter veya internet sağlayan için değil)
    Karşılaştırdığım tek nokta Mars ın Telekom fiyatlarının aynı kalması Tellcom fiyatlarının %50 daha ucuz olması ve sonrasında gelen kaliteli hizmet hiç bir zaman ucuza olmaz demeniz.

    Bu gün kalkmış rackspace den örnek vermişsiniz niye kalite ve pahalı diyemi ? Alın bende size bir kaç örnek vereyim ucuz ama kalitesine ve müşteri portföyüne şu an pahalı iyidir denilen hiç bir türk fırmasınn ulaşamadığı portföye sahip adamlar. Goddady, 1&1, Hostgator, Bluehost, Servage v.s daha bu sayı arttırılabilir.
  • 05-08-2009, 04:45:56
    #41
    Kurumsal PLUS
    turkiyereseller adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşılaştırdığım tek nokta Mars ın Telekom fiyatlarının aynı kalması Tellcom fiyatlarının %50 daha ucuz olması ve sonrasında gelen kaliteli hizmet hiç bir zaman ucuza olmaz demeniz.
    Yukarda bahsettiğim datacenter tanımına Mars gibi Global iletişim gibi Gridtelekom gibi son kullanıcı ile çalışmayan veya çalışıyorsa farklı kanallardan farklı fiyatlarla çalışan firmalar..

    Bizde bu tanıma uygun firmalarla çalışıyoruz verdiğimiz hizmetin niteliği farklı olduğundan.. Bu firmaların hattı kaça aldığı aslına bakarsanız bizim için önemli değil.. Bizim verdiğimiz hizmet daha farklı bir alanda.. Burada benim eleştirdiğim şey ise yaklaşık yarım milyon türk lirası makineye ve network ekipmanına sahip bir firmayla 1000 TL sermayeye sahip firmanın bir ürünü aynı kar marjı ile satıyor olması.. Firmalar arasındaki ticari giderin ise 100lerce kat farklı olması.. Tellcom dan hat geldiğinde biz o hatta geçeriz çünkü bizim müşteri portföyümüz farklı..
  • 05-08-2009, 04:50:28
    #42
    Kurumsal PLUS
    turkiyereseller adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karşılaştırdığım tek nokta Mars ın Telekom fiyatlarının aynı kalması Tellcom fiyatlarının %50 daha ucuz olması ve sonrasında gelen kaliteli hizmet hiç bir zaman ucuza olmaz demeniz.
    Bu gün kalkmış rackspace den örnek vermişsiniz niye kalite ve pahalı diyemi ? Alın bende size bir kaç örnek vereyim ucuz ama kalitesine ve müşteri portföyüne şu an pahalı iyidir denilen hiç bir türk fırmasınn ulaşamadığı portföye sahip adamlar. Goddady, 1&1, Hostgator, Bluehost, Servage v.s daha bu sayı arttırılabilir.
    Sana tekrar alıntı yapma gereği duydum.. Benim verdiğim örneğin yine datacenter veya internet sağlayan firma ile alakası yok Yazdıklarımı yanlış algılama konusunda gayret gösteriyorsun sanırım..

    Rackspace örneğini Leaseweb’e göre yap ne demek istediğimi anlarsın (Direk Leaseweb den unmanaged bir server almış müşteri gibi düşün).. Bunları örnek gösterme sebebim son kullanıcıya direk olarak satış yapıyor olmalarıdır. Bu konuda GlobalSwitch veya BlueSquare örnek gösterilemezdi yazdıklarım anlatmaya çalıştığım şeyi kavranabilmesi için verilmiş örnek..

    Bu saydığın firmaların tamamı Türkiye’deki her firmadan bir ürünü mal edişi ve satışını karşılaştırırsan çoook daha fazla kar ediyor..

    Bu firmalarla kendi ülkendeki firmaları kıyas etme o yüzden.. Yabancı firmalarla ülkendeki firmaların fiyatları arasında uçurum olmasın diye bir üründen ülkendeki firma %5 kar edip en az 5 personel çalıştırıp, bunların sigortalarını ödeyip ayda 5-10Bin TL kdv ödüyor.. Tüm bunları %5 ettiği kardan çıkartmaya çalışırken senin kıyasladığın firmalar en dandik üründe bile %50 kar yapıyorlar Mecburi satılması gereken ürünler hariç.. (Örneğin bir çorba yaptıysanız içmeniz için kaşık gerekir.. Hosting satıyorsanız domain de satmanızın gerektiği gibi.. ama domain konusunda elde edinilen kar 1-2$ den ibaret.. Ama 100Mbit co-location hizmetini firma 2TB trafik ile 99€ ya veriyorsa bu hizmetten ettiği kar 87€)

    Konu içersinde yazdığım tüm yazıların tamamı alt yapı hizmeti sunan hiçbir firma ile ilgili değildir.. Tekrar bir başkası konuyu dağıtmasın.. Konunun amacıda zaten Mars Telekom müşterisi kurumsal yapıya kavuşmuş şirketlerin değişen fiyatlardan etkilenmelerini konusunda.. Kimse datacenter veya internet sağlayıcılarına bir şey demiyor .. Hizmet satan Hostingci, sunucu kiralayan, vps-vds veren ve oyun satan firmaların bu değişimlerden nasıl etkileneceği konu.. Ve yazdığım yazılarda verdiğim örnekler hayal ürünüdür.

    Bizim müşteri portföyümüz yine hizmet satanlara yönelik olduğundan öncelikle iş güvenliği ve mal ediş bizim için en önemli nokta.. Bu hizmet üreten firmaların aldığı alt yapı hizmetlerinide her zaman iş güvenliğini önde tutarak ucuza mal etmek bizim görevimiz olduğundan bir datacenter ile çalışsak ta fiyat araştırmasını birincil elden bizde yapmaktayız.. Bugün bizim bir veri merkezi kurmamız sadece 1 hafta sürer.. İçersine 100 den fazla sıfır sunucuyu da sadece 6 haftada gümrükten çekebiliriz.Bir veri merkezi kurmuyor olmamızın nedeni müşteri portföyünden kaynaklanmakta eğer müşterilerimiz bizim omlara sunduğumuz fiyatlarla piyasada rekabet edemeyeceklerse böyle bir işe girişmenin anlamıda yok.. Her şeyden önce yapılan bir ticaret burada anlattıklarımda alt yapı hizmeti değil direk hizmet sağlayan firmaların ticari boyutuna bakmaksızın bir ürünü diğer ufak bir firma ile aynı fiyata mal edip bir sınırlama olmadan satılacak olması.