Öncelikle herkeze iyi akşamlar.
Üniversite hayatım boyunca netwok ve cisco ile uğraştim.interneti hobi olarak kullandım.Üniversite hayatımın son anlarına yaklaştıkça kendime bir hedef belirleyip o yönde ilerlemek istiyorum.Hedefim ise Hosting şirketi kurmak
Hosting şirketinin genel olarak işleyiş prensibini biliyorum fakat burda tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak istiyorum ve kendimi hangi alanlarda geliştireceğimi ögrenmek.
Öncelikle bilgi birikimlerimi yazayım ve eksik olduğum konuları söylerseniz o yönde çalışmalara başlayacağım.
- Router,switch Config edebiliyorum
- Güvenlik konusunda pek bilgim olmasada Cisco Firewall'lerini 3-4 defa config etmiştim.
- ileri derecede unix ve linux bilgisine sahibim
- Windows 2003 serveri netowk deki işim icabi iyi biliyorum.2008'e alışmaya çalişiyorum
- CCNA ve CCNP Sertifikalarına sahibim
Bunllar dişinda hostiing şirketi açmak için ne gibi bilgilere sahip olmalıyım ve ne gibi kaynaklar önerirsiniz(ingilizce veya türkçe)
Notlar :
- Sunucuları hp'den alacağım.yani kendim barındıracağım
- Bu işi 1 sene sonra başlayacağım.heüz yeterli bilgiye sahip olarak görmüüyorum kendimi.
- Server hizmetini istanbul ve Alabama eyaletinde yürüteceğim birbirleriyle bağlı olarak.Hem trkçe hem ingilizce destek vereceğim
Sizlerden isteğim yukaridaki bildigim konular hariç ne gibi konularda kendimi geliştireceğimi söylemeniz
Türkçe karakter'le yazmaya alişik olmadığım için yazım yanlişlarımı af edin.
Hosting Şirketi Açmak
16
●1.574
- 05-09-2008, 22:35:46
- 05-09-2008, 22:45:30Üyeliği durduruldubu işte çok tecrübeli oldugum söylenemez ama sana önerim biri 100 mb alanı 10 ytl verirken biride 150 ytl verirken bu kadar bilgim olsa inan türkiyede başka işe bakardım kar marjı çok az ve olası bir saldırı durumunda firewallun çok etkili olması lazım,bu işte 2000 li yıllarda başlayan yol tuttu gidiyor.Natro,türk ticaret gibi...bazen profesyonel ticari ataklar,mantıklı hareketler,grup arkadaşlarının ekip ruhu gibi...fanfin işler türkiyede geçmeyebiliyor kosgebdeki bir kaç tanıdıgın vasıtasıyla türkiyede girmediğin firma kalmayabiliyor.Sana Tavsiyem Hiç başlama...yazık olur 19 yaşında arkadaşlarımızın saçı ağırdıgını bile duydum...Gerek yok o kadar bilgiye yazık olur,
- 05-09-2008, 22:48:55benim her zaman idealimdeki hedef ticaret olmustur.Netwok muhendisligi okuyunca bu idealimi birlestirmek istiyorum.Tabiki yorumlara gore kendime sekil verecegim.Yabanci forumlarada mesaj attim onerilere gore hedeflerimin dogrultusunu sececegim.
Ayrica bu bildiklerim normal bir netwokcunun bildigi bilgiler.Alacagim maas en fazla 3-4 milyar.turkiyedeki fiyatlarida bilmiyorum - 06-09-2008, 19:08:03en iyi meslegin ticaret oldugunu dusunuyorum ve bu yonde birseyler ogrenmek istiyorum.Ogrenmek icin kaynak veya site onerirseniz sevinirim.Kolay gelsin
- 07-09-2008, 00:34:04Kerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bence Turkiye piyasasi sandiginiz kadar iyi fiyat vermiyor bu tur yoneticilere.Cunki ortalik programci,sistem yonetici ,gereksiz muhendis dolmus.Ve isini iyi yapan muhendisler istedigini alamiyorlar.
2-3 tecrubeli arkadastan duydugum kadari ile veri merkezi acmak iyi bir maliyet isteyen ayni zamanda iyi para veren br sektormus.Dokgurulugunu sizlerin tecrubesine birakiyorum - 09-09-2008, 00:00:12Evet öyle. Ama emin olun hosting işinden kazanacağınız paranın çok daha fazlasını kazanırsınız. En kötüyü mü tercih edersiniz, yoksa kötünün iyisini mi?AliDemirci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-09-2008, 00:08:10Aslinda olay tam olarak para degil.Turkiyede belki iyi sayilabilecek pinar ve Metas da gorev aldim.Patronlarin ne oldugunu anladim.iyi aksamlar dediginde cevap alamadigim adamlar gordum.Ben oruc tutarken yanimda sigara ustune sigara yaktigini ve kahvesini hupurtede hupurtede ictigini gordum.Network sektorunde oldugumu bile bile bana 1 kitap verip onu scan ettigimi ve aksama kadar topuklarimin sistigini gordum.ve bunun uzerine bir tesekkuru cok goren mudurler gordum.Ve anladim ki patronlar benim bunyeme ve normal insan bunyesine ters.Kendi isimde 500 ytl kazanmayi 1.000 ytl patron altinda ezilmeye yeglerimKerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
(turkce klavye kullanamamdan dolayi ozur dilerim)