• 17-11-2005, 16:39:33
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Alıntı
    Einstein’den Mantık Sorusu
    Ekim 23rd, 2005 da 9:27 pm Yazar SNaRe (Genel)

    Einstein"a göre bu sorunun cevabini dünyanin 2%-si bula bilirmiş.

    Bu soruda hiçbir şekilde şaşırtmaca yoktur, tamamen mantığa dayalıdır.
    Mantıklı bir şekilde çözüme ulaşılabilir.

    1-) 5 Tane ev var hepsi ayrı renk.
    2-)Her evde oturanın, ayrı bir uyruğu var.
    3-)Hepsi de ayrı bir içecek içiyor, ayrı bir hayvan besliyor ve ayrı bir
    marka sigara içiyor.
    4-)Bu 5 insanın hiçbiri öbürünün yaptığını yapmıyor. Yani sigarası ayrı,
    içeceği ayri, beslediği hayvan ayrı ve evi ayrı.

    SORU: BALIK kime ait?

    Açıklamalar:

    1-) İngiliz kırmızı evde oturuyor.
    2-) isveçlinin köpeği var.
    3-) Danimarkalı çay içiyor.
    4-) Yeşil ev tam beyaz evin solunda duruyor.
    5-) Yeşil evin sahibi kahve içmeyi seviyor.
    6-) Palmall sigarası içenin bir kuşu var.
    7-) Ortadaki evde oturan süt içmeyi seviyor.
    8-) Sarı evde oturan Dunhill sigarası içiyor.
    9-) Norveçli birinci evde oturuyor.
    10-) Marlboro içen, kedisi olanın yanındaki evde oturuyor.
    11-) Atı olan insan, Dunhill sigarası içenin yanındaki evde oturuyor.
    12-) Winfield sigarası içen, birayı seviyor.
    13-) Mavi evin yanında Norveçli oturuyor.
    14-) Alman Rothmanns Sigarası içiyor.
    15-) Marlboro içenin komşusu sadece su içiyor.
    Valla 1 saat fln uğraştım sanırım. Zaman zaman soruda hata var dediğimde oldu ama çok şükür çözdüm Hadi sizde %2 ye girin bekliyorum

    (Yapamazsanız cevabı buraya yazarım.)
  • 17-11-2005, 17:16:58
    #2
    Sallasa bile dünyanin %30u cvbi bulur.
  • 17-11-2005, 17:19:05
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Sınavlarda da sallayarakmı geçiyodun sen
  • 17-11-2005, 17:19:25
    #4
    çözdüğünün doğru olduğunu nasıl kanıtlıyabilirsin ?
  • 17-11-2005, 17:20:53
    #5
    Üyeliği durduruldu
    tüm şıkları kontrol ediyorsun ve hiçbir hata çıkmıyor.
  • 17-11-2005, 17:21:36
    #6
    Üyeliği durduruldu
    he şekil olarak çizdim paintte onu soruyosan. Valla uğraşın biraz zevkli oluyo.
  • 17-11-2005, 17:29:11
    #7
    Yok abi yani Einstein şöle dese daha iyi olurdu;
    -Bu soruyu mantıklı bir şekilde Dünyanın sadece %2 'si çözebilir.
  • 17-11-2005, 17:30:08
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Valla adam ölmüş gitmiş artık. Zaten emce kareside tartışılıyo artık
  • 17-11-2005, 17:46:16
    #9
    MoD
    Misafir
    Einstein'in sorduguna emin misin? Sigaralardan yana suphelerim var.