• 25-08-2010, 21:14:27
    #10
    Yazı için delphi911 arkadaşıma teşekkür ediyorum.
    Aslında herkes doğru söylüyor.

    Bence url nin ne şekilde yazıldığı önemli değil. Önemli olan anahtar kelimelerin url de geçmesi.

    Sonunda .php yerine .html olması bence o sayfayı önlere çıkarmaz. Eğer çıkma olursa bu google'ın ayrımcılığını gösterir.
    Yinede google'ın ne yapacağı belli olmaz. Her yolu test etmek lazım.

    Ayrıca google çalışanı bir açıklama yapıyorsa onun doğruluk payı yüksektir. Sadece çalışanın nereye getirmek istediğini doğru kavramalıyız.
    rob33n arkadaşım google çalışanının ne demek istediğini çok iyi anlamış ve ona katılıyorum.

    Alıntı
    Ek olarak bence John Mueller'in değinmek istediği şey benim dediğimle aynı.
    rewrite yapabilirsiniz diyor ama sonuçta şu şekilde bırakırsanız biz daha iyi ayrıştırıyoruz diyor.
    http://www.kad1r.com/article.aspx?ar...-3-months-free
    Sonuçta bunda da konumun başlığı veya meta'sı geçiyor. Haliyle arama motoru bunun kategorisini ve başlığını otomatik olarak alabiliyor. Daha kolay olduğu için ek bir avantaj sunuyor bence.

    http://www.kad1r.com/Promotions/Pand...-3-months-free
    Bu şekilde olsaydı neyin ne olduğu belli olmıcaktı ve kafasına göre bulucaktı ne koyacağını. Yani promotions kısmını mı yoksa geri kalan kısmı mı koyayım veya hepsini mi koyayım diye kendi içinde çelişicekti. (sadece kendimi arama motoru yerine koyarak bu şekilde düşünüyorum, elbette bir algoritması vardır)
  • 25-08-2010, 21:34:24
    #11
    url rewrite bence kullanıcı dostu. ama aramalardaki etkisi büyük.

    mesela şunu düşünün: chrome da direk diyelimki bir siteye girdiniz ve site ismini unuttunuz.

    ama içeriğini hatırlıyorsunuz. içeriği adres çubuğuna yazdığınızda hemen chrome tamamlıyor. burdan kullanıcı dostu.

    aramalar da da bold olarak gösteriyor url yi ve akılda kalmasını sağlıyor.

    ama google çalışanının dediği söze kötü yaklaşmamak gerekiyor.

    işim gereği www.asp.net ve www.msdn.com da devamlı makale vs okurum.

    ama hep querystring kullanmışlar.

    misal:

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee702802.aspx

    linke bak

    şöyle olsa kötü olmazdı.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/libr...line-services/
    yada
    http://msdn.microsoft.com/en-us/libr.../category.aspx gibi

    ama google da .net online services diye aratınca binlerce sonuç arasından google ilk sırada msdn i veriyor.

    rewrite seonun sadece bir kısmı okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla. yanlışım varsa düzeltin ama birçok kişi seo yu url rewrite diyip geçiyor.

    seoda domain yaşı, sayfa içeriği, url vs vs bir çok bölüm oluşuyor.
  • 25-08-2010, 23:55:00
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kesinlikle PcMaker'a katılıyorum. Benimde anlatmak istediğim buydu aslında.

    İşte olay sadece içerikte bitiyor. Urlrewrite olayı direk olarak kullanıcı dostu. Akılda kalması ve daha kısa url yapması güzel bencede. Buna kimsenin itirazı ve lafı olamaz.
    Bunda herkes hem fikir. Ama bana göre urlrewrite yapılan sitelerin ek bir artısı yok.
  • 26-08-2010, 01:18:08
    #13
    PcMaKeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    url rewrite bence kullanıcı dostu. ama aramalardaki etkisi büyük.

    mesela şunu düşünün: chrome da direk diyelimki bir siteye girdiniz ve site ismini unuttunuz.

    ama içeriğini hatırlıyorsunuz. içeriği adres çubuğuna yazdığınızda hemen chrome tamamlıyor. burdan kullanıcı dostu.

    aramalar da da bold olarak gösteriyor url yi ve akılda kalmasını sağlıyor.

    ama google çalışanının dediği söze kötü yaklaşmamak gerekiyor.

    işim gereği www.asp.net ve www.msdn.com da devamlı makale vs okurum.

    ama hep querystring kullanmışlar.

    misal:

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee702802.aspx

    linke bak

    şöyle olsa kötü olmazdı.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/libr...line-services/
    yada
    http://msdn.microsoft.com/en-us/libr.../category.aspx gibi

    ama google da .net online services diye aratınca binlerce sonuç arasından google ilk sırada msdn i veriyor.

    rewrite seonun sadece bir kısmı okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla. yanlışım varsa düzeltin ama birçok kişi seo yu url rewrite diyip geçiyor.

    seoda domain yaşı, sayfa içeriği, url vs vs bir çok bölüm oluşuyor.
    kesinlikle doğru, ne tür bir seo yöntemini kullanırsaız kullanın trustraktan ötesi yalan.google microsoftun sitesine güvenip değer veriyosa o site microsoft.com/asdasfagasgaga bile olsa içeriğindeki aramada ilk sıralarda çıkacaktır.