• 30-07-2013, 16:42:36
    #46
    Corydoras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim biz Türk insanında nedenini çözemediğim bir durum var maalesef.
    Şimdi adam terzi diyelim küçük bir işletmesi var belkide mahalle arasında belkide ücra bir yerde.O terzi alın teri dökerek bir taraflarını yırtarak (tabir için özür dilerim) ayda 1000 TL gelir elde ediyor ve bu gelirin belirlenmiş yüzdelerini devlete vergi olarak ödüyor.Peki biz (web üzerinden gelir elde eden insanlar) neden vergi ödemekten bu kadar çekiniyoruz? Bu para kolay kazanılıyor diye mi? Bilgisayar karşısında terlemiyoruz diye mi? Kazandığımız para "Türk Lirası" değil mi? Kazandığımız para "illegal" mi? Kazandığımız para emekçi terziyle,işçinin kazandığı parayla bir değil mi? Yapmayın arkadaşlar gözünüzü seveyim.

    Havaalanında bir durumla karşılaşmıştım bu duruma benzer.Beyefendinin birinin 2 adet pasaportu vardı ve ikisinede yurtdışı çıkış pulu satın almıştı.Devletin polisi söyledi pasaport kontrolünde.
    -Beyefendi iki pasaportunuza da harç ödemenize gerek yoktu.Biri yeterliydi dedi.
    Adamın cevabı gayet açık ve netti. +İyi bir vatandaş olmaya çalışıyorum.
    Herkes biliyor 20 TL fazla ödeyerek iyi vatandaş olunmayacağını.Ama bu zihniyet ne vergiden kaçar ne başka birşeyden.
    Hepimizde bu bilincin oluşması dileğiyle.
    Saygılarımla.

    arkadasım internette veya googleden kazanılan para bı iş yerınde kazandıgından daha zor kazanılıyo analdıgım kadarıyla senın bu işlerle bılgın yok her işin zorlugu vardır konuya gelıncede bi işi birinin gozune sokarsan o zaten olur bu tıp konular oldugu zamn buna zaten yaptırım gelıcektır bos bos konular acıyosunuz neyse yazmıcaktımda zor tuttum kendımı


    bu vergi kanunu cıktıgı zamanda sole konular acıcanız oda asikar 300 lıra kazanıyom 100 lıra vergımı olur gıbı bi işi cok kurcalarsan olma ihtımalı artar bu benım gorusum vergi vergi her yer vergi oldu zaten hayatımız vergi bırakında bunda barı olmasın
  • 30-07-2013, 16:52:20
    #47
    Konunun 3 gündür üst sıralarda kalmasını sağlayan en önemli faktör " Bu tarz konuları niye açıyosunuz, yakalanıcaz" vs tarzı yapılan yorumlar oldu. Aslında ciddi anlamda bu konuda rahatsız olan kişiler yorum yaparak konunun yukarıda kalmasına katkıda bulunmazlar. Susarlar ve konu kaybolur gider. Geldiğimiz noktada bu arkadaşlar sayesinde konu devamlı yukarıda kaldı. Demek ki zaten bu şekilde yorum yapanlar akılcı düşünen ve davranan kimseler değildir. O yüzden ciddiye almadım hiç birini. Bu arkadaşlara tekrar söylüyorum boş kalabalık yapmayın. Konu benim adıma ciddi yararlı oldu diyebilirim. http://www.nevzaterdag.com/web-sites...-vergi-boyutu/ özellikle bu yazı. Bilgi veren ve yararlı olmaya çalışan arkadaşlara birkez daha teşekkür ederim. Konu hakkında farklı tecrübe sahibi olan kişiler var ise lütfen paylaşımdan kaçınmasınlar.
  • 30-07-2013, 18:09:42
    #48
    biomooj adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cehalette ısrar etmenin anlamı yok. harç ile verginin temel farkı şudur: vergi karşılıksız verilir, harç bir hizmet karşılığında verilir.

    daha neyin ne olduğunu bilmiyorsun..
    yaa hocam sen neyi tartışıyorsun ki ben sana vergi diyorum vatandaş diyorum sen bana harçtan bahsediyorsun.

    tamam uzatmayaılım merak eden varsa googleye vergi nedir yazsın öğrensin
  • 30-07-2013, 21:05:03
    #49
    eldorado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yaa hocam sen neyi tartışıyorsun ki ben sana vergi diyorum vatandaş diyorum sen bana harçtan bahsediyorsun.

    tamam uzatmayaılım merak eden varsa googleye vergi nedir yazsın öğrensin
    şaka mısın nesin bilmiyorum. kafana göre yorum yapıp yanlış bilgi verme sadece. burada ciddi bir konu konuşuluyor güzel kardeşim..
  • 31-07-2013, 01:20:29
    #50
    Konu kilitlensin lütfen.
  • 01-08-2013, 09:48:53
    #51
    BySpy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadasım internette veya googleden kazanılan para bı iş yerınde kazandıgından daha zor kazanılıyo analdıgım kadarıyla senın bu işlerle bılgın yok her işin zorlugu vardır konuya gelıncede bi işi birinin gozune sokarsan o zaten olur bu tıp konular oldugu zamn buna zaten yaptırım gelıcektır bos bos konular acıyosunuz neyse yazmıcaktımda zor tuttum kendımı


    bu vergi kanunu cıktıgı zamanda sole konular acıcanız oda asikar 300 lıra kazanıyom 100 lıra vergımı olur gıbı bi işi cok kurcalarsan olma ihtımalı artar bu benım gorusum vergi vergi her yer vergi oldu zaten hayatımız vergi bırakında bunda barı olmasın
    Ben zaten vergi mükellefiyim hocam bana 300 liranın 100 lirası vergi mi olur muhabbeti yapma.Ben ithalat,ihracat yaparken gümrüklerde bi tarafımı yırtayım evrak toplayacağım diye gecem gündüzüm birbirine karışsın sen bana adsense'den para kazanmak daha zor de.Ben kendi şirketimi kurmadan önce babamın ortağı olduğu şirkette amelelik de yaptım.Hayatında hiç 15 kilogramlık balyozu eline aldın mı bilmiyorum ama emin ol o tuttuğun klavyenden ağırdır
    En kısa zamanda bir düzenleme gelir bari neyin ne olduğunu bilirsiniz.Ha bu arada sen zaten bu işlerden çok anlıyorsun ya adsense ödüceğin vergi yıl sonunda gelir vergisi olur öyle %18 KDV falan filan ödemezsin sıkma tatlı canını sen paraları dolar cinsinden saymaya devam et.
  • 01-08-2013, 11:53:04
    #52
    Her yıl bütçe açığını kapatmaya yırtınan bir ülkede böyle konular açarak kaynak/hedef belirtmeyelim lütfen