• 09-10-2019, 01:25:42
    #1
    Merhabalar,

    Yakında zamanda oluşturacağımız e-ticaret sistemimiz için açıkçası opencart ile ideasoft arasında çok kararsız kaldık. İdeasoft'un hazır sanalpos, kargo modülleri avantaj sağlarken ücretli ve kısıtlı olması ve firmaya bağımlı kalmak can sıkıcı. Öte yandan opencart tarafında da iyzico entegrasyonu ile ödeme tarafı çözülür ve açık kaynak olmasından ötürü bir çok modül geliştiriliyor ve daha kolay müdahele edebilme şansımız var.

    Sizlerin tecrübeleri nedir ? Opencart ile bir sistem oluştursak çok mu başımızı ağrıtırız buna girmeye gerek var mı, yoksa parasını ödeyip başımızı ağrıtmayıp ama bağımlı mı kalmalıyız. Avantajları, dezavantajları objektif bir biçimde nedir ?

    Tecrübelerinizi ve tavsiyelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

    İyi Çalışmalar.
  • 09-10-2019, 01:30:36
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Opencart ile başlayın
    Bir kaç sene sonra baktınız işler iyi gidiyor.
    Ya kendinize özel sistem yazdırırsınız yada opencart ile devam edersiniz veya ideasoft ile yolunuza devam edersiniz..
    İlerleyen yıllarda özel sistem yazdırmayı düşünürseniz önerebileceğim insanlar var..
  • 09-10-2019, 01:35:30
    #3
    AENMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Opencart ile başlayın
    Bir kaç sene sonra baktınız işler iyi gidiyor.
    Ya kendinize özel sistem yazdırırsınız yada opencart ile devam edersiniz veya ideasoft ile yolunuza devam edersiniz..
    İlerleyen yıllarda özel sistem yazdırmayı düşünürseniz önerebileceğim insanlar var..
    Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Gözlemlediğiniz avantaj/dezavantajları paylaşabilir misiniz ? Ayrıca muhasebe vb. sql tabanlı çalışan sistemlerimizin entegrasyonunda iki seçenekten hangisinde daha rahat ederiz ?
  • 09-10-2019, 01:36:21
    #4
    KMK Bilişim Sistemleri
  • 09-10-2019, 01:45:50
    #5
    İdeasoft konusunda çok bir şey diyemem paranıza göre paket alır kullanırsınız.
    Kendi sunucularında saklıyorlar her şeyi
    Kısmen kapalı bir sistem. Bu konuda bir şey diyemem tekrar diyorum

    Kendinize özel sistem yazdırırsanız daha rahat edersiniz. Bu arada yazdıracağınız sistem sürdürülebilir bir sistem olması gerekiyor.
    Örneğin; "benim 7 yıl önceki Web tabanlı tabldot programım hala sorunsuz kullanılıyor içinde muhasebe modülü dahi var yapımı 8 ay sürdü" bunun gibi

    Opencart ile başlayabilirsiniz istediğiniz modülleri internetten bulabilir veya özel olarak yazdırabilirsiniz.
    Güvenlik konusunda tam olarak bir şey diyemem ama OpenCart kullanan bir sürü tanıdığım var herhangi bir sorun yaşayanı görmedim
    Tema konusunda da sorun olmaz.
    Aslında ben müşterilerimi hemen e-ticarete atılmasını önermiyorum.
    Hemen domain alayım e-ticaret için adım atayımdan ziyade ilk olarak e-ticaret için güzel bir web sitesi yapıyorum sıfırdan
    Her istediği oluyo
    İçinde fiyat sor mantığı ile çalışan modüllerim oluyo (Yazımı cidden uzun sürüyor)
    En geç 2 veya 3 yıl sonra sitesi bilindik bir site olduktan sonra ödeme sistemlerini aktif ediyoruz veya onların yazımına başlıyorum.

    OpenCart sizin için iyi bir başlangıç olabilir.
    Bi deneyin derim.. Çok fazla masraf yapmak istemiyorsanız..
  • 09-10-2019, 01:50:33
    #6
    mcfearcombat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Yakında zamanda oluşturacağımız e-ticaret sistemimiz için açıkçası opencart ile ideasoft arasında çok kararsız kaldık. İdeasoft'un hazır sanalpos, kargo modülleri avantaj sağlarken ücretli ve kısıtlı olması ve firmaya bağımlı kalmak can sıkıcı. Öte yandan opencart tarafında da iyzico entegrasyonu ile ödeme tarafı çözülür ve açık kaynak olmasından ötürü bir çok modül geliştiriliyor ve daha kolay müdahele edebilme şansımız var.

    Sizlerin tecrübeleri nedir ? Opencart ile bir sistem oluştursak çok mu başımızı ağrıtırız buna girmeye gerek var mı, yoksa parasını ödeyip başımızı ağrıtmayıp ama bağımlı mı kalmalıyız. Avantajları, dezavantajları objektif bir biçimde nedir ?

    Tecrübelerinizi ve tavsiyelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.

    İyi Çalışmalar.
    Opencart ile verimli bir iş çıkartmak için yazılım desteği almanız şart, aksi halde ilerlemeler yavaş ve verimsiz oluyor. Bir aksilik olursa, teknik olarak siz sorumlusunuz ya da destek aldığınız firma... BNu da BÜTÇE demek.

    IDEASOFT gibi yapılar bağlılık değil, iş anlamında özgürlük getirir. Özellikle kısıtlı ekip ve kısıtlı bütçe ile BİR İŞ çıkartmak istiyorsanız avantajlar sağlar. Burada aksilik vs. gibi bir durum yaşamazsınız, neredeyse tüm kullanıacak 3. taraf yazılımlara da doğrudan uyumö yakalarsınız...

    Bol Şans
  • 09-10-2019, 01:58:02
    #7
    hasanyildiz84 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Opencart ile verimli bir iş çıkartmak için yazılım desteği almanız şart, aksi halde ilerlemeler yavaş ve verimsiz oluyor. Bir aksilik olursa, teknik olarak siz sorumlusunuz ya da destek aldığınız firma... BNu da BÜTÇE demek.

    IDEASOFT gibi yapılar bağlılık değil, iş anlamında özgürlük getirir. Özellikle kısıtlı ekip ve kısıtlı bütçe ile BİR İŞ çıkartmak istiyorsanız avantajlar sağlar. Burada aksilik vs. gibi bir durum yaşamazsınız, neredeyse tüm kullanıacak 3. taraf yazılımlara da doğrudan uyumö yakalarsınız...

    Bol Şans
    Hocam dedikleriniz doğru
    Birde ideasoft ile de görüşme yapın sonuçta hazır bir sistem
    İstediğiniz çoğu işlem orada var
    Sorularınızı sorun beğenmezseniz farklı yerlerden teklif alın veya opencart gibi sistemlere başvurun..
  • 09-10-2019, 02:04:09
    #8
    deniozer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KMK Bilişim Sistemleri
    Teşekkürler hocam inceleyeceğim.

    AENMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İdeasoft konusunda çok bir şey diyemem paranıza göre paket alır kullanırsınız.
    Kendi sunucularında saklıyorlar her şeyi
    Kısmen kapalı bir sistem. Bu konuda bir şey diyemem tekrar diyorum

    Kendinize özel sistem yazdırırsanız daha rahat edersiniz. Bu arada yazdıracağınız sistem sürdürülebilir bir sistem olması gerekiyor.
    Örneğin; "benim 7 yıl önceki Web tabanlı tabldot programım hala sorunsuz kullanılıyor içinde muhasebe modülü dahi var yapımı 8 ay sürdü" bunun gibi

    Opencart ile başlayabilirsiniz istediğiniz modülleri internetten bulabilir veya özel olarak yazdırabilirsiniz.
    Güvenlik konusunda tam olarak bir şey diyemem ama OpenCart kullanan bir sürü tanıdığım var herhangi bir sorun yaşayanı görmedim
    Tema konusunda da sorun olmaz.
    Aslında ben müşterilerimi hemen e-ticarete atılmasını önermiyorum.
    Hemen domain alayım e-ticaret için adım atayımdan ziyade ilk olarak e-ticaret için güzel bir web sitesi yapıyorum sıfırdan
    Her istediği oluyo
    İçinde fiyat sor mantığı ile çalışan modüllerim oluyo (Yazımı cidden uzun sürüyor)
    En geç 2 veya 3 yıl sonra sitesi bilindik bir site olduktan sonra ödeme sistemlerini aktif ediyoruz veya onların yazımına başlıyorum.

    OpenCart sizin için iyi bir başlangıç olabilir.
    Bi deneyin derim.. Çok fazla masraf yapmak istemiyorsanız..
    Aslında ideasofta ödenecek rakam bizim yatırımımız için çok önemli değil daha önce uzun yıllar e-ticaret sistemleri ile uğraştım ve halen faal oturmuş projelerimiz var ancak burada hep hazır yazılımlar ile çalıştığımdan dolayı açık kaynak tarafında çıkabilecek sorunları bilemiyorum maalesef. Meselem ideasofta ödenecek ücretten ziyade kapalılık konusu hiçbir işlemde onlardan bağımsız hareket edemedik ve çok zorluk çıkardılar.

    hasanyildiz84 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Opencart ile verimli bir iş çıkartmak için yazılım desteği almanız şart, aksi halde ilerlemeler yavaş ve verimsiz oluyor. Bir aksilik olursa, teknik olarak siz sorumlusunuz ya da destek aldığınız firma... BNu da BÜTÇE demek.

    IDEASOFT gibi yapılar bağlılık değil, iş anlamında özgürlük getirir. Özellikle kısıtlı ekip ve kısıtlı bütçe ile BİR İŞ çıkartmak istiyorsanız avantajlar sağlar. Burada aksilik vs. gibi bir durum yaşamazsınız, neredeyse tüm kullanıacak 3. taraf yazılımlara da doğrudan uyumö yakalarsınız...

    Bol Şans
    Daha önceki projelerimizde ticimax gibi firmalarda çalıştık hocam ancak şöyle durumlarla karşılaştık. Bir tema tasarımı yaptırmak istedik 7 bin TL verdik bir Logo Tiger entegrasyonunu bile yapmadılar binlerce lira harcadık, sistemimize her bişey eklemek entegre etmek istediğimizde bizden sabit ücretler dışında fiyatlar talep edildi. Örneğin ilk aldığımız pakette özel tema tasarımı vardı ve yaptılar ( sağolsunlar 3 ayda yapabildiler, ücret iadesi yapmadılar elimiz kolumuz bağlı kaldı ) daha sonra bir özel tasarım daha yaptırdık ve bir kaç ay onu kullandık. Tekrar eski tema tasarımına dönmek istediğimizde o eski versiyonda kaldı bi 3 bin tl gönderirseniz yeni versiyona geçirelim temayı gibi saçma sapan durumlar ile karşılaştık.

    Evet bahsettiğiniz hazır sistemlerde rahatlık var ama sürekli bir geliştirme sürecindeyseniz çok yoruyor malesef. İdeasoft ile hiç çalışmadım firmanın tavrı nasıldır bilmiyorum.
  • 09-10-2019, 02:09:34
    #9
    mcfearcombat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler hocam inceleyeceğim.

    Evet bahsettiğiniz hazır sistemlerde rahatlık var ama sürekli bir geliştirme sürecindeyseniz çok yoruyor malesef. İdeasoft ile hiç çalışmadım firmanın tavrı nasıldır bilmiyorum.
    Çok açıkça kötünün iyisi
    İstediğiniz her mantıklı değişim kesinlikle ÜCRETLİ oluyor, burada haklısınız.
    Proje talebinizi iletin, yazılı sözleşme altına alarak kabul ediyorar ise yaptırın, ekipleri yeterli ama bütçeleri yüksek. Özel müşteri işini severler ama çok para vereni daha çok...

    Yeterli bütçe ve zamanınız var ise MAGENTO gibi yapıları geliştiren firmalardan destek almanız uzun vadeli çözüm olacaktır. Ref : grinet.com.tr ile ÇÖZÜMSEL bir çalışma gerçekleştirebilirsiniz.

    Yine opencart için "herhangi birisi ile" değil de "profesyonel" bir yapı ile anlaşırsanız bu tip yapılar kullanılabilir.

    Bol Şans