Merhaba,
Evde kullandığım laptop'ta wireless ile ilgili bir sorun olmuyor ama masaüstünde internet 10 15 dakikada bir kesintiye uğruyor. Wireless adapter' de sorun olabilir mi Asus iyidir diye almıştım ama sizce adapterle ilgili bir sorun mudur yada kablosuz klavye ve mouse kullanıyorum bazı yerlerde frekans ile ilgili sorunlar olabileceği söylenmiş bununla mı ilgilidir.
Benzer sorun yaşayanlar çözümü konusunda fikir sahibi olanlar ve yardımcı olmak isteyenlerden cevap bekliyorum. Teşekkürler...
Sık Kesilen Wireless Sorunu ?
7
●4.868
- 05-12-2008, 22:20:55teşekkürler, frekans değişimi yaptım etkisi olmadı sinyalden değil sanırım ikinci olarak Bartuc'un dediği gibi kart Gigabyte büyük ihtimalle, kartla ilgili bir sorun olabilir ama USB bellek, kamera vs. de kesilme olmuyordu kesin bir çözüm bulamazsam format atacağım çok fazla trojan var yavaş çalışıyor zaten makina
- 06-12-2008, 14:05:38Selamlar..
Öncelikle trojan ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.Trojanın amacı bilgi çalmaktır ve senin internet bağlantına zarar verecek birşeyler yapmaz yoksa bilgilerini çalmak isteyen vatandaşa birşeyler gönderemez..
Bu arada Trojan varsa bilgisayarında temizle
wireless bağlantılar radyo dalgalarıyla prensip alınarak çalışır. Eğer senin faren ve klavyen wirelessin çalıştığı frekansta çalışıyorsa haliyle dalgalar karışır. Her cihazın belli bir frekansı var. Bir radyoyu düşün.Yüzlerce kanal var ve bir sürü frekans var.Eğer birbirine karışıyorsa demek ki frekansları çakışıyor demektir..
Eğer senin wireless ile diğer cihazlar çakışıyorsa her zaman çakışmaları demektir. (Tabii çalışma frekansı değişmiyorsa) ki normal şartlarda değişmez.Belli bobin değerleriyle ayarlanmıştır..
Ama şöyle bir deneme yap. Fare ve klavyeni çıkart ve kesilip kesilmediğine bak.. sonra başka bir laptop al onunla gir ve kesilip kesilmediğine bak.. Eğer kesilmiyorsa sendeki wirleess adaptörünü o laptopa tak ve öyle dene eğer yine kesilmiyorsa o zaman sorun windowsundadır.
Yani kısaca yapacağın şey deneme yanılma yöntemidir. Kesin birşey söylenmez bu konuda
kolay gelsin - 09-12-2008, 19:30:21teşekkürler ertan, dediklerin çok mantıklı ve yararlı oldu. fakat sorunu hala halletmiş değilim ama aşama kaydettim
son bulgularım
adaptör sorunsuz, başka bir bilgisayarda denedim...
bilgisayardan klavyeyi ve fareyi çıkardıktan sonra deneme şansım yok çünkü internetin koptuğunu göremem böyle bir hareket sonucu wireless klavye usbden çıktıktan sonra yeniden başlatmadan çalışmıyor
Sanıyorum sorun sistemde virüs olabilir birçok forumda bu wireless bağlantısının sık kesilmesiyle ilgili konu açılmış birçok sebebi var galiba ama benim sorunum wireless kopuyor tekrar giriyor ama ikinci girişinde internete girmiyor ama ağ bağlı diyor bazen de çok uzun bir süre ağ adresi alınıyor diyor ama bağlanamıyor, sorunun çözümünde yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkür ediyorum - 10-12-2008, 01:09:41Virus olduğunda explorer kendini kapatır
ama sen de gidip geliyorsa virusle alakası yok.. kablolu bir tane mouse edinip baksaydın...
Bi soru da şöyle, kablosuz klavye-mouse ile daha önce böyle bir sorun yaşadın mı? Eğer hayırsa sorun sisteminle alakalıdır.. Sen yine de mouse unu bi değiştir (ödünç al..)
ayrıca modemin ara yüzüne girip kullanıcı adı, şifreni ve diğer ayarları tekrar girip kaydet sonra bağlantını test ettir.. Benim modem de ara sıra girmiyor o şekilde yapınca girebiliyorum.. Ama modemim kablolu
- 12-12-2008, 23:20:47Üyeliği durdurulduöncelikle kablolarını kontrol et. Kabloların kırıklığı bağlantının sürekli düşmesine neden olabiliyor. Eğer format atıpta aynı sorunu yaşıyorsan kabloları kontrol et oda olmazsa modemi resetle oda olmadı modemi değiştirirsinundefined adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
