• 09-06-2018, 03:12:25
    #1
    2012


    2015



    2012 olan 2015'ten daha mı iyi yoksa bana mı öyle geliyor?
  • 09-06-2018, 03:14:12
    #2
    Olabilir hocam. Bazı özel seri eski modeller yeni modellerin bazılarından iyi olabiliyor.
  • 09-06-2018, 03:20:19
    #3
    Hocam 2012, 2015'den daha iyi olabilir ama bu gösterdiğiniz örneklerde değil. GHz fazlası olması daha iyi olduğu anlamına gelmez, işlemcinin kaçıncı nesin olduğu önemli. Örneğin 2. Nesil 3.2 GHz bir işlemci 5. Nesil 1.2 GHz daha iyi değildir. 5. Nesil olan daha iyi performans verecektir, zaten işlemcinin performansını belirleyen daha bir çok faktör var burada gözükmeyen. Ramler aynı gözüküyor, Intel 4000 ile Intel 6000 arasındada uçurum fark var. Zaten biri 1gb paylaşımlı birisi 1.5gb paylaşımlı bu 500mb'de MacBook sistemlerde baya fark yaratıyor. Bende şu anda bir adet 2012 var bir adet 2014 var. Özellikleri arasında bu görseldeki gibi görünürde pek bir fark yok gibi gözüküyor ama 2014 mac 2012 mac'ten 10 kat hızlı açılıyor ve 10 kat iyi performans veriyor diyebilirim. Zaten şöyle bir faktör var, 2015 cihazın retina olduğunu düşünürsek mutlaka SSD mevcuttur o cihazda bu bile başlı başına 5 adım ileri taşır 2015 cihazı.
  • 09-06-2018, 03:30:28
    #4
    https://www.intel.com.tr/content/www...rocessors.html


    Buranın yardımı ile bulduğuma göre işlemcilerin karşılaştırılması bu şekilde


    http://cpu.userbenchmark.com/Compare...U/m24945vsm737


    Bir işlemcinin iyi olmasında tek başına frekans hızı yeterli değil hocam. İşlemcinin sahip olduğu mimari daha etkili.
  • 09-06-2018, 03:30:54
    #5
    Ben de uçan işlemcili sanıp az daha kasaları alıyordum ama, 2. nesilmiş. Şuan yanılmıyorsam 8. nesiller devrede.
  • 09-06-2018, 03:33:39
    #6
    profad adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 2012, 2015'den daha iyi olabilir ama bu gösterdiğiniz örneklerde değil. GHz fazlası olması daha iyi olduğu anlamına gelmez, işlemcinin kaçıncı nesin olduğu önemli. Örneğin 2. Nesil 3.2 GHz bir işlemci 5. Nesil 1.2 GHz daha iyi değildir. 5. Nesil olan daha iyi performans verecektir, zaten işlemcinin performansını belirleyen daha bir çok faktör var burada gözükmeyen. Ramler aynı gözüküyor, Intel 4000 ile Intel 6000 arasındada uçurum fark var. Zaten biri 1gb paylaşımlı birisi 1.5gb paylaşımlı bu 500mb'de MacBook sistemlerde baya fark yaratıyor. Bende şu anda bir adet 2012 var bir adet 2014 var. Özellikleri arasında bu görseldeki gibi görünürde pek bir fark yok gibi gözüküyor ama 2014 mac 2012 mac'ten 10 kat hızlı açılıyor ve 10 kat iyi performans veriyor diyebilirim. Zaten şöyle bir faktör var, 2015 cihazın retina olduğunu düşünürsek mutlaka SSD mevcuttur o cihazda bu bile başlı başına 5 adım ileri taşır 2015 cihazı.
    detaylı bilgi için çok tşk ederim. peki kaçıncı nesil olduğunu nasıl öğrenebiliriz?
  • 09-06-2018, 03:48:49
    #7
    Prostavaryo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    detaylı bilgi için çok tşk ederim. peki kaçıncı nesil olduğunu nasıl öğrenebiliriz?
    Rica ederim hocam, "system report" kısmına tıkladığınızda daha detaylı bilgiler veriyor fakat bu ekranda kaçıncı nesil olduğu yazmıyordu diye hatırlıyorum. Apple'da şöyle bir şey şu sene çıkan modellerde şu işlemci var deniyor, yani donanım özelliklerinde açık açık yazmıyor hangi nesil işlemci olduğu seri numarasından falan bulunabilir. Mesela 2013 modellerde 4. nesil olduğunu biliyorum hocam, büyük ihtimal 2015 modelde 6. nesil 2012 modelde 3. nesil vardır diye düşünüyorum yinede Google üzerinden veya Apple servisini arayarak teyit etmek sağlıklı olacaktır tam emin değilim bu nesil konusunda.
  • 09-06-2018, 10:03:08
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    2009 model arabayla2016 model araba bir olur mu?


    elektrik tuketimi,
    çekirdeği verimli kullanma
    gibi bir çok ozellik var