Hocam 2012, 2015'den daha iyi olabilir ama bu gösterdiğiniz örneklerde değil. GHz fazlası olması daha iyi olduğu anlamına gelmez, işlemcinin kaçıncı nesin olduğu önemli. Örneğin 2. Nesil 3.2 GHz bir işlemci 5. Nesil 1.2 GHz daha iyi değildir. 5. Nesil olan daha iyi performans verecektir, zaten işlemcinin performansını belirleyen daha bir çok faktör var burada gözükmeyen. Ramler aynı gözüküyor, Intel 4000 ile Intel 6000 arasındada uçurum fark var. Zaten biri 1gb paylaşımlı birisi 1.5gb paylaşımlı bu 500mb'de MacBook sistemlerde baya fark yaratıyor. Bende şu anda bir adet 2012 var bir adet 2014 var. Özellikleri arasında bu görseldeki gibi görünürde pek bir fark yok gibi gözüküyor ama 2014 mac 2012 mac'ten 10 kat hızlı açılıyor ve 10 kat iyi performans veriyor diyebilirim. Zaten şöyle bir faktör var, 2015 cihazın retina olduğunu düşünürsek mutlaka SSD mevcuttur o cihazda bu bile başlı başına 5 adım ileri taşır 2015 cihazı.
detaylı bilgi için çok tşk ederim. peki kaçıncı nesil olduğunu nasıl öğrenebiliriz?