• 29-08-2012, 16:26:52
    #1
    Arkadaşlar isimtescil tercihen kullandığım bir firma değil fakat bazı uzantıları başka firmalarda olmadığı için oradan almak zorunda kalıyorum

    banka havalesi ile alışverişte banka şubelerinin kktc'de olduğunu gördüm sebebini merak ettim aklıma kötü şeyler geliyor ama dillendirmek istemiyorum sizce nedendir?
  • 29-08-2012, 16:33:31
    #2
    vergi olayından dolayı.
  • 29-08-2012, 16:40:20
    #3
    isimtescilden alışveriş yaptığımızda vergi kaçırmışmı oluyoruz yani
  • 29-08-2012, 16:43:35
    #4
    Godaddyden yaptığınızda kaçırmış olmadığınız gibi isimtescilden yaptığınızda da olmuyorsunuz. Çünkü 1 tanesi yurtdışı şirketi isimtescilin diğeride yurtiçindeki şirketine ait banka hesapları
  • 29-08-2012, 18:39:52
    #5
    KR@LKSK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Godaddyden yaptığınızda kaçırmış olmadığınız gibi isimtescilden yaptığınızda da olmuyorsunuz. Çünkü 1 tanesi yurtdışı şirketi isimtescilin diğeride yurtiçindeki şirketine ait banka hesapları
    Hesapların hepsi KKTC üzerinde, dolayısıyla ödemeler KKTC hesaplarına yattığı için vergilendirme olmuyor ancak ödeme sırasında Ödeme Kapısını Türkiye seçerseniz Türkiye üzerinden vergilendiriliyor ve fatura kesiliyor.
  • 20-10-2012, 17:34:47
    #6
    Akarsis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesapların hepsi KKTC üzerinde, dolayısıyla ödemeler KKTC hesaplarına yattığı için vergilendirme olmuyor ancak ödeme sırasında Ödeme Kapısını Türkiye seçerseniz Türkiye üzerinden vergilendiriliyor ve fatura kesiliyor.
    alışveriş yapacaklar buna dikkat etmeli bencede
  • 21-10-2012, 02:26:59
    #7
    tahagg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    alışveriş yapacaklar buna dikkat etmeli bencede
    Eğer aldığı şeyi faturalandırmak istemeyen bir kişi için önemli olmadığını düşünüyorum. Çünkü vergi isimtescil'den değil kullanıcıdan çıkmaktadır ve dolayısıyla kullanıcı en cazip gelen fiyatlandırmayı seçmektedir.
  • 21-10-2012, 13:21:55
    #8
    nitelikli dolandırıcılığın akıllıca olanı.

    o parayı Türkiye'ye kaçak yollardan sokabildikleri için kıbrısda şirket kuruyorlar.

    neticede Türk vatandaşı iseniz ve nerde kar ederseniz edin, maliye vergisini talep eder.

    örnek: Yurtdışında konser verip yine Türkiye'de beyan etmek zorunda olan sanatçılar.
  • 21-10-2012, 13:38:53
    #9
    Aslinda buna nitelikli dolandırıcılık denilemez devletin gözyumduğu bi imkan diyelim. Zira misal 100.bin TL paraniz var . bunu tc bnaksına vadesiz mevcuatta tutarsaniz devlet sizden vergi aliyor ama bunu baska ülke bankasına yatirirsaniz ve ihtiyaciniz durumunda ordaki parayi teminet gösterip buran cook düüşük miktar (masraf) faiz ödeyip paranizi kullanabiliyorsunuz ve vergi ödemiyorsunuz. Yani sonucta isimtescil seçme sansi ödemiş ayrıca aradaki fark isimtescil in farkı değil sanırım KDV. KDV de bireyin faturasıdır.