merhaba arkadaşlar. bir müşterime site hazırlarken elidmeki farklı bir domain üzerinde çalıştım şimdi siteyi bitirdim ve orjinal domaine taşıyacağım fakat ne şekilde olursa olsun phpmyadminden veritabanını indirdiğimde karakterler hep bozuk geliyor türkçe karakterlerin hepsi ascii koduna dönüşmüş oluyor ve yüklediğimde bozuk çıkıyor acaba veritabanını düzgün bir şekilde indirebileceğim bir yol varmıdır. yada bunun çözümü nedir ilk defa başıma geliyor.
hallettim arkadaşlar teşekkürler
db yedeklerken karakterin bozulması
4
●34
- 11-01-2022, 23:07:43Db dosyasini indirip text editör ile bir aciniz. İcerisindeki Türkçe karakterler asci mi bakiniz.
eger db dosyasi icerisindeki karakterlerde bir oroblem yoksa, indirdiginiz yerde bir problem yok demektir.
dosyayi yuklediginiz veritabani sunucusunda veritabaninizin utf-8 olarak oluşturulduğuna emin olunuz. - 11-01-2022, 23:11:43Castaway adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
dosyayı indirdiğimde karakterlerin hepsi ascii kodu olarak geliyor. tek tek harfleri ascii ile replace yaptığım da Ş ve Ğ küçük ş - ğ ile aynı koda sahip olduğundan cümleler bozuluyor
- 11-01-2022, 23:33:58Merhaba VanPark,VanPark adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hosting hizmet sağlayıcınıza rica edin ssh dan export etsin ve sql dosyasını size iletsin. O da olmuyor ise tablo yapısındaki collation utf8 problemi olabilir.
İyi çalışmalar.