• 18-02-2010, 16:05:42
    #1
    Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar;

    Benim alanında otoriter ve en iyi denebilecek bir sitem var. Sitede yaklaşık 40 civarı orjinal makalem var. ANCAK bir şahıs benim sitemin NET uzantılısını almış ve bu yazıları ve resimleri kopyalamış.

    Daha önce sitemin altına "SİTEMİZDEKİ HİÇ BİR YAZI İZİNSİZ KULLANILAMAZ" yada "KAYNAK GÖSTERİLMEDEN KULLANILAMAZ" yazmamıştım.

    Bu site ben bu yazıları yazmadan 2-3 ay önce kopyalamış ve hiç kaynakta göstermemiş aynı zamanda hızlada yükseliyor.

    Benim sorum ise;

    - Hukuksal olarak hak iddaa edebilir miyim?
    - EĞER BU ŞEKİLDE BİR HUKUK HAKKIM OLMAZSA... Sitedeki yazıların telif hakkını bu saatten sonra alsam O SİTEYE KARŞI HUKUKSAL ÜSTÜNLÜĞÜM OLUR MU?

    Yoksa o siteye bu saaten sonra rica bulunmak dışında bişey yapamaz mıyım?
  • 18-02-2010, 16:06:49
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Ricada bulunursun o da ilgilenmez. Hukuki işlem başlatabilmen için yazılarının telif haklarının sende olması gerekir. Yani her makaleni noterde tasdiklettikten sonra yayınlaman gerekir.
  • 18-02-2010, 16:11:28
    #3
    timm_ yorumun için teşekkür ederim. Fakat bu açıklayıcı olmamış. Ve sorduğum soruların cevabı niteliğinde değil.
  • 18-02-2010, 17:15:17
    #4
    Misafir
    Max275 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar;

    Benim alanında otoriter ve en iyi denebilecek bir sitem var. Sitede yaklaşık 40 civarı orjinal makalem var. ANCAK bir şahıs benim sitemin NET uzantılısını almış ve bu yazıları ve resimleri kopyalamış.

    Daha önce sitemin altına "SİTEMİZDEKİ HİÇ BİR YAZI İZİNSİZ KULLANILAMAZ" yada "KAYNAK GÖSTERİLMEDEN KULLANILAMAZ" yazmamıştım.

    Bu site ben bu yazıları yazmadan 2-3 ay önce kopyalamış ve hiç kaynakta göstermemiş aynı zamanda hızlada yükseliyor.

    Benim sorum ise;

    - Hukuksal olarak hak iddaa edebilir miyim?
    - EĞER BU ŞEKİLDE BİR HUKUK HAKKIM OLMAZSA... Sitedeki yazıların telif hakkını bu saatten sonra alsam O SİTEYE KARŞI HUKUKSAL ÜSTÜNLÜĞÜM OLUR MU?

    Yoksa o siteye bu saaten sonra rica bulunmak dışında bişey yapamaz mıyım?
    Selamlar,

    İlgili eserlerinizin sizin icazetiniz olmadan kopyalanması sorununuzda birkaç bilgi gerekmektedir; bunlar ilgili eserlerin içeriğinin ne olduğu, türü vs. gibi ayrıntılardır. İlgili sorunuzu 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu' nu inceleyerek fikir edinebilirsiniz. (Eserlerin nitelğini bilmediğim için yorum yapamıyorum, konu hakkındaki ilgili mevzuata bakmanızı tavsiye ediyorum.

    Alıntı
    - Hukuksal olarak hak iddaa edebilir miyim?iddaa
    5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu' nun 1/A Maddesi derki: ''Bu Kanun, fikir ve sanat eserlerini meydana getiren eser sahipleri ile bu eserleri icra eden veya yorumlayan icracı sanatçıların, seslerin ilk tespitini yapan fonogram yapımcıları ile filmlerin ilk tespitini gerçekleştiren yapımcıların ve radyo-televizyon kuruluşlarının ürünleri üzerindeki manevi ve mali haklarını, bu haklara ilişkin tasarruf esas ve usullerini, yargı yollarını ve yaptırımları ile Kültür Bakanlığının görev, yetki ve sorumluluğunu kapsamaktadır. '' ve bahse konu kanunun 1/B Madde' si: '' Bu Kanunda geçen tanımlardan;
    ...
    b) Eser sahibi: Eseri meydana getiren ... * kişiyi,
    ...'' dolayısı ile eser sahibi olduğunuz için hukuki olarak bahse konu eser hakkında hak iddia edebilirsiniz.

    Alıntı
    - EĞER BU ŞEKİLDE BİR HUKUK HAKKIM OLMAZSA... Sitedeki yazıların telif hakkını bu saatten sonra alsam O SİTEYE KARŞI HUKUKSAL ÜSTÜNLÜĞÜM OLUR MU?
    Telif hakkı makabline şamil olamayacağı için geçmişe yönelik bir hak iddiasında bulunamazsın, ilgili eserin telif hakkını tescil ettiğiniz andan itibaren hukuki olarak hak iddia etme hakkına sahip olursunuz. İlgili kanunun tam metnine buradan ulaşabilirsiniz.

    Konu hakkında profesyonel hukuki danışmanların da görüşünü almanızı tavsiye ederek iyi çalışmalar diliyorum..
  • 18-02-2010, 19:51:13
    #5
    SuLeymanArsLan bilgi için teşekkürler. Sitedeki içerik alternatif tıp(kilo verme, sigarayı bırama yolları filan...) ile iligliydi.

    İçeriklerin benim olarak eklediğini bir tek tarih olarak kanıtlıya bilirim. Ancak Site altına HİÇ BİR UYARI FİLAN KOYMADIM. LİNK GİBİ... Bu nedenle eserleri ispatlasam bilene onun kaldırmasını veya link koymasını YASAL olarak istiyememmi diyorsunuz.
  • 18-02-2010, 19:55:23
    #6
    resmi olarak onaylatmadığın her yazı, senden çıkmış demektir. yukarıdaki arkadaşın dediği gibi noterden tasdik almak gibi önlem dışında yapabileceğin tel şey, o kişinin sitesini çökertmek.
  • 18-02-2010, 20:07:05
    #7
    alpkop adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    resmi olarak onaylatmadığın her yazı, senden çıkmış demektir. yukarıdaki arkadaşın dediği gibi noterden tasdik almak gibi önlem dışında yapabileceğin tel şey, o kişinin sitesini çökertmek.
    Yardımızın için saolun ancak o kısmı anladım anlamasına ancak. Şuan demek istediğim. Bundan sonra tasdiklesem bilene o siteye etki edermi çünkü ben tastiklemeden önce yazıları çalmıştı zaten.
  • 18-02-2010, 22:49:10
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Ne yazikki emek hırsızlığı çok görülen bir kavram, sadece yazı içerikleri değil neredeyse internet üzerindeki çoğu materyaller (Ç)alıntı işlerden oluşmakta. Pek çok kişinin alın terini dökerek, saatlerini harcayarak, emeğini vererek yaptığı işler saniyeler içerisinde kopyalanmakta.

    Emek hırsızlığını yapan kimsenin yanına bu asla kâr kalmaz. Bu dünyada olmadı ahirette bi şekilde bu haksızlığın hesabını ödeyecektir.
  • 18-02-2010, 23:30:00
    #9
    yazınızın çeşitli yerlerine bolca kendi site adresinizi yazınız alan kişi zaten ne var ne yok kopyalıyor bari backlink olur ayrıca bu kopyalamanın hiçbirşekilde engellenmesi söz konusu değil kötü niyetli kişiler print screen ile zoom yapıp yazıyı resim olarak alıyor ordanda ocr yazılımıyla text haline dönüştürüyor her türtlü kopyalanıyor lakin eğer aşırı derecede siteyi sömür me noktasında kopyalama söz konusu ise derhal mahkemeye başvurmak gerekir sanıyorum.çünki onca harcanan zamana ve emeğe yazık ediyorlar.