• 10-03-2021, 15:56:34
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burda söylemeyi unutmuşum eğer size ibraz edilmeden önce şahıs şirketinizi açarsanız vergi mükellefi olursanız geçmişe yönelik borçlarınızı araştırmayı bırakıyorlar. Vergi dairesindeki beyfendi söylemişti
    Bence o beyfendi milleti kandırıyor gibi (: öyle bir durum olmayabilir tam tersi olursa? yani gidip vergi mükellefi olduğunuzda geçmişinizi araştırırlarsa ?
    hayırlısı bakalım
  • 10-03-2021, 18:02:56
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu mebla günlükse sıkıntı Yani aylık 10.000 15.000 Türk Lirası gelirin olacaksa sıkıntı.. Aylık 500 Tl dolaylarında ise sorun olmaz
    1 yıllık birikim 😅
  • 10-03-2021, 20:38:58
    #12
    benmurat25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bunun doğruluk payı nedir youtubede izlemiştim şirketi olduğu halde bir sürü ceza almışlardı
    Hocam %80- %90 diyebilirim çünkü bu konuyu muhasebecimizle de konuşmuştuk. bize ceza geldikten sonra biz şahıs şirketini oluşturduk . Hem o borcu ödedik. hemde şu an vergi ödüyoruz. yani şahıs şirketi açınca o borç silindi demiyorum. Muhasebecimiz keşke önceden şahıs şirketini oluştursaydık dedi nedenini sorduğumda geçmişe yönelik borçlarına bakmazlardı o zaman diye eklemişti. Bende bu soruyu borcu yatırmaya gittiğimde vergi dairesindeki adama sormuştum. Böyle bir durum oluşsaydı yani biz borç görünmeden mükellef olsaydık geçmişe yönelik bir araştırma yaparmıydınız dedim. Eğer mükellef olsaydınız geçmişe yönelik inceleme yapmazlardı dedi oda.
    • benmurat25
    benmurat25 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 20:47:11
    #13
    CemaLi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence o beyfendi milleti kandırıyor gibi (: öyle bir durum olmayabilir tam tersi olursa? yani gidip vergi mükellefi olduğunuzda geçmişinizi araştırırlarsa ?
    hayırlısı bakalım
    Hocam bunu bir nevi teşvik olarak düşünün , Siz kendinizi vergi ödemeye razı hissediyorsunuz onlarda geçmişinize bakmıyorlar ... Zaten şundan emin olun Vergi dairesinden 1 kuruş zaten kaçmaz siz istesenizde istemesenizde, mükellef olsanızda olmasanızda .. Aslında olay çok basit siz bulamıyorlar sanıyorsunuz . Bende öyle sanıyorum ama durum farklı herşeyin farkındalar.. bir kaç YouTuber arkadaşımın başına da geldi kazancınız şöyle 250.000 150.000 liraları bulunca bir anda borcunuz cıkıyor bir anda telefonunuz çalıyor ... Borç 40.000 dolaylarında İnanın borç biriksin toplu alalım diye düşündüklerine yemin edebilirim ama kanıtlayamam )
    • zee
    zee bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 20:58:46
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bunu bir nevi teşvik olarak düşünün , Siz kendinizi vergi ödemeye razı hissediyorsunuz onlarda geçmişinize bakmıyorlar ... Zaten şundan emin olun Vergi dairesinden 1 kuruş zaten kaçmaz siz istesenizde istemesenizde, mükellef olsanızda olmasanızda .. Aslında olay çok basit siz bulamıyorlar sanıyorsunuz . Bende öyle sanıyorum ama durum farklı herşeyin farkındalar.. bir kaç YouTuber arkadaşımın başına da geldi kazancınız şöyle 250.000 150.000 liraları bulunca bir anda borcunuz cıkıyor bir anda telefonunuz çalıyor ... Borç 40.000 dolaylarında İnanın borç biriksin toplu alalım diye düşündüklerine yemin edebilirim ama kanıtlayamam )
    Herşey olabilir, eğer cidden şahıs firması açıp geçmişi sorgulamazlarsa bir çok vatandaşımız bence seve seve şahıs firması açacaktır.
    2.si gördüğümüz gibi Google vergiyi direk kendi bünyesinden kesiyor çok güzel bir sistem bizim devlette aynı şekilde bankaya giren Adsenseden gelen tüm ödemeler için bankaya talimat versinler işte Adsense'den geliyorsa işte şu kadar vergi kesilsin bir kesinti miktarı belirlensin misal %15 gibi bu direk otomataik olarak kesilsin ama işte gidip şirket açmak vs. bir dünya masrafa gerek yok gibi ben öyle düşünüyorum keşle öyle olsa bence çok güzel bir çözüm (:
  • 10-03-2021, 21:02:32
    #15
    CemaLi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herşey olabilir, eğer cidden şahıs firması açıp geçmişi sorgulamazlarsa bir çok vatandaşımız bence seve seve şahıs firması açacaktır.
    2.si gördüğümüz gibi Google vergiyi direk kendi bünyesinden kesiyor çok güzel bir sistem bizim devlette aynı şekilde bankaya giren Adsenseden gelen tüm ödemeler için bankaya talimat versinler işte Adsense'den geliyorsa işte şu kadar vergi kesilsin bir kesinti miktarı belirlensin misal %15 gibi bu direk otomataik olarak kesilsin ama işte gidip şirket açmak vs. bir dünya masrafa gerek yok gibi ben öyle düşünüyorum keşle öyle olsa bence çok güzel bir çözüm (:
    Canım hocam karıştırdığın bir nokta var Google, DistroKid, TuneCore vb. vb. Ödeme yapan benim bildiğim şirketler Parayı sana yollamadan kesiyor . Senin banka hesabına gelen senindir Ordaki paranın alınması imkansıza yakın yeni yasa felan çıkması gerekli he ne olur borcunuz olur Bankadaki paranızı haczedeler maaşınızı haczederler O olur yani
  • 10-03-2021, 21:05:52
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Canım hocam karıştırdığın bir nokta var Google, DistroKid, TuneCore vb. vb. Ödeme yapan benim bildiğim şirketler Parayı sana yollamadan kesiyor . Senin banka hesabına gelen senindir Ordaki paranın alınması imkansıza yakın yeni yasa felan çıkması gerekli he ne olur borcunuz olur Bankadaki paranızı haczedeler maaşınızı haczederler O olur yani
    Yani şöyle olmuyor mu? Google Irlanda'dan bana para geldi banka hesabıma bu durumda devlette dese ki işte Adsense'den gelen paradan şu kadar kesip sonra kişiye ödeme yap böyle bir durum olmaz mı? hadi en kötüsü şöyle olsun kira vergisi gibi düşünelim o şekilde ödeme yapılırsa buda çözüm bence şirket kurmak vs. cidden gerekli mi?
  • 10-03-2021, 21:10:22
    #17
    CemaLi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani şöyle olmuyor mu? Google Irlanda'dan bana para geldi banka hesabıma bu durumda devlette dese ki işte Adsense'den gelen paradan şu kadar kesip sonra kişiye ödeme yap böyle bir durum olmaz mı? hadi en kötüsü şöyle olsun kira vergisi gibi düşünelim o şekilde ödeme yapılırsa buda çözüm bence şirket kurmak vs. cidden gerekli mi?
    Heh bakk senin tam bu dediğini hocam bende ilk ödememi aldığımda heycanla bankada çalışan kadına sordum Elime 6.000 Tl yi verince şaşırdım bundan kesmiyecekmisiniz dedim ısrarla kadın beyfendi bu para sizin dedi kesemeyiz nasıl keselim dedi sonra ben emin misiniz hanfendi kesinti olmalı dedim hayır bu para size gelmiş kimse bundan alamaz demişti . O ann Ziraat Bankasının şubesindeki müdüre sormak istedim yardımcı oldular paranın nerden geldiği niçin geldiği önemli değil . Sizin hesabınızdaki paradan biz kesinti yapamayız herhangi bir borcunuz olmadığı sürece demişti .. Şirket kurmak şöyle gerekli hocam .. Ben 6.000 kazanıyorum misal ama adamın biri aylık 600.000 kazanıyor Onu ne yapacağız ?