• 13-01-2021, 09:04:15
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Arkadaşlar merhaba,
    Müşavir arkadaşlara 2 sorum olacak;
    1. inşaat firması üzerinden her ay ya da yılda bir kere adsense ten yatan parayı çekebilir miyim?
    2. yılda bir kere çektiğimde maliye doküman ister mi? isterse ocak ayından beri olan gelirleri admob raporlarından görür ve sen her ay para kazanmışsın ama bankaya tek seferde para göndertmişsin deyip bir cezai durum çıkar mı?
    3. Buraya kadar sorun yok ise bu parayı elden mi almalıyım yoksa bankadan eft ile firmadan alabilir miyim?
  • 13-01-2021, 09:20:49
    #2
    Kurumsal Üye
    bu konuyu bende merak ediyorum, konu sahibinin izniyle takipteyim
  • 13-01-2021, 09:30:24
    #3
    Bende bir hafta önce benzer bir konu açmıştım; konuya gelen yorumlardan bir tanesini bırakıyorum belki fikir sahibi olabilirsiniz....

    "Bir de ödemelerinizi yıllık olarak alırsanız arızi kazanç olarak gösterebilirsiniz ve vergi idareleride bunu öyle görürler. Kısaca arızi kazanç; süreklilik arz etmeyen kazançlardan doğan gelirler olarak ifade eder ve belli bir istisnası vardır. 2021 için; "Gelir Vergisi 82. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan arızi kazançlara ilişkin istisna tutarı 43.000 TL," Yani senede bir kere bir ödeme alındıysa ve bu tutarın altındaysa bu kazançlar beyan edilmiyor ve vergi olmuyor. "

    https://www.r10.net/bilisim-hukuku/2...tiyorum-4.html
  • 13-01-2021, 09:34:13
    #4
    metomann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bir hafta önce benzer bir konu açmıştım; konuya gelen yorumlardan bir tanesini bırakıyorum belki fikir sahibi olabilirsiniz....

    "Bir de ödemelerinizi yıllık olarak alırsanız arızi kazanç olarak gösterebilirsiniz ve vergi idareleride bunu öyle görürler. Kısaca arızi kazanç; süreklilik arz etmeyen kazançlardan doğan gelirler olarak ifade eder ve belli bir istisnası vardır. 2021 için; "Gelir Vergisi 82. maddesinin ikinci fıkrasında yer alan arızi kazançlara ilişkin istisna tutarı 43.000 TL," Yani senede bir kere bir ödeme alındıysa ve bu tutarın altındaysa bu kazançlar beyan edilmiyor ve vergi olmuyor. "

    https://www.r10.net/bilisim-hukuku/2...tiyorum-4.html
    Ama maliye google kazancını arızi kazanç olarak görmüyor ticari kazanç olarak görüyor diyor müşavirler.
  • 13-01-2021, 09:39:51
    #5
    TargetPeak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama maliye google kazancını arızi kazanç olarak görmüyor ticari kazanç olarak görüyor diyor müşavirler.
    Hocam aslına bakarsanız bu konuda bir belirsizlik var, maliyedeki memurlar bile net bir şey söyleyemiyor. En güzeli adsense kazançlarını bir firma aracılığı ile çekip bir şekilde vergilendirmek, kafanız rahat olur....
  • 13-01-2021, 09:46:21
    #6
    metomann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aslına bakarsanız bu konuda bir belirsizlik var, maliyedeki memurlar bile net bir şey söyleyemiyor. En güzeli adsense kazançlarını bir firma aracılığı ile çekip bir şekilde vergilendirmek, kafanız rahat olur....
    Şirket kuramıyorum çalıştığım şirket sıkıntı çıkarır. O nedenle yasal yolla vergilendirme için müşavir arkadaşlara bu 3 soruyu sormuştum.
  • 14-01-2021, 08:17:30
    #7
    TargetPeak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba,
    Müşavir arkadaşlara 2 sorum olacak;
    1. inşaat firması üzerinden her ay ya da yılda bir kere adsense ten yatan parayı çekebilir miyim?
    2. yılda bir kere çektiğimde maliye doküman ister mi? isterse ocak ayından beri olan gelirleri admob raporlarından görür ve sen her ay para kazanmışsın ama bankaya tek seferde para göndertmişsin deyip bir cezai durum çıkar mı?
    3. Buraya kadar sorun yok ise bu parayı elden mi almalıyım yoksa bankadan eft ile firmadan alabilir miyim?

    Arkadaşlar cevap verebilecek kimse yok mu?