• 10-12-2020, 03:03:10
    #10
    dogaatac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    btcturk her ay fatura yolluyor kdv'li . hiçbirşey olmaz merak etmeyin
    Alınan tek vergi KDV değil ki. Gelir vergisi de var. Sen bir yerden ücret alırken KDV sini o firma ödedi diye mesele kapanmıyor. Öyle olsa tek bir firma olur ülkede herkes oraya faturalandırır. Halbuki birçok kalemi var işin.

    Bitcoinde yüksek miktarlarda ticarette Masak tarafından sorguya alınan oldu hatırladığım kadarıyla.

    Bu konunun vergisi konusunda yapılacak en iyi adım bu konuda hiç ödeme almamış birisinin maliyeden özelge talebinde bulunması. Gelen özelge resmi evrak olacağı için sonraki dönemlerde olacak incelemelerde lehte karar olur. Sözlü yapışacak bilgilendirmenin faydalı olmaz. Ankaradan yazılı belge gerek.
  • 10-12-2020, 03:05:54
    #11
    Bizi vuracaklar. Bu işin beklemekten başka çaresi yok gibi.

  • 10-12-2020, 03:05:58
    #12
    Kripto paralarda bizlerin vermesi gereken bir vergi yok. İlla vergi yatıracağım ben deseniz bile yatırma gerekçesi bulabileceğiniz pek bir şey yok. Altına ve dövize geldiği gibi vergi belki ileride gelebilir ama onlar kadar takibi yapılabilecek bir şey değil bu. Milletin farklı yerlere yöneleceğini biliyorlar o yüzden geleceğini sanmıyorum. Ha sizin gibi çok yüksek işlemler dönen hesaplar belki incelemeye alınır ve incelemede bu işin borsadan döndüğü görülür, hiçbir şey yapamazlar.
  • 10-12-2020, 03:16:51
    #13
    Eninde sonunda bir şeyler olacak ve bence kripto paralarda vergilendirme işleri başlarsa sistem oturana kadar pek çok kişi perişan olur. Atıyorum, 100 bin lirasını market market dolaştıran biri sonradan incelemede olacak yerel bir kripto market hesabına bu parayı 20 kere sokup çekse 2000000 lira için vergilendirme talep edebilirler, sonra anlat derdini anlatabilirsen. Vergilendirme işlemi sırasında kara para şüphesi nedeniyle suçlu durumuna da düşülebilir. Belki sadece bankaya çekimlerde vergilendirme olur, ne yaparlar tahmin etmek zor, bir de 3-5 sene geriye dönük işlem diyebilirler..
  • 10-12-2020, 03:27:50
    #14
    Üyeliği durduruldu
    tolgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eninde sonunda bir şeyler olacak ve bence kripto paralarda vergilendirme işleri başlarsa sistem oturana kadar pek çok kişi perişan olur. Atıyorum, 100 bin lirasını market market dolaştıran biri sonradan incelemede olacak yerel bir kripto market hesabına bu parayı 20 kere sokup çekse 2000000 lira için vergilendirme talep edebilirler, sonra anlat derdini anlatabilirsen. Vergilendirme işlemi sırasında kara para şüphesi nedeniyle suçlu durumuna da düşülebilir. Belki sadece bankaya çekimlerde vergilendirme olur, ne yaparlar tahmin etmek zor, bir de 3-5 sene geriye dönük işlem diyebilirler..
    bir vergi geçmişe dönük cıkartılamaz diye düşünüyorum. cıksa bile ilk mahkemede bozulur , emsal karar olur
  • 10-12-2020, 03:41:57
    #15
    dogaatac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir vergi geçmişe dönük cıkartılamaz diye düşünüyorum. cıksa bile ilk mahkemede bozulur , emsal karar olur
    Belki uydururlar bir kılıf Fakat geriye dönük derken sadece vergi de değil, ne bileyim 3 sene önceki para için çağırıp "bu ne?" diyebilirler. Paranın temiz bir para olduğu ispatlanmak için uğraşılabilir. Nerede çok para döner, orada mutlaka sorun çıkar..
  • 10-12-2020, 03:44:06
    #16
    Üyeliği durduruldu
    tolgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belki uydururlar bir kılıf Fakat geriye dönük derken sadece vergi de değil, ne bileyim 3 sene önceki para için çağırıp "bu ne?" diyebilirler. Paranın temiz bir para olduğu ispatlanmak için uğraşılabilir. Nerede çok para döner, orada mutlaka sorun çıkar..
    ben bunu mine ettim
    zobdirik diye bir coine yatırdım x 650 yaptı
    binance lendinge yatırdım
    dicedan kazandım

    milyon tane şey türetilebilir ve hiçbirini karşı taraf tam olarak anlayamaz
  • 10-12-2020, 08:19:00
    #17
    forumbitane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görüyorumki adsense youtube derken vergi incelemeleri almış başını gitmiş bende kripto para al sat borsalardan para giriş çıkışı var işin aksi bizde aylık değil para giriş çıkışları günlük hatta bazen gün içinde arbitraj için hesaba günde 5 kez 100binTL girdiği çıktığı oluyor. Sanırım ilerde bizimde başımız ağrıyacak gibi görünüyor onun için bankada para tutmayıp escobar gibi dolarları bir köşede nakit olarak saklayım bari.

    Kripto para girişlerinden sorguya çekilen arkadaş varmı aramızda acaba.
    Evet örnekleri var. Ama burada önemli olan aradaki BTC alım satımının sürekli olması ve farkının pozitif olmasıdır. Bu miktar gelir, KDV hatta bankacılık vergisine tabi tutulabilir. Ancak denetimler henüz yaydın değil.
  • 10-12-2020, 12:26:57
    #18
    Kara para konusunda sorun çıkaramazlar yurt dışı borsaları olsun OFAC amerika varlık koruma başkanlığından bile adıma yazı geldi sorunsuz atlattım hepsini arbitrajcı olduğu söyledim sorun çıkarmadılar. TR'dede sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Fakat vergi konusunda sen şu kadar bu kadar kazanmışsın muhabbeti yaparlarsa zararlarda bu işe dahilmi muhabbetine girmek lazım.