• 15-06-2014, 02:22:29
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar

    Türkiye'de vergi sisteminden rahatsızım,özellikle İnternet üzerinden satış yapılan kişilerden vergi alınmasında.Aslında burda bir sitem belirtmek istiyorum.

    Forumlarda,bloglarda,portallarda yüzlerce vergisiz satış yapan hosting firması(!) var ki,kimse ne kontrol ediyor,nede onlar vergi veriyor !

    Ben geçen aylarda,5 tane firmayı e-mail yoluyla şikayet ettim aylar oldu tık yok.
    Bu nasıl bir şey ? İlgilenilmiyecekse neden öyle bir talep yolu oluşturuluyor ?
    Peki vergi vermeyenler ve onu kontrol etmeyenler,verenlerin kul hakkına girmiyor mu ? Türkiye'de vergi sistemi ve maliye bakanlıgı hakkında bilgisi olan hukukçu üyelerden bilgi beklıyorum.

    İyi forumlar ...
  • 15-06-2014, 20:37:36
    #2
    Merhaba, söylediğiniz gibi çeşitli forumlarda vergisiz satış yapıldığı bir gerçek. Ancak söylediğiniz gibi şikayet mailleri ile şikayet olayında sessiz kalmayıp, takip söz konusu oluyor. Hatta bir ara vergisiz satışların önüne geçmek amacıyla şikayet edene belli bir komisyon ödeyerek teşvik edilmiştir. Maliye ve vergi dairelerinin ihbarlara sessiz kalacağını sanmıyorum. Belki de bir süreçtir, takip edilip incelendikten sonra gereken yapılır.

    Kul hakkına gelince, ortada bir haksızlık olduğu kesin. Vergisiyle, sigortalı elemanlarıyla işini doğru düzgün yapmaya çalışanlar vergisiz satış yapanlar yüzünden zor durumda kalıyor. Bu yüzden özellikle internetten alışveriş yaparken vergi levhası olan şahıs ve firmalarla çalışarak en azından kendi üzerimize düşeni yapalım.
  • 16-06-2014, 10:47:53
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Sodium adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, söylediğiniz gibi çeşitli forumlarda vergisiz satış yapıldığı bir gerçek. Ancak söylediğiniz gibi şikayet mailleri ile şikayet olayında sessiz kalmayıp, takip söz konusu oluyor. Hatta bir ara vergisiz satışların önüne geçmek amacıyla şikayet edene belli bir komisyon ödeyerek teşvik edilmiştir. Maliye ve vergi dairelerinin ihbarlara sessiz kalacağını sanmıyorum. Belki de bir süreçtir, takip edilip incelendikten sonra gereken yapılır.

    Kul hakkına gelince, ortada bir haksızlık olduğu kesin. Vergisiyle, sigortalı elemanlarıyla işini doğru düzgün yapmaya çalışanlar vergisiz satış yapanlar yüzünden zor durumda kalıyor. Bu yüzden özellikle internetten alışveriş yaparken vergi levhası olan şahıs ve firmalarla çalışarak en azından kendi üzerimize düşeni yapalım.
    Hocam biz 1 yıl öncede defalarca şikayet ettiğimiz adamlar var,hala dolanıyorlar.Bu nasıl bir takip anlamıyorum.
  • 17-06-2014, 18:02:15
    #4
    Duops adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam biz 1 yıl öncede defalarca şikayet ettiğimiz adamlar var,hala dolanıyorlar.Bu nasıl bir takip anlamıyorum.
    Takip süreci 5 yıldır.
  • 17-06-2014, 18:05:41
    #5
    Üyeliği durduruldu
    MthtCnBZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Takip süreci 5 yıldır.
    Neyi 5 yıl takip ediyorlar acaba
  • 17-06-2014, 23:21:16
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Duops adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neyi 5 yıl takip ediyorlar acaba
    adamın üstüne gitme
  • 17-06-2014, 23:33:34
    #7
    Üyeliği durduruldu
    omgbbqhax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    adamın üstüne gitme
    Yok üstüne gitme değil,5 yıla kim öle kim kala ?
  • 17-06-2014, 23:36:53
    #8
    Konuyu baltalamak gibi olmasın ama arkadaşlar beni de aydınlatırsanız çok sevinirim.

    Sorum şu; İnternette bazı alışveriş sitelerinde (sıfır) ürünleri satmak istiyorum mesela şirketim yok.Bireysel satış yapıcam.Fatura olayı nasıl oluyor şirket açmam mı lazım?

    Ürünü sattığım kişiye fatura kesmem gerekiyor mu? (Zorunlu mu?)
    Fatura kesmezsem ne olur?

    Eğer konu dışıysa affola.
    Şimdiden çok teşekkürler.
  • 17-06-2014, 23:42:05
    #9
    SaMuSiA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu baltalamak gibi olmasın ama arkadaşlar beni de aydınlatırsanız çok sevinirim.

    Sorum şu; İnternette bazı alışveriş sitelerinde (sıfır) ürünleri satmak istiyorum mesela şirketim yok.Bireysel satış yapıcam.Fatura olayı nasıl oluyor şirket açmam mı lazım?

    Ürünü sattığım kişiye fatura kesmem gerekiyor mu? (Zorunlu mu?)
    Fatura kesmezsem ne olur?

    Eğer konu dışıysa affola.
    Şimdiden çok teşekkürler.
    Hocam ufak tefek satarsanız takibe takılmaz. Ama zamanla para kazanmaya başlarsanız fatura kesmek zorundasınız diye biliyorum.
    Maliyeciler başına binerse, büyük sıkıntı