• 20-10-2022, 00:58:46
    #10
    Blgnbatuhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok sakıncalı bir iş gibi duruyor elimde iphone 13 var bununla yurtdışına çıkıp 14 alıp geri gelicem 13 ünde sim günü yenilenirse kardeşime vericektim yenilenicek gibi durmuyor hat üstünede değil iyice sıkıntı olacak gibi 😅
    görüyorum ve arttırıyorum diyosun yani hocam elinden çıkart telefonu yurt dışına gidince sat trden al kayıtlı uğraşma çünkü en son telefon çöp olucak benimkisi gibi haberin olsun.
  • 20-10-2022, 01:00:54
    #11
    opyan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    görüyorum ve arttırıyorum diyosun yani hocam elinden çıkart telefonu yurt dışına gidince sat trden al kayıtlı uğraşma çünkü en son telefon çöp olucak benimkisi gibi haberin olsun.
    tavsiye için teşekkürler 😊
  • 20-10-2022, 01:09:06
    #12
    Kısaca telefon üzerindeki her IMEI numarası için 120 gün Türkiyede kullanım hakkınız var ve her yıl 1 Ocak da bu süre sıfırlanıyor. Telefonun ya da sahibinin ya da telefona takılan SIM kartının sahibinin tekrar yurtdışına çıkması hiç bir şeyi değiştirmiyor.

    Siz yurtdışına çıkarsanız, döndüğünüzde bir adet IMEI numarasını kendi üzerinize kayıtlı hat için aktif edebilirsiniz, 3 yıl boyunca sadece size kayıtlı SIM ve IMEI eşleşirse telefon çalışır/hat alır.

    Tavsiyem, telefon 13 Pro Max 512GB gibi pahalı bir ürün değilse, telefonu satın ve Türkiye kayıtlı bir telefon alın. Pahalı bir ürün ise ve yurtdışına gir çık yapacaksanız/son 1 yılda gir çık yaptıysanız ve de 3 yıl kullanırım diyorsanız, kendi üstünüze kayıt ettirin ve kullanın.
  • 20-10-2022, 01:13:06
    #13
    Ufkabakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısaca telefon üzerindeki her IMEI numarası için 120 gün Türkiyede kullanım hakkınız var ve her yıl 1 Ocak da bu süre sıfırlanıyor. Telefonun ya da sahibinin ya da telefona takılan SIM kartının sahibinin tekrar yurtdışına çıkması hiç bir şeyi değiştirmiyor.

    Siz yurtdışına çıkarsanız, döndüğünüzde bir adet IMEI numarasını kendi üzerinize kayıtlı hat için aktif edebilirsiniz, 3 yıl boyunca sadece size kayıtlı SIM ve IMEI eşleşirse telefon çalışır/hat alır.

    Tavsiyem, telefon 13 Pro Max 512GB gibi pahalı bir ürün değilse, telefonu satın ve Türkiye kayıtlı bir telefon alın. Pahalı bir ürün ise ve yurtdışına gir çık yapacaksanız/son 1 yılda gir çık yaptıysanız ve de 3 yıl kullanırım diyorsanız, kendi üstünüze kayıt ettirin ve kullanın.
    tavsiyeniz için teşekkürler 😊
  • 20-10-2022, 01:17:30
    #14
    Ufkabakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır uzatmaz. Süre SIM aktif olduğu tarihe göre hesaplanıyor, sahibinin giriş çıkışına göre değil. Sadece 1 ocak 2023 de tekrar 2 sim içinde süre sıfırlanır.
    Ben hatları nisan başında itibaren, teker teker kullansam, sene başında tekrar toplamda 8 ay hak mı verecek ?
  • 20-10-2022, 01:44:36
    #15
    Lens adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben hatları nisan başında itibaren, teker teker kullansam, sene başında tekrar toplamda 8 ay hak mı verecek ?
    Teorik olarak evet ama yarın çıkıp da 4 ay süreyi 2 aya çektik demeyeceklerinin bir garantisi yok. Nasıl ki süre uzatma kapanmaz 2 yıldır yapıyoruz biz diyenler bir gece patladı, 4+4=8 ay kullanırım mantığı da bir gece patlayabilir.

    Şuan "bence" mantıklı olan yeni yıl bitmeden yurtdışına gir çık yapacak durumunuz varsa 14 Pro Max 512GB gibi bir ürün alıp, yeni kayıt zammı gelmeden 3 yıl telefon yenileme olayını unutmak. Şuan ben de 13 Pro 256GB var, Kasım gibi Makedonya yaptığımda bu dediğimi yapmayı planlıyorum
  • 20-10-2022, 04:16:39
    #16
    Ufkabakan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısaca telefon üzerindeki her IMEI numarası için 120 gün Türkiyede kullanım hakkınız var ve her yıl 1 Ocak da bu süre sıfırlanıyor. Telefonun ya da sahibinin ya da telefona takılan SIM kartının sahibinin tekrar yurtdışına çıkması hiç bir şeyi değiştirmiyor.

    Siz yurtdışına çıkarsanız, döndüğünüzde bir adet IMEI numarasını kendi üzerinize kayıtlı hat için aktif edebilirsiniz, 3 yıl boyunca sadece size kayıtlı SIM ve IMEI eşleşirse telefon çalışır/hat alır.

    Tavsiyem, telefon 13 Pro Max 512GB gibi pahalı bir ürün değilse, telefonu satın ve Türkiye kayıtlı bir telefon alın. Pahalı bir ürün ise ve yurtdışına gir çık yapacaksanız/son 1 yılda gir çık yaptıysanız ve de 3 yıl kullanırım diyorsanız, kendi üstünüze kayıt ettirin ve kullanın.
    Bilgilere ek olarak; 3 yıl derken 3 takvim yılı oluyor. Yani atıyorum 1 Aralık 2022’de kayıt edilirse 2022,2023,2024 olarak 3 takvim yılı sonrasında 1 Ocak 2025’de kullanıma açılacaktır. Aralık ayında kayıt edilen cihaz için
    böylece 2 yıl sonra sim kart değiştirilebilir hale gelir.
  • 20-10-2022, 05:46:18
    #17
    Yurt dışına çık, oranın hattını tak telefonuna kullan. Gel Türkiye'ye Tr hattını tak süre uzuyor.
  • 20-10-2022, 08:47:25
    #18
    zelzele58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurt dışına çık, oranın hattını tak telefonuna kullan. Gel Türkiye'ye Tr hattını tak süre uzuyor.
    merhaba,

    denendimi acaba çünki olmazsa bi iphone 13 bi 14 bana hayırlı olur 😅