hocam ben bunu apple'ı garantiyle ilgili bir sorun için aramıştım arada bu soruyu da sordum belki de acemi bir temsilciydi emin değilim ama telefonu zorlamayacak uygulamarla şarjda takılı kullanırsanız pil sağlığı açısından sorun olmayacağını söyledi
Şarjda kullanmanın zararı ısınma ile doğru orantılıdır, zaten şarj esnasında pil bir miktar ısınır, üzerine bir de pubg açarsanız pilin ısısı artar ve pil içerisindeki kimyasallar yıpranır bu da pil sağlığı düşüşü olarak yansır, fakat mesajlaşmak, maile bakmak vb. şeylerin bir zararı olmaz.
Dersimizde lityum iyon pil teknolojisiyle uğraşan hocamız pil sağlığını korumanın en iyi yolunun pili %40 olunca şarja takmamız gerektiğini, %80 olunca şarjdan çıkarmamız gerektiğini söyledi. Ama ben pile çok takmıyorum. Eğer 2 sene sonunda aynı telefonla yola devam edeceksem ve pil eskidiyse orjinal pil taktırıyorum ki 399tl-499tl şuan orjinal pil Appleda. Ki bir iPhoneun ömrü minimum 4 yıldır.