• 27-05-2019, 05:01:27
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba,

    Bir süredir Unity ve C# ile ilgileniyorum ve kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Amacım kaliteli projelere imza atmak. Önce kendimi geliştirmek daha sonra da, geliştiğim kadarını paylaşarak Türkçe içeriğe katkıda bulunmak. Benden daha uzun süredir bu işin içinde olan arkadaşlara sormak istediğim şey, şu anda ne yapmak bizi ileriye taşır?

    Hali hazırda olan oyunları yeniden kendimiz kodlamak, yapay zeka yazılımlarında gelişim sağlamak, yeni farklı oyunlar yapmak ya da benim aklıma gelmeyen başka şeyler de olabilir. Burada benim bahsettiğim yalnızca şahsım değil, yurt dışında çıkan kalitede projelere hatta daha iyilerine neden biz imza atamıyoruz olay nedir?

    Belki kaynak eksikliği belki başka bir şey, şu anda neye yönelim sağlarsak kendimizi ve ülkemizi bu işte ön plana taşımaya başlarız?

    Fikirlerinizi merak ediyorum.
  • 27-05-2019, 05:07:28
    #2
    Üretmek, üretmek, üretmek.

    Hali hazırda olan birşeyi değiştirmek değil. Yeniden başka birşey üretmek. Taklit etmek bizi geriye atan şey zaten.🙂
  • 27-05-2019, 05:16:22
    #3
    Buna katılıyorum, her zaman yenisini üretmeliyiz ve daha iyisini ama neden üretemiyoruz, yeni insanlar geliştiremiyoruz anlamıyorum.

    Ülkemizde kaynak eksikliği çok fazla olduğu için insanların hayal ettiklerini tam olarak koda dökmesi bazen sıkıntı olabiliyor. Bunu ben de yaşıyorum çünkü, onun yerine başlangıç seviyesindeki arkadaşlar için yapılan oyunların tamamı en temel seviyede. Böyle olmasındansa Türkçe'leştirilmiş kaynaklarla anlatılan kapsamlı oyunların daha faydalı olabileceğini düşünüyorum.

    Çünkü bizim ülkemizde kimse bildiğini, öğrendiğini paylaşmak istemiyor. İnsanlar milyar dolarlık bir piyasada öğrenmek isteyen 3-5 kişinin kendi önlerine geçebileceğini düşünüyorlar çok ilginç. Görsel kaynaklar olmalı evet ama bir o kadar da yazılı kaynak olmalı.
  • 27-05-2019, 06:04:29
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bulaşmak istiyorum bazen untiy eğitim videolarına bakıyorum. youtubedaki videolara bakıyorum. çok temele indirgenmiş. gerçek odaklı üst düzey kaynakların hepsi ingilizce. üst düzey bir ingilizce olmadan yapamayacağıma karar verdim en sonunda. çünkü 2019 yılında mario yapmayı öğretiyor mevcut türkçe kaynaklar.

    mario'ya hakaret olur bu söylediğim kendisinden özür diliyorum.
  • 27-05-2019, 06:45:01
    #5
    Aslında olay ne kadar çok kod kütüphanesi bilmekle ilgili bence. Çünkü bazı kodlar var, o kadar kolaylaştırıyor ki her şeyi. Bilmeden 15-20 satır kodla yapmaya çalıştığın şeyi bazen adamlar 2 kelime kodla yapıyor. İşte fark burdan çıkıyor. Herkesin daha fazla deneyimlenip deneyimini paylaşması lazım. Hiç deneyim kazanmadan da olmaz bence, ilgi varsa girilmeli
  • 27-05-2019, 06:49:28
    #6
    Bizim yazılımdan az çok anlayan arkadaşların çoğunluğunun en büyük yanlışı, bi şirkete kapak atarım 2 kod yazarım 7,8 bin maaş alırım keyfime bakarım anlayışı.

    Yada sağdan soldan toplama hazır script leri kodları değiştirip kendim bi yazılım yaparım 5 tane bi site açarım onları satarım keyfime bakarım anlayışı.

    Bu anlayışta değilsen, ki Öyle görünüyor başarılı olursun, sende kazanırsın ülkede.

    Bizim gençlerin sorunu bu, kolay yoldan para.

    Orjinal fikir üretip üstüne düşenler zaten er geç adını duyuruyor.
  • 27-05-2019, 07:00:58
    #7
    Siyahdenizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim yazılımdan az çok anlayan arkadaşların çoğunluğunun en büyük yanlışı, bi şirkete kapak atarım 2 kod yazarım 7,8 bin maaş alırım keyfime bakarım anlayışı.

    Yada sağdan soldan toplama hazır script leri kodları değiştirip kendim bi yazılım yaparım 5 tane bi site açarım onları satarım keyfime bakarım anlayışı.

    Bu anlayışta değilsen, ki Öyle görünüyor başarılı olursun, sende kazanırsın ülkede.

    Bizim gençlerin sorunu bu, kolay yoldan para.

    Orjinal fikir üretip üstüne düşenler zaten er geç adını duyuruyor.
    Söylediklerine katılıyorum. Biyerlerden kod bulup, değiştirip bundan para kazanmak afedersin ama sürekli bir binanın dışını boyamaya benziyor ( tabi bunu eğitim sürecinin haricinde söylüyorum ). Üretim yapmak lazım, marka olmak lazım. Öncelikli olarak bir tarafa yönelmek lazım ki bu konuda benden daha deneyimli kişilerin yorumlarını bekliyorum.

    Ülkenin kalkınma potansiyelinin çoğunun bu tarz işlerde olduğunu düşünüyorum. Doların 6 TL olduğu şu günlerde, döviz akışının dışarıdan içeri akmasını sağlayacak en büyük piyasalardan bir tanesi yazılım sektörü. Oyunuyla, uygulamasıyla, tasarımıyla her konuda. Bunun değerlendirilmesi gerekiyor. Bu gün öyle oyunlar var ki, sıradan yazılımcılar tarafından bile uygulanabiliyor fakat milyon dolar hasılatları var. Bunları yakalamak lazım
  • 27-05-2019, 08:17:52
    #8
    bireysel mikro bir girişimim diyorsanız mevcut trendleri copy edip eksik birkaç yönünü düzeltip kendinizden katarak denemeler yapmak mantıklı olucaktır en ideal girişim şu sıralar bu
    Kaldıki mevcutta takip ettiğim çoğu şirkette bu yönde ilerliyor hatta eğitimlerinde böyle yapabilirsiniz esinlenebilirsiniz diyenler bile var
    Kopya olayına biz bence biraz fazla aşırı takılıyoruz o düzeyde projeleri sıfırdan kendiniz yapıcak düzeye geldiğinizde hiç bir sıkıntı kalmıyor bence geriye
  • 27-05-2019, 08:51:28
    #9
    baymobile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bireysel mikro bir girişimim diyorsanız mevcut trendleri copy edip eksik birkaç yönünü düzeltip kendinizden katarak denemeler yapmak mantıklı olucaktır en ideal girişim şu sıralar bu
    Kaldıki mevcutta takip ettiğim çoğu şirkette bu yönde ilerliyor hatta eğitimlerinde böyle yapabilirsiniz esinlenebilirsiniz diyenler bile var
    Kopya olayına biz bence biraz fazla aşırı takılıyoruz o düzeyde projeleri sıfırdan kendiniz yapıcak düzeye geldiğinizde hiç bir sıkıntı kalmıyor bence geriye
    zaten dediğim gibi, belli bir seviyeye gelene kadar belli projeleri ( ki ne kadar birbirinden farklı proje olursa o kadar iyi ) yazmaya çalışmak, esinlenmek çok güzel. Çünkü kendimizi ve kod dağarcığımızı geliştirmek adına bir olay. Yazınıza katılıyorum, fakat bence yanlış olan bahsettiğimiz düzeye geldikten sonra bile bir proje ortaya çıkarmamak. Bu belki çıkaramamak değil, çıkarmamak. Risk almamak, girişimci olmamak.

    Örneğin ben ilk projeme, zıplama oyunu yaparak başladım, daha sonra dağa tırmanma oyunu,platform oyunları, sonrasında şeker patlatma oyunu ve bu şekilde birbirinden farklı oyunların altyapılarını anlayarak ilerlemek istiyorum. Çünkü her farklı oyun, bakış açımı genişletiyor. Fakat şahsen en büyük hayallerimden biri gün biyerden bakılmamış, kopya çekilmemiş bir oyun üretip bir yerlere gelmek. Yurt içinde kendimin - şirketimin yurt dışında ise ülkemin adından söz ettirmek. Bu yüzden doğru ilerlemek istiyorum, vakit kaybetmeden