• 28-12-2023, 17:36:49
    #37
    bizede bu ayın 5'inde geldi. 2022'de toplam 256k kazanmışız. bu tutarın gelir vergisi toplamda 70k tutuyor. gelir vergisi için %27. şirket açıp gelir vergisini bildirin. bu şekilde bildirdiğiniz zaman vergi ziyaı %20 kesiyolar. sonra bu cezalardan uzlaşmaya gidiyorsunuz, cezayı %10'a kadar düşüyolar. bana 14k vergi ziya cezası kesmişlerdi. onu uzlaşma ile 7k'ya düşürdüm. 3700 özel usulsuzluk vardı onu da 925 tl'ye düşürdüler. birde bu miktarı eğer belli bir zamanda peşin öderseniz %25 felan düşüyor sanırım.

    KDV için izahat verdim. 256K TL'DE Sadece 498 tl başka bir firmadan gelmiş onun kdv'sini veririm dedim. diğer KDV Konusunda emsal davaları göstertip maliye'ye bu şekilde izahat verdim. İzahı reddettikleri gün avukata gidip dilekçe yazdırıp dava açacağım. 256.000 TL Para gelmiş bu para Türkiye'de yer almayan, İrlanda'da şirketi olan Google Adsense'den gelmiş. Bu duruma göre mahkemeler 8 adet emsal karar verip bu KDVLERi silmişler. O yüzden ben mahkemeye gitmeyi düşünüyorum.

    Dedimki, benden ne hakla KDV İstiyorsunuz, google türkiye firmasımı dedim?

    Ama tabi bilmemezlikten geliyorlar, salağa yatıyorlar. ben ilçede yaşadığım için bu sorunları yaşadım. İstanbul'da felan yaşıyorsanız zaten direkt KDV Düşecektir. Çünkü istanbul'da maliye'nin başına bu olaylar daha çok geliyor.

    KDV İzahatı olarak'ta

    https://www.r10.net/1081281007-post25.html

    buradaki yazıların hepsinin fotopokisini çekip maliyeye bu şekilde izahat verdim.

    Memur olmanız çok kötü bir durum. İzahat vermek için şirket felan nasıl kuracaksınız biraz zor olacaktır. Allah Kolaylık versin. Direkt cezaları ödeyip şirket kurmadan inşallah yırtarsınız.
  • 28-12-2023, 18:32:08
    #38
    RauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bizede bu ayın 5'inde geldi. 2022'de toplam 256k kazanmışız. bu tutarın gelir vergisi toplamda 70k tutuyor. gelir vergisi için %27. şirket açıp gelir vergisini bildirin. bu şekilde bildirdiğiniz zaman vergi ziyaı %20 kesiyolar. sonra bu cezalardan uzlaşmaya gidiyorsunuz, cezayı %10'a kadar düşüyolar. bana 14k vergi ziya cezası kesmişlerdi. onu uzlaşma ile 7k'ya düşürdüm. 3700 özel usulsuzluk vardı onu da 925 tl'ye düşürdüler. birde bu miktarı eğer belli bir zamanda peşin öderseniz %25 felan düşüyor sanırım.

    KDV için izahat verdim. 256K TL'DE Sadece 498 tl başka bir firmadan gelmiş onun kdv'sini veririm dedim. diğer KDV Konusunda emsal davaları göstertip maliye'ye bu şekilde izahat verdim. İzahı reddettikleri gün avukata gidip dilekçe yazdırıp dava açacağım. 256.000 TL Para gelmiş bu para Türkiye'de yer almayan, İrlanda'da şirketi olan Google Adsense'den gelmiş. Bu duruma göre mahkemeler 8 adet emsal karar verip bu KDVLERi silmişler. O yüzden ben mahkemeye gitmeyi düşünüyorum.

    Dedimki, benden ne hakla KDV İstiyorsunuz, google türkiye firmasımı dedim?

    Ama tabi bilmemezlikten geliyorlar, salağa yatıyorlar. ben ilçede yaşadığım için bu sorunları yaşadım. İstanbul'da felan yaşıyorsanız zaten direkt KDV Düşecektir. Çünkü istanbul'da maliye'nin başına bu olaylar daha çok geliyor.

    KDV İzahatı olarak'ta

    https://www.r10.net/1081281007-post25.html

    buradaki yazıların hepsinin fotopokisini çekip maliyeye bu şekilde izahat verdim.

    Memur olmanız çok kötü bir durum. İzahat vermek için şirket felan nasıl kuracaksınız biraz zor olacaktır. Allah Kolaylık versin. Direkt cezaları ödeyip şirket kurmadan inşallah yırtarsınız.
    Türkiye adsanse ile TL olarak ödeme aldıysan KDV düşürmen çok zor.Bildiğim kadarı ile KDV istisnası ki döviz olarak ödeme alırsan oluyor.Emsaller var ama emsalde adam yurt dışından döviz ödeme almış müfettiş tutmuş hem TL hemde döviz girdilerinin ikisinede KDV çıkardığı için (yanlış işlem) mahkeme iptal kararı vermiş.Ek olarak mahkemeye gideceksen vergi ile ilgili sağlam avukatla gitmende fayda var.Forumda tonla konusu mevcut.
  • 28-12-2023, 18:44:44
    #39
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye adsanse ile TL olarak ödeme aldıysan KDV düşürmen çok zor.Bildiğim kadarı ile KDV istisnası ki döviz olarak ödeme alırsan oluyor.Emsaller var ama emsalde adam yurt dışından döviz ödeme almış müfettiş tutmuş hem TL hemde döviz girdilerinin ikisinede KDV çıkardığı için (yanlış işlem) mahkeme iptal kararı vermiş.Ek olarak mahkemeye gideceksen vergi ile ilgili sağlam avukatla gitmende fayda var.Forumda tonla konusu mevcut.
    devlet ozaman neden istisna getirdi adsenseye :d isdedikelri KDV Usulsüz. sen gogoleye sitenden yer kiraliyorsun adamın kodlarını sitene ekliyorsun oda oradan kazanıp sana yolluyor. buda hizmet ihracına giriyor.
  • 28-12-2023, 20:32:55
    #40
    RauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    devlet ozaman neden istisna getirdi adsenseye :d isdedikelri KDV Usulsüz. sen gogoleye sitenden yer kiraliyorsun adamın kodlarını sitene ekliyorsun oda oradan kazanıp sana yolluyor. buda hizmet ihracına giriyor.
    Ona bakmıyorlar hocam sen istediğin kadar çırpın Türk parası olarak Google irland'dan ödeme aldın mı başın belada demektir.Her türlü KDV ödeyeceksin.Hatta bazı mahkemelerde 1 tane TR 'den tıklama var diye hakimin davalı aleyhine sonuç çıktığı bile konuşuldu.Bakın araştırın forumu şu aralar duruldu ama 2021,2022 'de çok konuşuldu bu konular.Emsal kararları çoğu avukat paylaşmıyor ticari kazanç için.
  • 28-12-2023, 21:23:08
    #41
    Ceza sorun değil, bir şekilde öder kurtulursunuz ancak memuriyet sıkıntı. Memura ticaret yasağı var, cezası da ağır, kademe durdurma cezası veriliyor. Yani memuriyetten atılmadan bir önceki ceza. Mevcut ceza sicilinizden silinene kadar eşdeğer bir ceza alırsanız(örneğin tekrar bir ticari faaliyetiniz olursa) memuriyetten atılırsınız. Şuan için endişe edecek bir durum yok, memuriyetiniz konusunda sorun yaşamazsınız. Size en fazla kademe durdurma cezası verirler. Eğer siciliniz temiz ve idarede bu konuda sizin yanınızda durursa kademe durdurma cezası değil de aylıktan kesme cezası alarak da bu durumdan kurtulabilirsiniz.
  • 29-12-2023, 00:04:12
    #42
    Geçmiş olsun hocam. Sonrasında yaşayacaklarınızı da burada bizlerle paylaşırsanız tecrübe olacaktır.
  • 29-12-2023, 11:35:08
    #43
    bybote adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mevzuata baktığımda yasak diyor. Ve kıdem durdurma cezası veriliyor diye okudum.
    memuriyette en yüksek kıdeme de gelseniz max fark 20-30 olsun boşverin bu seferlik cezayı ödersiniz ileride parayı başka yollardan tahsil edersiniz hocam
  • 29-12-2023, 12:00:17
    #44
    daha önce siciliniz temizse aylıktan kesme cezası alırsınız. siciliniz temiz değilse kademe durdurma cezası alacaksınız. Kademe durdurmanın bir sonrası memuriyetten ihraç zaten. Umarım aylıktan kesme cezası alırsınız. En azından bir sonraki bir ihlalde memuriyetten men edilmemiş olacaksınız.
  • 29-12-2023, 12:51:31
    #45
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bycaos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    koyun can derdinde bunlar et derdinde gecmiş olsun.
    Üzgünüm dostum konu sahibine aslında yardımcı oluyorum teklif vererek. Memur olduğu için zaten bu işi hiç yapmamalıydı. Yapıp üstüne üstlük vergi beyanında bulunmamasına yapacak bir şeyim yok. Vergisini silebilecek gücüm var da ben mi durdum ? bir art niyetim yok... sitesini satsın cezasını ödesin, minimum zararla bu işten kurtulsun.... ya da yakınına devreder kazanmaya devam ederek öder kendisi bilir...