• 10-10-2024, 12:35:01
    #19
    Asynchronous adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yıllık 150 bin altını kimse sallamaz.
    Bu gerçekten net bir bilgi mi mesela "150 bin altını kimse sallamaz" diyorsunuz da, çok cüzi miktarda bir para alsak dahi sonra takibe düşme sorunu olmasın, kimsey denk gelmez gelmez bu bize denk gelir
  • 10-10-2024, 12:43:27
    #20
    [QUOTE=temhay;1088154283]
    RedHatRider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle kolay gelsin arkadaşlar, ben çok önemli bir şey sormak istiyorum. Lütfen bilgisi olan beni bilgilendirirse çok sevinirim, eminim benim durumumda olup bu konu hakkında cevap arayan çok kişi vardır. Konu hem youtube adsense, hem de admob içerikli olduğu için buraya da sormak istedim.

    Öncelikle bir konuyu aydınlatalım. Google'dan Adsense, Admob veya web sitesi, oyun vb şekilde kazanç elde edenlerin nerelerden kazanç elde ettiği Türkiye'deki banka veya vergi dairesi tarafından tam olarak tespit edilemiyor. Gelen ödemede sadede " Google İrlanda" yazıyor. Şimdilik bu ayrım devlet tarafından ayrıştırılmış değil. Yani alacağınız bir istisna belgesi ile yurtdışı gelirlerini çekmenizde bir sorun yaşanmıyor. Benim adsense üzerinden Google ile ilgili her türlü gelir çekiyorum. %15 stopaj sonrası ödemeler yapılıyor bende şahıslara gönderiyorum.

    Google için ödeme alabilmek için DOĞRULANMIŞ bir adsense hesabınızın olması şart. Adsensedeki ad ve adres değiştirilemez zaten. Adsense veya Admob'da sizin ad soyad yazması doğru olan. Vergi formlarında da sizin kendi adınız yazması doğru. Sizin ad soyadınıza bir adsense veya Admob olması size vergi mükellefiyeti , bağkur vb bir yükümlülük getirmez. Vergi incelemesine takılmak, bağkur vb yükümlülüğe girmek için ödeme yapılan banka hesabında yazan ad soyad önemlidir. Bankalar hergün yurtdışından gelen ödemeleri günlük olarak vergi dairesine bildirmekle yükümlüdür. 1 tl'de olsa milyon da olsa devlet arşivinde bu bilgi datası var. Bu paranın kaynağı şimdilik sorulmasa bile ileride sorulmayacağının garantisi yok. İzaha çağrılıp büyük vergi kacakçısı damgası yememek için kazanılanın vergisini (%15 stopaj) ödemek lazım.

    Bu nedenle Adsense, Admob ve vergi formlarını babanızın adınıza çevirmeye uğraşmayın. Zaman kaybı ve anlamsız. Babanız adına İstisna Belgesi almanız yeterli. Adsense sizin adınıza İstisna belgesi ve banka hesabı babanızın adına olması Adsense için sorun teşkil etmez. Adsense sizin ödeme bilgilerinize girdiğiniz banka hesabına ödemeyi yapar.

    Özet: Kazanç elde ettiğiniz yerdeki Ad soyad vergi formu vb sizin adınıza olsun. Kesinlikle değiştirmeye ugraşmayın. Doğru olan bu. Ödeme alma sırasında İstisna belgesi ve bu istisna belgesine göre açılmış banka hesabı olan birinin ( emekli anne baba, arkadaş veya güvenliğiniz biri) banka hesabını bağlarsanız, hem Adsense hem vergi dairesi tarafından herşey kurallara uygun olmuş olur.

    Emekli babanız adına İstisna belgesi almanın babanız adına sakıncaları da olabiliyor. Örneğin geçen yıl emekliye ödenen bayram ikramiyesi vergi mükellefi olduğu gerekçesi ile yurtdışından gelir alan benim gibi emeklilere ödenmedi. Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile tepkiler üzerine sonradan ödeme yapıldı. Mehmet Şimşek yönetimindeki maliyenin bundan sonra esnek davranacağını sanmıyorum. Bu nedenle kazancınız az ise babanızı bu işe bulaştırmayın. Yemek videoları ile az gelir elde eden, ödemeyi emekli eşi üzerinden alan ev hanımları ile bayram ikramiyesi alamayan emekli eşler arasında problemler yaşandı. Çoğu istisna belgesini iptal etti. Çok kişi benim istisna belgem ile kazancını çekmeye başladı.( %5 ben de komisyon alıyorum)

    Sonuç: Adsense ile ilgili tüm işlemler sizin adınıza kalsın. İstisna belgesi olan eş dost arkadaş vb birinin banka hesabını kullanın. Kolay gelsin. Bol kazançlar
    Sevgili temhay öncelikle bu kadar uzun detaylı yazıp zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Net şekilde anladım durumu. En sondaki bayram ikramiyesi durumunu biraz düşüneyim açıkçası, hiç aklıma dahi gelmemişti çok sağolun bilgi için. Adamlar resmen sinekten yağ çıkartıyor

    Birde son olarak biliyorum defalarca aynı konu hakkında sordum baydı ama, sizin bahsettiğiniz şekilde işlemleri yaptığımda, vergi formları kısmında herhangi bir görsel belge (istisna belgesinin görseli v.s.) istendiğinde orada yazan ismin babamın olunca, Google bu nedenle isim uyumsuzluğundan dolayı olumsuz bir durum yaşatmaz sanırım değil mi? Önemli olan bu verginin bir şekilde kesilmesi.
  • 10-10-2024, 12:48:11
    #21
    Asynchronous adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yıllık 150 bin altını kimse sallamaz.
    Yok böyle birşey! 1 TL ile milyon arasında fark yoktur. Vergi dairesinde işler gecikmeli yürür. Vergi dairesi 4-5 yıl önceki para hareketlerini inceliyor. Gün gelir bu paranın kaynağı sorulur. Vergi memurunun bu az kazanmış bu çok kazanmiş buna sorayım bunu izaha çağırmayayım gibi seçeneği yok. Suç işlemiş olur.

    %15 stopajı çok bulanlara da yazayım. Avrupa'daki sistemi biliyor musunuz? %15-25 arası vergi + 3 ayda bir KDV ve bağkur sigorta primi.

    Gelir elde ediyorsaniz yaşadığınız ülkedeki mevzuata uyun derim. 3 kuruş için vergi kaçakçısı damgası yemeyin. Ve arızi kazanç altı üstü gibi söylemlere inanmayın. Yanarsınız
  • 10-10-2024, 12:49:33
    #22
    [QUOTE=temhay;1088154283]
    RedHatRider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle kolay gelsin arkadaşlar, ben çok önemli bir şey sormak istiyorum. Lütfen bilgisi olan beni bilgilendirirse çok sevinirim, eminim benim durumumda olup bu konu hakkında cevap arayan çok kişi vardır. Konu hem youtube adsense, hem de admob içerikli olduğu için buraya da sormak istedim.

    Öncelikle bir konuyu aydınlatalım. Google'dan Adsense, Admob veya web sitesi, oyun vb şekilde kazanç elde edenlerin nerelerden kazanç elde ettiği Türkiye'deki banka veya vergi dairesi tarafından tam olarak tespit edilemiyor. Gelen ödemede sadede " Google İrlanda" yazıyor. Şimdilik bu ayrım devlet tarafından ayrıştırılmış değil. Yani alacağınız bir istisna belgesi ile yurtdışı gelirlerini çekmenizde bir sorun yaşanmıyor. Benim adsense üzerinden Google ile ilgili her türlü gelir çekiyorum. %15 stopaj sonrası ödemeler yapılıyor bende şahıslara gönderiyorum.

    Google için ödeme alabilmek için DOĞRULANMIŞ bir adsense hesabınızın olması şart. Adsensedeki ad ve adres değiştirilemez zaten. Adsense veya Admob'da sizin ad soyad yazması doğru olan. Vergi formlarında da sizin kendi adınız yazması doğru. Sizin ad soyadınıza bir adsense veya Admob olması size vergi mükellefiyeti , bağkur vb bir yükümlülük getirmez. Vergi incelemesine takılmak, bağkur vb yükümlülüğe girmek için ödeme yapılan banka hesabında yazan ad soyad önemlidir. Bankalar hergün yurtdışından gelen ödemeleri günlük olarak vergi dairesine bildirmekle yükümlüdür. 1 tl'de olsa milyon da olsa devlet arşivinde bu bilgi datası var. Bu paranın kaynağı şimdilik sorulmasa bile ileride sorulmayacağının garantisi yok. İzaha çağrılıp büyük vergi kacakçısı damgası yememek için kazanılanın vergisini (%15 stopaj) ödemek lazım.

    Bu nedenle Adsense, Admob ve vergi formlarını babanızın adınıza çevirmeye uğraşmayın. Zaman kaybı ve anlamsız. Babanız adına İstisna Belgesi almanız yeterli. Adsense sizin adınıza İstisna belgesi ve banka hesabı babanızın adına olması Adsense için sorun teşkil etmez. Adsense sizin ödeme bilgilerinize girdiğiniz banka hesabına ödemeyi yapar.

    Özet: Kazanç elde ettiğiniz yerdeki Ad soyad vergi formu vb sizin adınıza olsun. Kesinlikle değiştirmeye ugraşmayın. Doğru olan bu. Ödeme alma sırasında İstisna belgesi ve bu istisna belgesine göre açılmış banka hesabı olan birinin ( emekli anne baba, arkadaş veya güvenliğiniz biri) banka hesabını bağlarsanız, hem Adsense hem vergi dairesi tarafından herşey kurallara uygun olmuş olur.

    Emekli babanız adına İstisna belgesi almanın babanız adına sakıncaları da olabiliyor. Örneğin geçen yıl emekliye ödenen bayram ikramiyesi vergi mükellefi olduğu gerekçesi ile yurtdışından gelir alan benim gibi emeklilere ödenmedi. Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile tepkiler üzerine sonradan ödeme yapıldı. Mehmet Şimşek yönetimindeki maliyenin bundan sonra esnek davranacağını sanmıyorum. Bu nedenle kazancınız az ise babanızı bu işe bulaştırmayın. Yemek videoları ile az gelir elde eden, ödemeyi emekli eşi üzerinden alan ev hanımları ile bayram ikramiyesi alamayan emekli eşler arasında problemler yaşandı. Çoğu istisna belgesini iptal etti. Çok kişi benim istisna belgem ile kazancını çekmeye başladı.( %5 ben de komisyon alıyorum)

    Sonuç: Adsense ile ilgili tüm işlemler sizin adınıza kalsın. İstisna belgesi olan eş dost arkadaş vb birinin banka hesabını kullanın. Kolay gelsin. Bol kazançlar
    Bir de en sonda belirttiğiniz emekli ikramiyesi ile ilgili bilgi için, şimdi aklıma geldi bir detay belirtmek isterim bende. Mesela benim babamın başka bir banka hesabına her ay belirli bir kira geliri yatırılıyor ancak bu zaman kadar hiç ikramiye kesintisi olmadı. Acaba şansa mı veya dikkatten mi kaçtı, bu işlemlerde de birçok detay olabilir sanırım. Bu konuya da dikkat edeceğim tekrar teşekkür ederim.
  • 10-10-2024, 12:50:54
    #23
    RedHatRider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu gerçekten net bir bilgi mi mesela "150 bin altını kimse sallamaz" diyorsunuz da, çok cüzi miktarda bir para alsak dahi sonra takibe düşme sorunu olmasın, kimsey denk gelmez gelmez bu bize denk gelir

    Yok böyle birşey. Forumda daha az kazanç ile izaha çağrılanlar var. 150 bin altı diye akıl verenlerin kaynağı yok! Şehir efsanesi belki de temenni.... Devlet için 1 TL ile milyonun farkı olmaz.
  • 10-10-2024, 12:52:45
    #24
    temhay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok böyle birşey! 1 TL ile milyon arasında fark yoktur. Vergi dairesinde işler gecikmeli yürür. Vergi dairesi 4-5 yıl önceki para hareketlerini inceliyor. Gün gelir bu paranın kaynağı sorulur. Vergi memurunun bu az kazanmış bu çok kazanmiş buna sorayım bunu izaha çağırmayayım gibi seçeneği yok. Suç işlemiş olur.

    %15 stopajı çok bulanlara da yazayım. Avrupa'daki sistemi biliyor musunuz? %15-25 arası vergi + 3 ayda bir KDV ve bağkur sigorta primi.

    Gelir elde ediyorsaniz yaşadığınız ülkedeki mevzuata uyun derim. 3 kuruş için vergi kaçakçısı damgası yemeyin. Ve arızi kazanç altı üstü gibi söylemlere inanmayın. Yanarsınız
    Açıkçası bende bu altı üstü durumunu pek dikkate alamıyorum, çünkü başına gelmiş çeşitli örnekler mevcut. Tam da dediğiniz gibi muhtemelen işler gecikmeli yürüdüğü için böyle. Mesela benim bir tanıdığım da UDEMY üzerinden eğitim satışı yaparak gelir elde ediyor ama ne bir istisna belgesi var, ne herhangi bir bilgi verdi, gerçi UDEMY için durum farklı galiba oradan UDEMY kendisi kesiyormuş demişti ama bu şahısları bağlar mı bu konu hakkında bilgim yok. Sonuç olarak eninde sonunda bu duruma takılma olayı söz konusu ki o zaman cezai ehliyeti can yakıcı olabilir bence.
  • 10-10-2024, 13:00:50
    #25
    [QUOTE=RedHatRider;1088154396]
    temhay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir de en sonda belirttiğiniz emekli ikramiyesi ile ilgili bilgi için, şimdi aklıma geldi bir detay belirtmek isterim bende. Mesela benim babamın başka bir banka hesabına her ay belirli bir kira geliri yatırılıyor ancak bu zaman kadar hiç ikramiye kesintisi olmadı. Acaba şansa mı veya dikkatten mi kaçtı, bu işlemlerde de birçok detay olabilir sanırım. Bu konuya da dikkat edeceğim tekrar teşekkür ederim.
    Kira geliri ayrı birşey. Ek gelir elde edip, Vergi mükellefi olanlara ikramiye ödenmedi. İkisi farklı
  • 10-10-2024, 13:03:58
    #26
    RedHatRider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıkçası bende bu altı üstü durumunu pek dikkate alamıyorum, çünkü başına gelmiş çeşitli örnekler mevcut. Tam da dediğiniz gibi muhtemelen işler gecikmeli yürüdüğü için böyle. Mesela benim bir tanıdığım da UDEMY üzerinden eğitim satışı yaparak gelir elde ediyor ama ne bir istisna belgesi var, ne herhangi bir bilgi verdi, gerçi UDEMY için durum farklı galiba oradan UDEMY kendisi kesiyormuş demişti ama bu şahısları bağlar mı bu konu hakkında bilgim yok. Sonuç olarak eninde sonunda bu duruma takılma olayı söz konusu ki o zaman cezai ehliyeti can yakıcı olabilir bence.

    Böyle uygulamalar var. Yasal. da.. Udmy bunlardan kestiğini bu kişi adına vergilendiriyor mu orası önemli..
  • 10-10-2024, 13:07:09
    #27
    [QUOTE=temhay;1088154435]
    RedHatRider adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Kira geliri ayrı birşey. Ek gelir elde edip, Vergi mükellefi olanlara ikramiye ödenmedi. İkisi farklı
    Anladım yani o teknik detayları bilmiyorum açıkçası, dediğiniz gibi kira geliri farklı bir gelir çeşidi olduğu için doğrudur. Buna dikkat edeceğim teşekkürler.