Açıkçası bende bu altı üstü durumunu pek dikkate alamıyorum, çünkü başına gelmiş çeşitli örnekler mevcut. Tam da dediğiniz gibi muhtemelen işler gecikmeli yürüdüğü için böyle. Mesela benim bir tanıdığım da UDEMY üzerinden eğitim satışı yaparak gelir elde ediyor ama ne bir istisna belgesi var, ne herhangi bir bilgi verdi, gerçi UDEMY için durum farklı galiba oradan UDEMY kendisi kesiyormuş demişti ama bu şahısları bağlar mı bu konu hakkında bilgim yok. Sonuç olarak eninde sonunda bu duruma takılma olayı söz konusu ki o zaman cezai ehliyeti can yakıcı olabilir bence.
Böyle uygulamalar var. Yasal. da.. Udmy bunlardan kestiğini bu kişi adına vergilendiriyor mu orası önemli..