• 01-02-2022, 03:40:11
    #1
    Selamlar, adsensede biriken + 2000tl bakiye var. Direk bankama çeksem bir sıkıntı olur mu? Güncel vergi muhabbetleri nasıl? Her ay 500tl çeksem bir sıkıntı olurmu? Banka hesaplarıma aylık 50k üstü para geliyor, arada kaynama olur mu? Konu ile ilgili sorularıma ücretli ücretsiz cevaplarınızı bekliyorum, iyi çalışmalar
  • 01-02-2022, 03:45:59
    #2
    Takip
  • 01-02-2022, 04:12:44
    #3
    Üyeliği durduruldu
    vergi dairesi google bin adını aratarak hesapları çıkarıyor
    kesinleşmiş kazancı ayşara bölme şansınız yok diye biliyorum
    tavsiyem vergi veren bir arkadaşınızın hesabına yatırmanız
  • 01-02-2022, 04:18:18
    #4
    AndroiDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vergi dairesi google bin adını aratarak hesapları çıkarıyor
    kesinleşmiş kazancı ayşara bölme şansınız yok diye biliyorum
    tavsiyem vergi veren bir arkadaşınızın hesabına yatırmanız
    Forumda bu yasak değil mi? Değilse bu arkadaşları hangi katagoride bulabiliriz.
  • 01-02-2022, 04:37:27
    #5
    Vergi mükellefi birisinin hesap bilgilerini girerek o hesaba ödemeyi alacaksınız. Sonrasında da o kişi gelen tutar için fatura kesecek.
  • 01-02-2022, 05:24:45
    #6
    Çektiğin an hemen vergiden kimse gelmiyor. Aradan 5 yıl geçince veya sen bir şirket kurduğunda o zaman önüne faizi ile çıkartıyorlar.

    Ayrıca her ay parçalı çekersen, bu işlem aylık düzenli gelir elde ettiğini ancak vergi vermediğin anlamına geliyor. Tek seferde çekersen, tek seferlik ve devamı olmayan bir işlemmiş gibi oluyor ve diğerine göre daha iyi oluyor. Ancak unutmamak gerekiyor ki 1tl bile kazansan bunun vergisini vermen gerekiyor.

    Ben sizin yerinizde olsam o parayı banka hesabıma bir şirket kurana kadar asla çekmezdim. Şuan 29yaş altına vergisel anlamda çok güzel destekler var. Şirket kurmadan önce parayı banka hesabına çekersen bu destek hakkın yanar veya kullansan bile ilerleyen zamansa çok ağır bir borç çıkartırlar.
  • 01-02-2022, 06:18:11
    #7
    ASametYildirim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çektiğin an hemen vergiden kimse gelmiyor. Aradan 5 yıl geçince veya sen bir şirket kurduğunda o zaman önüne faizi ile çıkartıyorlar.

    Ayrıca her ay parçalı çekersen, bu işlem aylık düzenli gelir elde ettiğini ancak vergi vermediğin anlamına geliyor. Tek seferde çekersen, tek seferlik ve devamı olmayan bir işlemmiş gibi oluyor ve diğerine göre daha iyi oluyor. Ancak unutmamak gerekiyor ki 1tl bile kazansan bunun vergisini vermen gerekiyor.

    Ben sizin yerinizde olsam o parayı banka hesabıma bir şirket kurana kadar asla çekmezdim. Şuan 29yaş altına vergisel anlamda çok güzel destekler var. Şirket kurmadan önce parayı banka hesabına çekersen bu destek hakkın yanar veya kullansan bile ilerleyen zamansa çok ağır bir borç çıkartırlar.
    evet dediğiniz doğru ama bir hatalı ifade var, "çekerseniz o destek hakkı yanar veya kullansanız bile ilerleyen zamanlarda çok ağır borç çıkartırlar" bu ifadenin yanlışlığı şuradan gelmekte, eğer adsense ten çektiğiniz parayı vergilendirirseniz hiçbir hakkınız yanmaz çünkü illegal bir iş yapmıyorsunuz. kosgeb desteklerinden kesilenler ve ceza yiyenler eski gelirlerini faturalandırmayıp vergi kaçırdıkları için bu haklarından muzdarip oluyorlar
  • 01-02-2022, 07:28:15
    #8
    FatihGAkdeniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet dediğiniz doğru ama bir hatalı ifade var, "çekerseniz o destek hakkı yanar veya kullansanız bile ilerleyen zamanlarda çok ağır borç çıkartırlar" bu ifadenin yanlışlığı şuradan gelmekte, eğer adsense ten çektiğiniz parayı vergilendirirseniz hiçbir hakkınız yanmaz çünkü illegal bir iş yapmıyorsunuz. kosgeb desteklerinden kesilenler ve ceza yiyenler eski gelirlerini faturalandırmayıp vergi kaçırdıkları için bu haklarından muzdarip oluyorlar
    Hocam ben uzman değilim, araştırdığımda genç girişimcilik desteğinden yararlanılması için şu 2 maddenin sağlanması gerektiğini görüyorum ve bildiğim kadarıyla "adsenseden gelen gelirin vergilendirilmesi" için bir mükellefiyet ve bağkur kapsamında sigorta yatırılması gerekiyor. Ben mi yanlış biliyorum yoksa atladığım bir husus mu var hocam. Rica etsem bilgilendirebilir misiniz?



    Alıntılanan resmin kaynağı: https://blog.mukellef.co/genc-girisimci-destegi/
  • 01-02-2022, 10:19:58
    #9
    Gerçekten bazı şeyleri algılamakta zorlanıyorum. Aylık 50 bin TL hesabınıza giriş var. Hepi topu 2 Bin TL için niye sorun olacak siz o 50 binin zaten vergisini veriyorsunuz e çekin hesabınıza kesin faturayı diğerleri gibi tamam bitsin gitsin. 2 Bin için hadi incelemeye girdiniz bana göre girmezde hadi girdiniz diyelim toplasan ceza vs 2 Bin bile ödemezsiniz zaten.