• 03-09-2021, 17:40:12
    #19
    phpxtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben de şirket açmadan para çekmemeyi düşünüyorum fakat hesaplarıma göre şahıs şirketi açsam batıyorum açtığım gibi
    şahsı firmansı maliyeti 29 yaş altı isen 1 yıl bağkur primi yok, vergisel kazanç yıllık 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 20 nci maddesi ile 10.02.2016 tarihinden itibaren ticari, zirai veya mesleki faaliyeti nedeniyle adlarına ilk defa gelir vergisi mükellefiyeti tesis olunan genç girişimcilerin, faaliyete başladıkları takvim yılından itibaren üç vergilendirme dönemi boyunca elde ettikleri kazançlarından yıllık 75.000 TL’lık kısmı gelir vergisinden istisna edilmiştir diyor yani sadece ödeyeceğin aylık 250 tl muhasebe + 150 tl ortalama damga vergisi. 1 yılın sonunda bağkur primi 1250 tl ( şu anki fiyat) ayrıca 75000 tl nin üstü vergilendirilirsin ve google dan gelen ödemelere kdv dahil fatura keseceksin yani 1180 tl ödeme aldı ise 1000+180 kdv fatura keseceksin bu da aldığın ücretin yüzde 18 ini direkt maliye ye bıraktığın anlamına gelir. uzun oldu .
  • 03-09-2021, 17:46:30
    #20
    ssd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şahsı firmansı maliyeti 29 yaş altı isen 1 yıl bağkur primi yok, vergisel kazanç yıllık 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun mükerrer 20 nci maddesi ile 10.02.2016 tarihinden itibaren ticari, zirai veya mesleki faaliyeti nedeniyle adlarına ilk defa gelir vergisi mükellefiyeti tesis olunan genç girişimcilerin, faaliyete başladıkları takvim yılından itibaren üç vergilendirme dönemi boyunca elde ettikleri kazançlarından yıllık 75.000 TL’lık kısmı gelir vergisinden istisna edilmiştir diyor yani sadece ödeyeceğin aylık 250 tl muhasebe + 150 tl ortalama damga vergisi. 1 yılın sonunda bağkur primi 1250 tl ( şu anki fiyat) ayrıca 75000 tl nin üstü vergilendirilirsin ve google dan gelen ödemelere kdv dahil fatura keseceksin yani 1180 tl ödeme aldı ise 1000+180 kdv fatura keseceksin bu da aldığın ücretin yüzde 18 ini direkt maliye ye bıraktığın anlamına gelir. uzun oldu .
    Hocam bence forumun böyle uzun be resmi açıklamalara ihtiyacı var, herkes birbirine yorum yazmakla meÅŸgul ama kimse tam resmi açıklamasını bulup paylaÅŸmıyor. TeÅŸekkür ederim verdiÄŸiniz bilgiler için ☺
  • 03-09-2021, 17:51:04
    #21
    phpxtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ya kazancını arttır diyorlar ya da batmaya mahkumsun, 1500 tlden az kazanmayacaksın kazanırsan devlete borçlanırsın
    Evet bence de öyle, benim daha 7 ayda kazandığım toplam para 1.040₺ anca oldu bunu görür görmez daha vergisini düşünmeye baÅŸladım. Gerçekten çok manasız bir insanın emeÄŸini harcayıp az kazandığından bile pay istenmesi.

    Keşke bloggerlık şirketi diye bir çeşit çıkarsalar da çok kazanmaya başlayınca vergi alsalar. Kara düzen şirket sistemi saçma
  • 13-09-2021, 11:00:05
    #22
    - mutlaka bi sorun/bi suçun olması gerekmiyor.bi şekilde adsense banlanırsa,tüm para uçar
    - reklamları sakın kaldırma,site tekrar onaya düşer.geçen yıl onay alan bi siteme reklam eklemedim,sitede reklam yok/gösterim yok uzun zamandır diye sitenin onayını iptal ettiler ve tekrar onaylatmak zorunda kaldım.
  • 13-09-2021, 11:45:13
    #23
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - mutlaka bi sorun/bi suçun olması gerekmiyor.bi şekilde adsense banlanırsa,tüm para uçar
    - reklamları sakın kaldırma,site tekrar onaya düşer.geçen yıl onay alan bi siteme reklam eklemedim,sitede reklam yok/gösterim yok uzun zamandır diye sitenin onayını iptal ettiler ve tekrar onaylatmak zorunda kaldım.
    Tavsiyeleriniz için teÅŸekkür ederim hocam kaldırmamaya karar verdim ben de, birikmesini bekleyip banka hesabıma çekmeden önce ÅŸirket açıp çekmeyi düşünüyorum hem vergisini vermiÅŸ olurum hemde ceza delan kadam rahat olmuÅŸ olur 😊
  • 13-09-2021, 21:09:54
    #24
    Hocam bı şahıs şirketi kur vargini öde gelirini arttır kafan rahat oldun
  • 13-09-2021, 21:47:57
    #25
    Hocam boşver sen, aylık 800-1.000 TL için maliye inceleme vs yapmaz. Yıllık belirli bir tutarın altında kalıyorsa (40-50K olmuyorsa) sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. Zaten yıllık 100-150k kazanırsan şahıs işletmesi açar ordan muhasebeleştirisin.
  • 13-09-2021, 21:53:50
    #26
    Şu konuya da ben açıklık getireyim banlanırsanız ödemeniz gitmez uçmaz, yenilenen adsense politikalarında herhangi bir ihlalden hesabınız kapansa bile eski olan bakiyeniz ve yeni bakiye hesaplanır ödemeniz size gönderilir. içeride para var banlaninca gider korkusu hiç olmasın.
  • 13-09-2021, 22:44:44
    #27
    Hepinize teşekkür ederim, banlanma korkum yok şimdilik banlanırsam da sorun değil adsense'ten daha kazançlı reklam şirketleri de mevcut.

    Şirket açma konusuna gelirsek, memurluğa girme durumum var gicenlik soruşturmasında herhangi bir şirketim olursa memurluğum yanar. Memur olutsam şayet bu işleri tamamen bırakırım.

    Olmazsam da bu iÅŸlere odaklanıp aranıza kaıtılırım 😂