• 30-08-2007, 00:43:11
    #1
    Arkadaşlar site bir arkadaşımın , kendisi avea nın türkçemizi yanlış kullanmasından şikayetçi bir kişi bu nedenle bu protesto sitesini açtı , ilk gün 500 tekil ikinci gün 400 tekil yaptı.

    Türk Dil Tarih Birliği tarafından da destekleniyor site. Sizi de bu konuda sağduyulu olmanızı rica ediyorum. Siteyi desteklemenizi bekliyorum.

    Adres: Türkçe'yi Patlatanlara Protesto
  • 30-08-2007, 00:52:16
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Türkçeye sahip çıkmak hepimizin görevidir!
    Destekliyorum.
  • 30-08-2007, 09:19:02
    #3
    Türkçe'yi koruyalım eyvallah. Ama alt tarafı bir reklam sloganını espirili bir şekilde sunuyorlar.
    Ayrıca siteye yorum yapmak içinde biraz Türkçe bilmek lâzım değil mi?
    Madem bu kadar duyarlısınız bu yorumları da siteden kaldırın bi zahmet. Formatınızı bozuyor
    Türkçe'ye uymayan bazı yorumlar :
    "dilimizi nasıl öğreteceğiz bunlara..niye böyle söylemeye ihtiyaç duyuyorlar anlamıyorum. "
    "bencede aweanın yaptığı kötü bişey ama olaya bi de şu yönden bakın etrafımızdaki mekanların çoğunun ismi yapancı kelimelerden oluşuyor. bence bunları bırakıp da bunla uğraşmak vakit kaybı..."
    "bilen bilir mevzu bahis türkçe oldu mu bizden kaçış olmaz emeği geçen herkese teşekkürler"
    "Patlicak bisi varsa Aveadir.. Patlamayacağız"
    "amaç bu.doğrudan avea bunu amaçlamıyordur başkalarının amacıdır bu.kanmıyor olmamız pek güzel." (Cümle tamamen bozuk)
  • 30-08-2007, 09:25:16
    #4
    Avea'nın bu reklam kampanyalarından bende rahatsızlık duymuştum.
    İyi bir girişim oldu.
  • 30-08-2007, 10:42:20
    #5
    Kendi adıma konuşuyorumki biraz saçma bir uygulama bence, bu yaptıkları slogan ( tekerleme, şarkı v.b ) tarzı birşey bundada kafiye yapmak için böyle söylemeleri yanlış değil bence adamların normal tarifelerini söylerken yada konuşurken bir hata yaptığını gördünüzmü? zaten böyle bir hata saçma olurdu..
  • 30-08-2007, 10:55:19
    #6
    Üyeliği durduruldu
    ulen egeliler karadenizliler doğulular akdenizliler batılılar nasıl konuşuyor haberiniz yok .
    adamlar reklamlarda yöresel dilleri esas alarak reklam hazırlamışlar.
    almeyon (almıyorsun) , alıve (alıver), yapicin (yapacaksın), yapaman (yapamazsın) , gırıcen (gireceksin)
    gibi kelime türevlerini çoğaltmaya gerek yok.
    önce bu insanların dilini düzeltin.
    madem türkçeyi katlediyorlar , bizim insanların ahsanlarını düzeltmekten başlayın )
  • 30-08-2007, 10:57:16
    #7
    Bence gereksiz bir site olmuş
  • 30-08-2007, 11:41:07
    #8
    gereksiz ve tasarımı çok kötü (N)
  • 30-08-2007, 11:48:22
    #9
    yazılım hizmetleri
    @Hareket; bahsettiğin konuşma dilidir, yazı değil..

    bilgine..