• 24-01-2009, 02:54:07
    #1
    Selamlar sitemin testini yaparken bir sorunla karşılaştım. Ana sayfaya "include" parametresi ile içerik çağırdığımda sayfanın tabloları bozuluyor. 1. resim anasayfa 2. resim "include" parametresi kullanılan sayfa. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.


    1.

    2.
  • 24-01-2009, 06:04:50
    #2
    büyük ihtimalle divsiz yani tablolarla yapıyorsun siteni.

    düzenleyicinde kod alanına geç ve soldaki tablonun olduğu yere gel. aşağıdaki yapıya benzer birşeyler olmalı. resim olarak değil de sayfanın kendisini gösterseydin tam şurda diyebilirdim sorun için. neyse devam edelim
    <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
    <td>içeriğin</td>
    </tr>
    </table>
    içeriğin yazan yeri tablonun içeriği varsayıyorum.
    o kısmı aşağıdaki hale getir.
    <td valign="top">içeriğin</td>

    sorunun büyük ihtimalle çözülmüş olacaktır. Yukarıdaki yapıdan farklı bişiler varsa ve sorun yaşarsan içeriğin olduğu td alanına valign="top" ekle yeter.

    Daha da olmazsa resim değil de kendisini koysan ve bi pm atsan yardımcı olurum.

    Kolay gelsin.
  • 24-01-2009, 13:49:50
    #3
    Olmadı pm olarak aktardım.
  • 24-01-2009, 15:00:38
    #4
    yeni dosyayı pm olarak attım. sonucu yazarsın
  • 24-01-2009, 15:01:01
    #5
    tablolu şu şekilde denermisin?
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <title>Untitled Document</title>
    </head>
    
    <body>
    <table width="100%" border="1">
      <tr>
        <td>header</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>ust</td>
      </tr>
      <tr align="left" valign="top">
        <td>
        	<table width="100%" border="0">
        	  <tr align="left" valign="top">
        	    <td width="25%"><p>1 .tablo gelecek</p>
        	      <p>araya br olacak</p>
       	        <p>2. tablo gelecek</p></td>
           	    <td width="75%"><table width="100%" border="0">
           	      <tr>
           	        <td><p>include yeri
       	            </p>
           	          <p>&nbsp;</p>
       	            <p>&nbsp;</p></td>
       	          </tr>
           	      <tr>
           	        <td>onun altındaki bos yer</td>
       	          </tr>
       	        </table></td>
              </tr>
       		</table>
        </td>
      </tr>
      <tr>
        <td>footoer</td>
      </tr>
    </table>
    </body>
    </html>
    Eğer tablolar karışık geldiyse şu şekil divli kullanabilirsin:
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <title>Untitled Document</title>
    <style type="text/css">
    .icerik{ position:relative;}
    .icsol{position:absolute;width:200px;left:0px;top:0px;}
    .icsag{padding-left:205px;}
    </style>
    </head>
    <body>
    <div class="tasiyici">
      <div class="ust">ust taraf</div>
      <div class="menu">MEnu gelecek</div>
      <div class="icerik">
      	<div class="icsol">sol taraftakiler buraya gelecek</div>
      	<div class="icsag">
      	  <p>asdasdasd</p>
    
      	</div>
      </div>
      <div class="alt">alt taraf</div>
    </div>
    </body>
    </html>
    divli en basit hali daha da geliştirilebilir.Sorun olursa eğer cevaplarız daha
  • 24-01-2009, 23:23:28
    #6
    Çok teşekkür ederim sağol işe yaradı sorunum çözüldü.
  • 25-01-2009, 04:13:52
    #7
    Bir sorunum daha var ve pm atıyorum. Sorun bu seferde yanındaki tablonun sabit kalmış olması onu da yukarıya kaydırıp bir bütünlük sağlamaya çalışıyorum.
  • 02-02-2009, 02:52:32
    #8
    Herşey için çok teşekkür ederim