• 18-10-2013, 00:09:55
    #1
    Arkadaşlar bunu bir türlü kavrayamadım bu ikisinin farkı ne ki ikisiylede aynı işlemi yapabiliyoruz örn:

     function hesapla() { 
       $sayi = 4; $sayi2 = 10; 
       $sonuc = $sayi+$sayi2;       
    echo $sonuc; 
        
    } 
      
    hesapla();  
    
    ?>
    bunun yerine bu olmaz mı ?

     $sayi = 4;  
    $sayi2 = 10; 
    $sonuc   = $sayi + $sayi2; 
    echo "Sonucumuz : ".$sonuc." dür."; 
    ?>
  • 18-10-2013, 00:14:29
    #2
    fonksiyon dosyasını sayfaya include ile çağırıp istediğiniz yerde kullanırsınız. öbür türlü sürekli değişkenleri yazmak gibi fazlalıklar olur.
  • 18-10-2013, 01:15:07
    #3
    hocam biraz daha açıklayabilir misiniz ?
    demek istediğiniz function yaz(); ile çağrılabilirken tanımladıgımız değişken $yaz diye de cağırılabilir yanlış anlamadıysam
  • 18-10-2013, 01:46:06
    #4
    oRoCHiMaRu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam biraz daha açıklayabilir misiniz ?
    demek istediğiniz function yaz(); ile çağrılabilirken tanımladıgımız değişken $yaz diye de cağırılabilir yanlış anlamadıysam

    Hocamm verdiğim örnekteki gibi fonksiyonu bir defa yazarak istediğimiz şekilde ve istediğimiz kadar kullanabiliriz. Fakat fonksiyonun faydasını bu örnek ile tam kavrayamayabiliriz, sadece bir toplama işlemi yapmak için her defasında fonksiyon yerine kod yazsak da olur ama yaoılması gereken büyük işlerde örneğin veritabanı işlemlerinde select,delete,update gibi fonksiyonlar tanımlayıp işlemlerimizi bu fonksiyonlar üzerinden yapmak işinizi kolaylaştıracaktır...
     function hesapla($sayi,$sayi2) { 
    
       
       $sonuc = $sayi+$sayi2;       
    echo $sonuc; 
        
    } 
      
    hesapla(10,50);  
    hesapla(100,50);
    hesapla(1,2);
    
    ?>
  • 18-10-2013, 02:15:30
    #5
    Hocam teşekkür ederim fakat bunlar değişkenler ile yapılamaz mı ?
  • 18-10-2013, 02:16:40
    #6
    değişken ile zaman harcarsın aynı şeyleri sürekli yazarak. ancak fonksiyon,class ile çalısırsan bir kere yazarsın her projende kullanırsın.
  • 18-10-2013, 02:22:52
    #7
    Yanlış bilmiyorsam, function kullanmak bellek kullanımını da düşük tutuyor. Yani daha performanslı.
  • 18-10-2013, 02:26:04
    #8
    Teşekkür ederim cevaplar için kafama biraz daha yattı. Peki Functionu index.php de belirlediysek diğer sayfada tekrar belirlememiz gerekir değil mi ? yada çağırma gibi bir kod var mı ?
  • 18-10-2013, 02:37:36
    #9
    oRoCHiMaRu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim cevaplar için kafama biraz daha yattı. Peki Functionu index.php de belirlediysek diğer sayfada tekrar belirlememiz gerekir değil mi ? yada çağırma gibi bir kod var mı ?
    Eğer include ile index.php dosyasını çağırıyorsan tekrardan aynı function'u oluşturmana gerek yok. Zaten yaparsan hata mesajı alırsın.

    Yok include ile index.php'yi çağırmıyorsan bu durumda functionu göremeyeceği için tekrardan oluşturman gerekecek.