Hani bir söz vardır ya "Çalışana herşey kolay." diye. Bu Php - Asp konusuda aynen böyle. Php bilene Asp zor, Asp bilenede Php daha zor geliyor. Sonuç olarak iyi bir şekilde çalışarak öğrendiğin zaman ikiside kolay.
Ben pascal - C++ ile başladım programlamaya. Yapı olarak C++ ile Php'nin birbirine benzemesi ve Linux Hosting ile uğraşmam PHP'yi tercih etmemde önemli bir etkendi. Bunun için hangi dili öğrenmeye başlayacağınıza karar vermeden önce kendinizin içinde bulunduğu şartları değerlendirmenizi ve hangi dile başlayacağınıza buna göre karar vermenizi öneririm...