• 26-11-2010, 22:49:30
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba Arkadaşlar.
    Reklam işiyle uğraşıyoruz, Müşterilerimiz genelde 1 ay veya en fazla 2 aylık senetler ile ödeme yapıyorlar, Hepside güvenilir sağlam firmalar, Geri çevirmemek adına kabul ediyoruz mecburen.
    Biliyorsunuz ki senetleri bozdurmak sanırım yasal birşey değil. Yasal olsa bile çok sıkıntılı bir iş.
    Şimdi sormak istediğimiz şu: bu senetleri çok fazla zarar etmeden nasıl nakite çevirebiliriz.?
    Teşekkürler
  • 27-11-2010, 01:20:40
    #2
    Hocam senet bozdurmak diye bir olay yoktur. Tahsil edilemeyen seneti tahsil etme yöntemleri vardır.Çek olayı gibi değildir anlayacağın. Onu en iyi nasıl kullanırım ona bakmak lazım. Eğer sende güvenilir bir firma isen sende onu birilerine vererek değerlendirebilirsin ancak.Ama şuda var sen güvenilir firma olsan bile senetler sana ait olmadığı için onuda kimsenin kolay kolay almayaçağından emin ol.
    O işin en mantıklı yolu eğer çek kullanıyorsanız sizde çalıştığınız insanlara ( ödeme yaptığınız ) senet günlerinden 2 3 gün sonrasına çek yazmak olur. Senetleri tahsil eder çekleri yatırırsınız.

    Başkada bişey gelmiyor aklıma.
  • 01-12-2010, 00:25:26
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Seneti paraya çevirme gibi 1 olasılık olmaz ama Elinizdeki müşteri çeklerini Bazı banklar küçük komisyonlarla nakite çevirebiliyorlar Ama burda en önemli nokta o bankanın sağlam müşterisi olmanız .. iyi çalışmalar
  • 01-12-2010, 00:28:45
    #4
    http://www.halkbank.com.tr/channels/1.asp?id=922
    İskonto/İştira Kredisi nden faydalanabilirsin ama 1 2 aylık vadeli senetlerse tahsile bankaya verebilirsiniz.
    komisyon karşılığı vadesinde sizin adınıza tahsil ederler.
  • 01-12-2010, 00:42:48
    #5
    Üyeliği durduruldu
    turkcekaynak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://www.halkbank.com.tr/channels/1.asp?id=922
    İskonto/İştira Kredisi nden faydalanabilirsin ama 1 2 aylık vadeli senetlerse tahsile bankaya verebilirsiniz.
    komisyon karşılığı vadesinde sizin adınıza tahsil ederler.
    peki bu banka senetin kimden geldiğiyle ilgileniyormu? yani seneti veren firmaya bakıyormu veya şahısa
  • 01-12-2010, 07:55:53
    #6
    TeknoGame adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki bu banka senetin kimden geldiğiyle ilgileniyormu? yani seneti veren firmaya bakıyormu veya şahısa
    elbette işin sonunda senet ödenmezse boş kağıt.
  • 11-12-2010, 09:38:09
    #7
    Senetlerde sadece protesto edersin oda seneti alıralmaz iş bankasına gidip 20 tl karşılığı protesto çekersin.. onlarda oraya ödemek orunda kalırlar yoksa ticari sicillerine işlenir...

    bendede çek karnesi yok oyüzden firmalarıma senet gönderiyorum... bu şekilde çözüyoruz ama şunu bil senetin tutuklanması yok...
    ayrıca senet üzerine iki imza ve ehliyet fotokopisi al(ehliyet teki imza ile uyuşmasına dikkat et firmalar şahıs firması ise)
  • 11-12-2010, 11:54:36
    #8
    Senetleri bozdurmak gibi bir şansın yok, factoring şirketleri var bunlar belli komisyon alarak çekleri vadesinden önce alabiliyorlar ama senet konusunda ya malzeme aldığın bir yer varsa ona vermeyi kabul ettirebilirsen kendi cirolu bunu kabul ettireceksin ya da bekleyeceksin...
    senetin güveni farklı daha doğrusu güvensiz bir kağıt...
    çek daha güvenli ve kesin sonuçlarla nakit alabilceğin bir kağıt...(faturalı olması gerekir)
    nakit: en iyisi ama yok
    kredi kartı : post cihazı ister
    söz ile para ödeme: geç gelen para beş para etmez, geleceğide şupheli
    dikkatli senetler almaya özen göster....
    BOL KAZANÇLAR...
  • 18-12-2010, 00:13:19
    #9
    Senetleri Bozduramazsınız Maalesef...Ancak Atıyorum Birinden 1000 Tl lik Bişey Alınız Senette 1000 Tl lik Arkasını Cirolayıp O 1000Tlik Ürün ALdıgınız Adama Verebilirsiniz..
    Oda Bu Senedi Hesabına Yatırır...Yatırırken Protestolumu Protestosuzmu Olsun Diye Bir Şey Sorarlar...En Son Bunun Masrafı Protestolu Olursa 70 Tl Protestosuz Olunca 40 Tl Diye Hatırlıyorum..Günü Gelince Adamın Adresine Kagıt Gelir Parayı Bankaya Öder
    Sizde Direk Bankaya Yatırabilirsiniz Adamdan Tahsil Etmeyecekseniz.Ama Ufak Bir Masrafı Var Yazdıgım Gibi..