• 23-03-2025, 16:37:50
    #1
    Selam,

    TL biraz nakitim var garanti'de usd alacağım bankalar çok yüksek şu anda garanti 40'dan veriyor.





    Binance TR hesabım var 1-2 senedir kullanmıyorum bu vergi olayı geldiğinden beri burada şu anda 37,84 TL'den TetherUS veriyor.



    Bir kaç sorum var örneğin 100.000 TL'yi BinanceTR 'ye gönderdim
    - 2,642 USD aldım
    - 1 hafta sonra diyelim 40 oldu sattım 105,680 TL olarak bu parayı tekrar garantiye çektiğim zaman BinanceTR'ye ve Garanti Kripto geliri olacak ne vergi ödeyeceğim?
    - TetherUS birebir USD kuru ile aynımı mesela USD kur 40 olup TetherUS'ın 35 olma ihtimali varmı?

    Başka bir öneriye açığım.

    USD olarak her ay ödemelerim var o yüzden TL'nin değer kaybetmesi durumunda zarar etmek istemiyorum.

    Eğer USD dışında nakit paranı Altın vb. al derseniz oda uyar.

    Kripto çok anladığım birşey değil kripto almak veya oynamakda istemiyorum istediğim tek şey şu anda elimde bulunan TL değer kaybetmesin.
  • 23-03-2025, 16:39:19
    #2
    Mümkünse Usdt alıp daha sonradan harcamanız gerekiyorsa kart üzerinden, usdt atip kartı kullanabileceğiniz uygulamalar var. O şekilde yapmanızı öneririm.
  • 23-03-2025, 16:41:46
    #3
    Ben kuveyttürkten 3.809dan altın aldım yarın fiziki çekim talebi oluşturup çekeceğim. Yarın merkez bankası yine satış yapmazsa bence altın 4k görecektir. Ytd
  • 23-03-2025, 16:42:02
    #4
    Türkiye de birşey yükseldikten sonra asla düşmez. Alın hocam ortalık iyice karışacak
  • 23-03-2025, 16:45:39
    #5
    Tether dolarla eş gider hocam daha önce hiç fark görmedim aralarında.
    Paranın tamamını çekmeniz gerekmiyorsa karı çekip kalanı kriptoyla değerlendirmenizi tavsiye ederim 105K olarak çektiğinizde yüksek vergiler çıkabilir belki.
  • 23-03-2025, 16:46:05
    #6
    Ya bugünde MAKAS'lar çok yüksek garanti bu kurdan satıyor.

    Anlamadım ben bu işi yahu işmi yapacağız bunlarlamı uğraşacağız.

    Altın: 3887 TL
    Usd: 40 TL

    Müşteriden para aldım geçen hafta dedim para gelsin hostingleri domainleri yenileriz.

    Neredeyse zarar ettim. Şimdi iyice içeri girmeyim diye uğraşıyorum.

    Kart'dan çekince örneğin hetzner dahada yüksek alıyor.

    BinanceTR'de YATIR - ÇEK yapınca

    2.sorum var.

    - BinanceTR'ye ne kadar komisyon ödeyeceğim.
    - Garantiye ne ödeyeceğim_
  • 23-03-2025, 16:46:41
    #7
    Dövizin eski cazibesi kalmadı, bana sorarsanız hiç cazibesi yok ya neyse.

    Kripto alım satımda şimdilik vergi muhabbeti yok. Ama kısa zamanda yasa çıkacak ve vergilendirilecek. Kanunlar çıktığı andan itibaren geçerli olur, geriye işlemez. Ama belli de olmaz bkz: Geriye dönük Adsense gelirleri incelemesi

    Dolar 40-45 lira olsa da küçük rakamlarda pek bir getirisi yok. Zaten merkez bankası anında müdahale ederler tekrar geri çekerler eski pozisyonuna gelir. (Diploma iptali, gözaltı sonrası döviz pozisyonuna bakmak yeterli)
  • 23-03-2025, 16:47:02
    #8
    Hafta sonu makaslar açık olur almayın şu an. Ne olacağı belli değil.
  • 23-03-2025, 16:47:04
    #9
    Burada 4200TL'den satıyorlar hocam inanılmaz farklar var faydalanan kurumsallar oldu yine bu işten