• 06-10-2015, 00:13:39
    #1
    xar
    Üyeliği durduruldu
    merhaba arkadaşlar oto al sat işi yapmak istiyorum ama bu işte vergi varmı
    kendim yapacağım galeri falan yok arkadaşlar...

    yani hem kullancam hemde 2bin kar olsa yeter..

    1) yılda kaç araba değiştime hakkımız var

    2) vergi var mı varsa ne kadardır

    3) genelde alıp 2 ay kullanıp satıcam yenisi alıp yükseltcem

    4) sigorta ve kasko yaptırınca o yıl içinde hangi araba olursa olsun geçerli oluyomu

    5) hiçbir bilgim yok yardımcı olacak bilgi verecek olursa sevinirim

    ticaret için değil kendi arabamı ve sermayemi yükseltmek için al sat yapmayı düşünüyorum..
  • 06-10-2015, 00:18:27
    #2
    1 kişi en fazla 3 araç alıp satabilir. (yılda)
    3den fazla alıp - satarsanız maliye takibe alır.
    mevcut sigortanız iptal edilir. alacağınız tutar düşülür, üstünü tamamlarsınız.
    yeni aracınıza sigorta yapılır.
  • 06-10-2015, 00:20:13
    #3
    xar
    Üyeliği durduruldu
    MertOzkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 kişi en fazla 3 araç alıp satabilir. (yılda)
    3den fazla alıp - satarsanız maliye takibe alır.
    mevcut sigortanız iptal edilir. alacağınız tutar düşülür, üstünü tamamlarsınız.
    yeni aracınıza sigorta yapılır.

    hocam 3 den fazla almak için kardeşimin yada eşimin üstüne araçı kayıt ettirsek sorun olurmu ?
  • 06-10-2015, 00:21:22
    #4
    MertOzkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 kişi en fazla 3 araç alıp satabilir. (yılda)
    3den fazla alıp - satarsanız maliye takibe alır.
    mevcut sigortanız iptal edilir. alacağınız tutar düşülür, üstünü tamamlarsınız.
    yeni aracınıza sigorta yapılır.
    Hocam benim tanıdığım bir şahıs kıyafet değiştirir gibi araba alıp satım işi yapıyor bireysel olarak bu adam daha hiç maliyenin yoluna da girmemiştir bu nasıl oluyor dersiniz. Kazandığı paranın da haddi hesabı yok.
  • 06-10-2015, 00:23:09
    #5
    xar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam 3 den fazla almak için kardeşimin yada eşimin üstüne araçı kayıt ettirsek sorun olurmu ?
    iyi araştırın, biz dediğiniz gibi yaptık bir sıkıntı olmadı.
    ama bizim başımıza gelmedi diye sizin başınıza gelmeyeceğinin garantisi yok.
    maliye ÅŸakaya gelmez

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:23:09 -->-> Daha önceki mesaj 00:21:57 --

    ArGe7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam benim tanıdığım bir şahıs kıyafet değiştirir gibi araba alıp satım işi yapıyor bireysel olarak bu adam daha hiç maliyenin yoluna da girmemiştir bu nasıl oluyor dersiniz. Kazandığı paranın da haddi hesabı yok.
    resmi olarak durum bu. bizde mecburen galeri açtık.
    dediğiniz gibi çok para kazanıyorsa galeridir o.
  • 08-10-2015, 00:59:30
    #6
    YGZ
    Platin Üye | R10 17.YIL
    MertOzkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi araştırın, biz dediğiniz gibi yaptık bir sıkıntı olmadı.
    ama bizim başımıza gelmedi diye sizin başınıza gelmeyeceğinin garantisi yok.
    maliye ÅŸakaya gelmez

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 00:23:09 -->-> Daha önceki mesaj 00:21:57 --



    resmi olarak durum bu. bizde mecburen galeri açtık.
    dediğiniz gibi çok para kazanıyorsa galeridir o.
    Hocam araç al sat işini bende düşünüyorum. Galeri olunca ne kadar vergi veriliyor vs ne gerekiyor vs? Özel'den detaylı anlatabilir misiniz ?
  • 29-10-2015, 01:38:40
    #7
    3 tane kendinizin üç tane eşinizin 3 tane kardeş abla v.s. derken yılda 9-10 araç alıp satabilirsiniz.Anne ve babanızı da dahil ederseniz bu sayı 12-15 diye gider.Ekstradan Vergi v.s. de ödemezsiniz.Bu şekilde yapan çok tanıdık var
  • 29-10-2015, 01:56:19
    #8
    Ben uzun yıllar düşündüğünüz gibi araba yeniledim, en fazla birkaç ay binip satıyordum. Aracı alırken satışı üzerime almıyordum tefrik teşrik aziline ibareli araç sahibinden satış vekaleti alıyordum ( bu şartla aracı alıyordum ) en son 1 yılda belki 10 araç değiştirmişimdir.Sattığım kişi aracın ruhsat sahibini arayıp satışı üzerine alıyordu.