• 16-01-2011, 20:30:22
    #10
    sunucuoptimizasyon.com
    20.000 lira ciddi bir para girişi, haliyle takibe alınması normal. Vergi daireleride tabiki bu denetimsizliği kullanıyor, para girişi olduğu an takibe alıyor ama vergiyi anında tahakuk ettirmiyor, senin gelip ödemeni bekliyor belli bir süre sonrada cezalarla birlikte tahsil ediyor. Bu forumda zamanında hosting işi yapan ama ekstra olarak daha büyük işler yapıp hesabına xx.xxx bin lira ödeme alan birçok kişi sonradan vergi dairelerinin takibine alınıp cezalarla birlikte vergilerini ödemek zorunda kalmıştır ben birkaç kişiyi bizzat tanıyorum bu forumdan.
  • 16-01-2011, 21:45:35
    #11
    benden sana bi tavsiye gitmeden önce muhakkak bir muhasebeciden yardım al
  • 17-01-2011, 00:15:54
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Neyse, bu tür şeylerin her zaman bir yolu bulunur. Kaldı ki biz Türkler'in aklı bu konuda çok çalışır, haddinden fazla çalışır. Ben vergi falan ödemeyi düşünmüyorum . Dünyada kaç ülke varsa vergi mevzuatlarını inceleyebilirim bunun için ... Ayrıca 20000 TL ya da her ne ise alt limit, taksit taksit ödeme alırız. Hatta ben paramı neden yurda getireyim ki????
  • 17-01-2011, 02:27:06
    #13
    Dogan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adsense'den vergi mi ödüyoruz? Nasıl ve neye göre takip edecek devlet adsense gelirimizi?
    Seni takip etmesine gerek yok ki.
    Maliye google adsense'in ödemelerini yapan banka hesaplarını takip etse zaten tüm adsenseçilere ulaşır.
    Google herkese farklı bir hesap numarasından eft yapmıyordur emin olun.
    Yani google ın hesapları takibe alındığında kime 100 dolar gitmiş kime 10k dolar gitmiş döküm haline ellerine geçer TC kimlik numaralarınız ile.
    Bu iş ile ilgili büyük bir olay patlayacak. Ondan sonra bir af falan çıkacak, sonra paşa paşa vereceğiz vergimizi...

    Ama benim anlamadığım nokta şu benim tüm sitelerim ingilizce diyelim.
    Yani gidiyorum amerikalı yayıncıya reklam satıyorum.
    Şimdi amerikalıya don satsanız devlet sizden bırakın vergi almayı üzerine kdv iadesi verir.
    Ama amerikalıya reklam satınca benden %20 vergi, %18 kdv mi isteyecek?
  • 17-01-2011, 10:23:13
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Seni takip etmesine gerek yok ki.
    Maliye google adsense'in ödemelerini yapan banka hesaplarını takip etse zaten tüm adsenseçilere ulaşır.
    Google herkese farklı bir hesap numarasından eft yapmıyordur emin olun.
    Yani google ın hesapları takibe alındığında kime 100 dolar gitmiş kime 10k dolar gitmiş döküm haline ellerine geçer TC kimlik numaralarınız ile.
    Bu iş ile ilgili büyük bir olay patlayacak. Ondan sonra bir af falan çıkacak, sonra paşa paşa vereceğiz vergimizi...

    Ama benim anlamadığım nokta şu benim tüm sitelerim ingilizce diyelim.
    Yani gidiyorum amerikalı yayıncıya reklam satıyorum.
    Şimdi amerikalıya don satsanız devlet sizden bırakın vergi almayı üzerine kdv iadesi verir.
    Ama amerikalıya reklam satınca benden %20 vergi, %18 kdv mi isteyecek?
    Aynen katılıyorum. Sonuçta Türkçe dışında içereriğe sahip sitelerden para kazananlar bu ülkeye net döviz girdisi sağlıyor ve bunu da pek de sermaye kullanmadan yapıyor. Geçen yıllar net hata noksan raporunda büyük bir farklılık vardır. Yani ülkeye nereden geldiği bilinmeyen büyük miktarda döviz girişi olmuştu. Eminim bunda bizim gibilerin de parmağı vardı. Vergi koyarak bindiği dalı keser. Gider paramızı vergi oranı en düşük ülkelerde tutarız. Çok kazananlar özellikle bunu yapar. Türkiye'ye parayı da elle sokar, gider çeker gelir, ya da banka üzerinden takibe alınmayacağı küçük miktarlarda havaleler ile. Bir yöntemini bulur mutlaka, her zaman bir açık vardır.
  • 17-01-2011, 11:12:44
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar bugün sordum onla ilgili değilmiş .
    Paralar o hesaba 2-3 k aylık olarak gelmişti sonradanda olsa takibe alınırmı acaba ?