Arkadaşlar Pc mi server yapmak istiyorum.
Kendi sitemi ve 2 3 sitemi içine alacak. Max:5 site barındırabilen server yapmak istiyorum.
Xp professional sp2 ' ye kurmak mümkünmüdür. ? - Kurmak mümkün diyenler işe elini atıp bakmıyorlar.
Arkadaşlar lütfen !
Artık Hırs Yaptım :(
20
●1.322
- 14-05-2009, 13:53:24Üyeliği durdurulduAbi sen biliyormusun ? Kurmayı . Lütfen kurda rahat edeyim. Bağlantım her zaman hızlı Faturalar 59 62 tl civarı geliyor. Heralde Vdsl2 Deyiz =)Sores_Alp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Karşılığında hergun sitene 5 post atarım - 14-05-2009, 13:53:29xp ile server kurmam mümkün olmaz xp içine virtual pc yada vmware tarzi sanalk pc programı kurup içine sitelerine uygun olan işletim sistemi linux yada windows uygun olan server sürümünü kurman gerekir bunları yaptıktan sonrada ipini sabitlemen gerekiyor ve bilgisayarın ve internetin hiç kapanmamaı gerekiyor ve 1024 hızla sitelrin biraz yoğun ve hitliyse açılması dakikalar sürebilir bu şartları kabul ediyorsan kurmak için uğraş derim tercih senin
- 14-05-2009, 13:55:42Üyeliği durdurulduÇoğu kişi xp ye kurulur diyorlar. Sitelerim o kadar hitli değil. Zaten başlangıçta 1 site olacak.McCOY35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bana yardımcı olabilecek abiler pm veya msn eklesin lütfen. - 14-05-2009, 14:01:09Üyeliği durdurulduBen ne diyorum sen ne diyorsun abi yafwanted adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Ben kurabilecekleri Davet ediyorum bu konuya
- 14-05-2009, 14:06:54xp ye server kuruluyor olsa server2003 ün fiyatı o kadar yuksek olmasına rağmen insanlar server2003 alırmıydı sence tahminimce sitelerin php tabanlıdır msn yada pm ile yardım edecek vaktim yok şuan ama elimden geldiğinde anlatmaya çalışayım sana
1-ilk önce sanal pc kurmana yarıyacak olan program microsoft virtual pc
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
tabi tavsiyem vwmvare ama o ücretli olduğu için paylaşmam yasak
2-şimdi sıra işletim sisteminde onun içinde centos 5 serisinden kullanabilirsin
www.centos.org - centos.org content iso dosyaları mevcut sanırım 6 cd olması gerekiyor
bunları tamamladıktan sonra ise sıraa centos kurulumunda onuda nette anlatımı var
Centos 5.0 Resimli Kurulum Rehberi Dinopsys - Web Örümceği
bunlarıda bitirdikten sonra geri kalan diğer noktada bir adet panel kurman cpanel plesk tarzı evde kurucağın için maliyetten kaçman açısından lx admin önerebilirim
Install: Lxlabs
kurulumu ise burda anlatılmış
lxadmin Kurulumu » Teknoloji Blogu
bunlarıda yaptıktan sonra gerekli port ayarlarını ve firewall özelliklerini ayarlaman lazım eğer o ayarlarıda bititrsen sanırım başka bişey kalmıyor eksiğim varsa bilen arkadaşlar düzeltebilir - 14-05-2009, 21:39:12Windows Xp ile de server yapabilirsiniz. Ancak kendi denemelerime göre size şöyle bir sonuç sunabilirim.
Bilgisayar özellikleri:
AMD Athlon 64 3200+ 2.30 GHz
3x1024 MB Kingston RAM
1 GB Asus nVidia Ekran Kartı
160 GB Sata II HDD
2 Mbps adsl hattı ile yaptığım denemelerde upload hızı 512 Kbps olduğundan bir download yapılırken 100 kb/s olarak sadece 5 kişi download yapabilir. Birde ısınma sorununu çözebileceğinize emin olun. Birde MySQL kullanan sistemler çok fazla işlemci kullanıyor haberiniz ola.
Şimdi kararınız değişmediyse aşağıdaki gibi server kurabilirsiniz.
Öncelikle bilgisayarınıza format atmanızı öneririm. Format sonrası hiçbir program kurmazsanız daha iyi performans alırsınız. Format sonrası Bilgisayarım > Özellikler > Gelişmiş > Performans > Ayarlar > En iyi performans için ayarla yapın. Şimdide buradan WampServer indirin. Kurulum sonrasında saatin yanında çıkan ikona sağ tıklayarak Turkish yapın. Sonrasında sol tıklayarak çevrimiçi yapın. Birkaç php ayarını yapmanız gerekmektedir. Bunlardan birisi bazı scriptlerin çalışabilmesi için "short php tags" ın açık olması gerekmektedir. Bunu aktif yapın. Şimdide phpmyadmin e girin ve yetkiler kısmından root kullanıcısına bir şifre belirleyin. Ardından Windows klasöründeki php.ini yi açarak CTRL+F ile pass yazarak mysql şifresinin belirtileceği alanı bulun ve şifrenizi bu alana yazın. Wamp'ı yeniden başlatın ve modem menünüze girin. (Genelde http://192.168.2.1/ oluyor.) Burdan sonrasını kendi modemime göre anlatacağım (Airties RT-205) Buradan Firewall alanına gelin ve Firewall'u kapatın. Şimdide NAT'a gelin ve Port yönlendirmeden uygulama alanına Localhost yazın. Hedef IP adresi alanına BİLGİSAYARINIZIN 192.168.x.x şeklindeki IP adresini yazın. (Benim bilgisayarımınkisi 192.168.2.5) Protokol tipi alanından TCP&UDP yi seçin. WAN Portları alanına 80 Hedef *** Portları alanına 80 yazın Etkin'i işaretleyin. SMTP ve FTP gibi hizmetler olsun istiyorsanız birde 25 ve 21 portlarını açın. (80'i açtığınız gibi..) Eğer smtp kullanacaksanız webmail olarak Outlook Web Access kullanabilirsiniz (Outlook Web Access ASP tabanlı olduğundan birde IIS kurmanız gerekecek. Eğer kullanacaksanız IIS kurduktan sonra çakışma olmaması için port'u 81 gibi değiştirin.) Kaydettikten sonra artık son aşamaya gelmiş bulunuyoruz. Başlat > Denetim Masası > Güvenlik Merkezi > Windows Güvenlik Duvarı > Özel Durumlar > Bağlantı Noktası Ekle'den Ad: Localhost Bağ. Nok. No: 80 yazın. TCP seçin ve tamam diyin. Aynısını bir kez daha UDP olarak ekleyin (Eğer FTP ve SMTP için 25 ve 21 portunu açtıysanız onlar içinde aynısını yapın.) FTP kullanacaksanız birde buradan Home Ftp Server programını yükleyin. Şimdi bilgisayarınızı ve modemini yeniden başlayın. Eğer sabit IP'niz yoksa benim gibi DynDNS kullanabilirsiniz. Benim bilgisayarıma erişmek için bu adresi ziyaret edebilirsiniz. Bilgisayar açıksa erişim sağlanacaktır. Yalnız bir hatırlatma yapayım. Tarayıcınıza IP adresinizi veya dyndns adresinizi yazarak erişmek istediğinizde modem menüsüne erişirsiniz. Dışarıdan erişilip erişilmediğini denemek için proksi sitelerini kullanabilirsiniz. Ben bunun için Ajan kamil - Eycint Kemil - Ucretsiz Proksi Proxy Servisi u kullanıyorum. Bir sorun olursa bana pm atarak yardım alabilirsiniz. Karışık anlattıysam özür dilerim. Fazla vaktim yoktu. Ama emeğe saygı diyerek mazur görürsünüz inşallah
+Rep bekliyorum artık

