• 21-04-2022, 11:53:42
    #10
    backlinkmatik.com
    Zartnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok büyük firmalar bunu yapıyor, başı çeken 10 isim yazın 6 tanesi. Sorsanız "kötü bot" diye nitelendirir ve ikna olursunuz.
    10 liraya hosting satanların yandex, pinterest botlarının çılgınlığından haberi bile olmaz

    hocam dediğiniz gibi olsa, arama motorlarıyla ilgili tarama sorunları, pinterest ile ilgili de otomatik paylaşım sorunları yaşardım. pinterest botu giremiyorsa, içerikteki görselleri de algılayıp paylaşamaz, arama motorları botları giremiyorsa da düzgün tarayamaz. ya tam anlamadım dediğiniz şeyi, ya da şuanki anladıgım kadarıyla bana mantıklı gelmedi.
  • 21-04-2022, 12:15:11
    #11
    Hocam bot çeşitleri vardır Siz sunucuya Owasp Modscurity kurarsınız normal analiz botlarına izin verir erişim alırlar, Ama Modsec Owasp veri tabanı yeni bot ipleri için sürekli güncellenmez. IP başına istek sayısını 100 yerine 5 yaparsınız sitenize pinterestte gelir google botta ama örümcek taramaya geçtiklerinde IP flood yer blocklanırlar. Buna benzer binlerce rules ile çalışır firewall sistemleri. Hadi her şeyi geçtim firewall yok sunucuda Litespeed config dosyasının bile agresif örümcek taramasına uygun yapılandırılması lazım.
    Türkiye den aldığım kendi sunucularımda bile Paytr ile api iletişimi kurarken router önündeki firewall ile takılma yaşadığım oldu. İnanın bana ciddi emek harcadığınız bi projeniz varsa Türkiye deki gibi network havuzu düşük olan, bu düşük havuzda en iyi performansı alabilmek için firewalllar ve çeşitli routing yöntemleri ile filtrelenmiş alt yapıyı tercih etmeyin. Yıllarca hosting ve server satışı yapmış biri olarak size nacizane tavisiyem bu şekilde.
    Paravan siteleriniz vardır Türkiye de herhangi bir firmadan alın geçin ayda yılda botlar girsin yeter. Ama önemli projelerinizi Türkiye de emin olmadığınız bit yerde tutmayın.
  • 21-04-2022, 16:37:49
    #12
    backlinkmatik.com
    Zartnet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bot çeşitleri vardır Siz sunucuya Owasp Modscurity kurarsınız normal analiz botlarına izin verir erişim alırlar, Ama Modsec Owasp veri tabanı yeni bot ipleri için sürekli güncellenmez. IP başına istek sayısını 100 yerine 5 yaparsınız sitenize pinterestte gelir google botta ama örümcek taramaya geçtiklerinde IP flood yer blocklanırlar. Buna benzer binlerce rules ile çalışır firewall sistemleri. Hadi her şeyi geçtim firewall yok sunucuda Litespeed config dosyasının bile agresif örümcek taramasına uygun yapılandırılması lazım.
    Türkiye den aldığım kendi sunucularımda bile Paytr ile api iletişimi kurarken router önündeki firewall ile takılma yaşadığım oldu. İnanın bana ciddi emek harcadığınız bi projeniz varsa Türkiye deki gibi network havuzu düşük olan, bu düşük havuzda en iyi performansı alabilmek için firewalllar ve çeşitli routing yöntemleri ile filtrelenmiş alt yapıyı tercih etmeyin. Yıllarca hosting ve server satışı yapmış biri olarak size nacizane tavisiyem bu şekilde.
    Paravan siteleriniz vardır Türkiye de herhangi bir firmadan alın geçin ayda yılda botlar girsin yeter. Ama önemli projelerinizi Türkiye de emin olmadığınız bit yerde tutmayın.
    hocam firma ismi vermek istemiyorum ama, açıkcası 2 farklı firmada paytr ile ödeme aldıgım sitelerim var, hiç bir sorun yaşamadm o şekilde. bunlar google a hosting yazınca ilk 10 da çıkan siteler.

    yani bahsettiğiniz büyüklük nedir bilmiyorum da, zaten o kadar büyük bir site de paylaşımlı hosting kullanmaz diye düşünüyorum büyüklük derecesine göre ya daha kapsamlı bir hizmet alır, ya da daha da büyükse kendi sunucu altyapısını kurar.

    ben paylaşımlı hosting ölçeğindeki siteler için şunu söyleyebilirim, godaddy de yaşadığım kesinti sorunu kadar paravan siteleri kullandıgım 10 liralık firmalarda bile yaşamadım. tüm siteleri shutdown bildirim siteleri aracılıgıyla takip ediyorum. ilginç bir şekilde en çok kesilen de godaddydekiler. godaddy kullanmamın tek ama tek nedeni abd lokasyonuydu daha önceki mesajımda belirttim gibi. yoksa bir kalite ya da güvenden değil.

    bunun dışında,- tekrar altını çiziyorum orta ölçekli siteler için-, godaddynin ne fiyatından, ne uptimedan, ne de panelin kullanıcı dostlulugundan memnun değilim. en basitinden herhangi bir firmada 30 saniyelik bir değişiklik için godaddy de 5 dk ugrasıyorum. çok hantal ve sürekli insanı vazgeçirmeye çalışan bir arayüzü var. bir domain değiştireceğim 2 defa dogrulama yaptırıyor 40 defa emin misin diye soruyor. ismine yakışmayan ölücülükler peşinde.

    ve şunu da bilemiyorum, bu ölçekte günlük 20-30 trafik alan sitede bile bu kadar kesinti yaşatıyorsa, xx.xxx k hacimli ticari bir sitede nasıl hizmet verirler diye soru işaretim de yok değil, tam aksine eğer çok büyük ölçekli bir projem olsa hayatta godaddy de barındırmam, abd odaklı hostgator gibi hosting konusunda çok daha kaliteli hizmet veren firmalar varken =)
  • 21-04-2022, 16:45:42
    #13
    Bunun godaddy ile ne alakası var? Dolar kaç lira biliyorsun değil mi? Normalde o paketi 3.99 $ dolara satıyor. Yıllardır zaten bu fiyat bandında satıyor. Özellikle bizlere geçirdiği birşey değil! Şimdi 3.99 doları çarp 12 ile? Sonrada TL'ye çevir bakalım ne kadar yapıyor? Yani godaddyın fiyatlarında sorun yok, sorun TL'de.
  • 21-04-2022, 18:52:07
    #14
    backlinkmatik.com
    bondcemil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunun godaddy ile ne alakası var? Dolar kaç lira biliyorsun değil mi? Normalde o paketi 3.99 $ dolara satıyor. Yıllardır zaten bu fiyat bandında satıyor. Özellikle bizlere geçirdiği birşey değil! Şimdi 3.99 doları çarp 12 ile? Sonrada TL'ye çevir bakalım ne kadar yapıyor? Yani godaddyın fiyatlarında sorun yok, sorun TL'de.

    dolar kac lira biliyorum merak etme. ben amerikada hizmet almiyorum. godaddy ile cok alakasi var eger burada yerli firmalar ile rekabet edebilmek istiyorsa, tr.godaddy ile bu piyasaya girmişse fiyatlari da boyle uzaylara gitmemeli. ha gidebilir biz dolar endeksli satiyoruz diyebilirler sorun yok ben de almam. bu sekilde de hedefledikleri pastaya bu ulkede asla sahip olamazlar. son 4 5 ayda onlarca hizmetimi durdurdum oradaki.

    udemyde ayni egitimi senle amerikadaki bir adam ayni fiyata almiyor. Google domains 75 liraya domain satarken godaddy yillik uzatmaya 350 tl istiyorsa 1 domain icin, dolar bazli fiyatta da bu kdr ısrarcıysa rekabet edemez.

    altini çizdiğim nokta bu yani, cunku domain ve host bu, ulasilamaz bir teknoloji degil. ihracat yapar gibi fiyat cekmeleri sacma bence
  • 21-04-2022, 19:51:18
    #15
    SEOmuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dolar kac lira biliyorum merak etme. ben amerikada hizmet almiyorum. godaddy ile cok alakasi var eger burada yerli firmalar ile rekabet edebilmek istiyorsa, tr.godaddy ile bu piyasaya girmişse fiyatlari da boyle uzaylara gitmemeli. ha gidebilir biz dolar endeksli satiyoruz diyebilirler sorun yok ben de almam. bu sekilde de hedefledikleri pastaya bu ulkede asla sahip olamazlar. son 4 5 ayda onlarca hizmetimi durdurdum oradaki.

    udemyde ayni egitimi senle amerikadaki bir adam ayni fiyata almiyor. Google domains 75 liraya domain satarken godaddy yillik uzatmaya 350 tl istiyorsa 1 domain icin, dolar bazli fiyatta da bu kdr ısrarcıysa rekabet edemez.

    altini çizdiğim nokta bu yani, cunku domain ve host bu, ulasilamaz bir teknoloji degil. ihracat yapar gibi fiyat cekmeleri sacma bence
    Amaçları zaten burdaki pazarla rekabet etmek değil. Sadece Türkçe destek veriyor o kadar. Dolar bazlı satış yapıyor, onu da liraya çeviriyor. Eskiden de dolar bazlı alıyorduk, ödeme bankadaki hesaplara lira olarak yansıyordu. Şimdi direk lira olarak çevirip ödeme yapılabiliyor o kadar. Godaddy hep bildiğimiz godaddy. Ben kullanıyor muyum şu anda? Hayır. Yıllık 12 dolara işimi görüyordum o zamanlar. Doların düşük olduğu zamanlar yıllarca kullandım, şimdi ise ben de alternatiflerini kullanıyorum.
  • 21-04-2022, 20:06:48
    #16
    backlinkmatik.com
    bondcemil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amaçları zaten burdaki pazarla rekabet etmek değil. Sadece Türkçe destek veriyor o kadar. Dolar bazlı satış yapıyor, onu da liraya çeviriyor. Eskiden de dolar bazlı alıyorduk, ödeme bankadaki hesaplara lira olarak yansıyordu. Şimdi direk lira olarak çevirip ödeme yapılabiliyor o kadar. Godaddy hep bildiğimiz godaddy. Ben kullanıyor muyum şu anda? Hayır. Yıllık 12 dolara işimi görüyordum o zamanlar. Doların düşük olduğu zamanlar yıllarca kullandım, şimdi ise ben de alternatiflerini kullanıyorum.

    hocam amaçları aynen öyle aslında : https://www.instagram.com/godaddyturkey/?hl=tr

    tr.subdomaini, türke sosyal medya kasmaları, hepsini geçtim devasal gibi bütçelerle türk kanallarına,ve dijital mecralara verilen reklamlar =) pandemi de her 10 reklamdan birisi godady reklamıydı. pazar hedefi olmayan adam bu kadar pr yatırımı yapmaz. burada yanılıyorsunuz.

    pazara bu kadar pr yatırımı yapıp girmek isterken de, fiyatlarda bu kadar uçuk kalmaları saçma. tabiki koskoca godaddynin finansal aklı böyle basit konuşlup ölçülemez, vardır bir bildikleri diyebilirsiniz.

    ancak plajda kum tanesi de olsa benden kazandıkları, 4 ayda onlarca hizmeti sonlandıran benim gibi müşterilerin de şikayetlerini göz ardı ederlerse, bu kadar yatrımları da bana göre boşa gidecektir. çünkü bu fiyatlarla, ancak hazır websitesi hizmeti verebilir, aklı selim kimse 3 katı para verip domain ve host almaz, sadece hazır website sloganıyla da bunca yatırımı sürdürülebilir kıalcak bir gelir kaynagı olmaz bence.