• 14-04-2019, 13:20:31
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba sanal sunucum üzerinden ssh ile baglantı yapıyorum. 12 adet site var yani 12 kullanıcı. Şimdi benim istediğim tek bir komut ile hepsinin ana dizinine ( public_html ) bir dosya göndermek. Bunu nasıl yapabilirim ?
  • 14-04-2019, 13:32:18
    #2
    Tek komut ile tüm userlara oluşturamazsınız. Oluştursanız bile ilgili klasörler için her kullanıcının dizininde public_html klasörünün owner'ını düzenlemeniz de gerekeceği için tekrar işlem yapmanız gerekli. Ancak bir BashScript hazırlarsanız bunu yapabilirsiniz. Ama sanırım bu konuda da çok iyi değilsiniz. Aşağıdaki komut ile her kullanıcı için ana dizinine oluşturabilirsiniz.
    mkdir /home/username/public_html
    Daha sonra her kullanıcı için, oluşturduğunuz klasörün owner(sahiplik izni) düzenleme bölümü var, bunun için de aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz,
    chown -R username:username /home/username/public_html

    Bilginiz hiç yoksa, SSH(Secure Shell) üzerinde işlem yapmak, tek bir hatada tüm sistem dosyalarına zarar verebilirsiniz. PM atın inceleyelim.
  • 14-04-2019, 13:37:54
    #3
    Üyeliği durduruldu
    @UgurKaraaslan; tşkler cevap icin. Bashscript bulabilir miyim ? orta düzey bilgim vardır yani sistemi bozmam
  • 14-04-2019, 13:39:54
    #4
    HarbiGazete adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @UgurKaraaslan; tşkler cevap icin. Bashscript bulabilir miyim ? orta düzey bilgim vardır yani sistemi bozmam
    Sadece 12 Account için yapacaksanız BashScript'e gerek yok Belirttiğim şekilde yapabilirsiniz o halde.
  • 14-04-2019, 13:41:03
    #5
    Üyeliği durduruldu
    @UgurKaraaslan; hocam birşeyler yapmaya calısıyorum ilk etabı bu sshdan tüm sitelere dosya yollamam gerekli. Daha bunu gecemedim devamını yapayım. onun icin nasıl bulabilirim
  • 14-04-2019, 13:42:27
    #6
    HarbiGazete adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @UgurKaraaslan; hocam birşeyler yapmaya calısıyorum ilk etabı bu sshdan tüm sitelere dosya yollamam gerekli. Daha bunu gecemedim devamını yapayım. onun icin nasıl bulabilirim
    PM gönderdim hocam.