Ssh Tüm Kullanıcılara Müdahale
5
●130
- 14-04-2019, 13:20:31Üyeliği durdurulduMerhaba sanal sunucum üzerinden ssh ile baglantı yapıyorum. 12 adet site var yani 12 kullanıcı. Şimdi benim istediğim tek bir komut ile hepsinin ana dizinine ( public_html ) bir dosya göndermek. Bunu nasıl yapabilirim ?
- 14-04-2019, 13:32:18Tek komut ile tüm userlara oluşturamazsınız. Oluştursanız bile ilgili klasörler için her kullanıcının dizininde public_html klasörünün owner'ını düzenlemeniz de gerekeceği için tekrar işlem yapmanız gerekli. Ancak bir BashScript hazırlarsanız bunu yapabilirsiniz. Ama sanırım bu konuda da çok iyi değilsiniz. Aşağıdaki komut ile her kullanıcı için ana dizinine oluşturabilirsiniz.
mkdir /home/username/public_html
Daha sonra her kullanıcı için, oluşturduğunuz klasörün owner(sahiplik izni) düzenleme bölümü var, bunun için de aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz,
chown -R username:username /home/username/public_html
Bilginiz hiç yoksa, SSH(Secure Shell) üzerinde işlem yapmak, tek bir hatada tüm sistem dosyalarına zarar verebilirsiniz. PM atın inceleyelim. - 14-04-2019, 13:37:54Üyeliği durduruldu@UgurKaraaslan; tşkler cevap icin. Bashscript bulabilir miyim ? orta düzey bilgim vardır yani sistemi bozmam
- 14-04-2019, 13:39:54Sadece 12 Account için yapacaksanız BashScript'e gerek yokHarbiGazete adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Belirttiğim şekilde yapabilirsiniz o halde.
- 14-04-2019, 13:41:03Üyeliği durduruldu@UgurKaraaslan; hocam birşeyler yapmaya calısıyorum ilk etabı bu
sshdan tüm sitelere dosya yollamam gerekli. Daha bunu gecemedim devamını yapayım. onun icin nasıl bulabilirim
- 14-04-2019, 13:42:27PM gönderdim hocam.HarbiGazete adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Belirttiğim şekilde yapabilirsiniz o halde.