• 23-01-2008, 13:44:21
    #1
    Merhaba arkadaşlar internette ticaret yapan arkadaşlara birkaç sorum olucak.

    Ticaret derken herhangi bir ürünü veya hizmeti tamamen internette satmaktan bahsediyorum.

    *işlem sırasında karşılaştığınız zorluklar neler?
    *sattığınız ürünü nasıl tedarik ediyorsunuz?
    *kar marjınız yaklaşık nedir?
    *vergi olayları nasıl işliyor?
    *Aklınıza gelen diğer tecrubeleriniz(bu soru çok genel oldu ancak işin içinde olmadığımdan nası sorunlarla karşılaşılır onu da tam bilmiyorum)


    son olarak "e-ticaret" yapan arkadaşlardan sitelerinin adreslerini rica edicem.

    Ayrıca sitelerini satmak isteyen arkadaşlarda varsa onlar pm atarlarsa sevinirim.

    burdan konuşmak istemeyen arkadaşlar msn adresinden iletişime geçerse boş zaman muhabbet ederek doldurulurişinizin ortasında sizi rahatsız etmek istemem ancak canınız sıkıldığında konuşcak bişeler ararsanız bu konuda ben burdayım

    Biraz garip bi konu oldu ama amaç belli yani.
    Tecrubelerini paylaşanlara şimdiden teşekkür ediyorum
  • 23-01-2008, 14:21:52
    #2
    selam
    Bayinize Hoş Geldiniz! sitesini yeni açtık bizde. elimden geldiğince cevap vereyim

    *işlem sırasında karşılaştığınız zorluklar neler?
    En önemli sorun Sanal POS... Eğer daha fiziksel pos aldığın bir banka ile çalışmayacaksan yada yeni kurulmuşsa hele birde şahıs firmasıysan 40 dereden su getirtiyorlar. hazırlıklı ol Biz 15-20 günlük uğraştan sonra anladık bu kadar zor olduğunu. neyseki bir bankanın şb md. akrabaydı. onun baskısıyla tamamlanma aşamasına geldi bir banka. başka bir bankanın gn. merkezinde bi ahbap bulduk o da ordan hallediyor. Zor oluyor ama halledilmeyecek sorun değil. TEB işlemlerin en kolay ve hzılı yürüdüğü banka. İşbank ta en zoru. Garanti sorun çıkarmıyor ama 15 günden önce geri dönmüyorlar. Diğer işlemleri zaten muhasebesin yürütür.

    *sattığınız ürünü nasıl tedarik ediyorsunuz?
    İthalatçı firmalardan bayilik alarak. bu kısım kolay. arena ,index ,koyuncu penta vb. firmalardan e bayilik alıyorsun. sipariş aldığında internet üzerinden siparişi veriyorsun gönderiyorlar.

    *kar marjınız yaklaşık nedir?
    Tamamen sana kalmış ama rekabet etmek istiyorsan ve uzun vadeli yatırım istiyorsan kar 2. planda kalıyor. kazandığın reklama gidiyor. e ticaret yapacağın için stoklu çalışmayacaksın muhtemelen buda rekabet şansını azaltıyor. Çünkü aynı ürünü 1 tane almakla 20 tane almak arasında bir fiyat farkı var.

    *vergi olayları nasıl işliyor?

    Damga vergisi KDV ve Gelir Vergisi ödeyeceksin ay sonunda muhasebecin sana tutarları gönderecek. Ödeyeceksin



    MoNaRcH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar internette ticaret yapan arkadaşlara birkaç sorum olucak.

    Ticaret derken herhangi bir ürünü veya hizmeti tamamen internette satmaktan bahsediyorum.

    *işlem sırasında karşılaştığınız zorluklar neler?
    *sattığınız ürünü nasıl tedarik ediyorsunuz?
    *kar marjınız yaklaşık nedir?
    *vergi olayları nasıl işliyor?
    *Aklınıza gelen diğer tecrubeleriniz(bu soru çok genel oldu ancak işin içinde olmadığımdan nası sorunlarla karşılaşılır onu da tam bilmiyorum)


    son olarak "e-ticaret" yapan arkadaşlardan sitelerinin adreslerini rica edicem.

    Ayrıca sitelerini satmak isteyen arkadaşlarda varsa onlar pm atarlarsa sevinirim.

    burdan konuşmak istemeyen arkadaşlar halilibrahimkara(atgmail.com) msn adresinden iletişime geçerse boş zaman muhabbet ederek doldurulurişinizin ortasında sizi rahatsız etmek istemem ancak canınız sıkıldığında konuşcak bişeler ararsanız bu konuda ben burdayım

    Biraz garip bi konu oldu ama amaç belli yani.
    Tecrubelerini paylaşanlara şimdiden teşekkür ediyorum
  • 23-01-2008, 14:29:10
    #3
    greyder verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.Bir sır değilse ve söylemek isterseniz siteniz size ne kadara mal oldu öğrenebilirmiyim.

    Ayrıca kafamda birde şu var sizin sitenize baktım bir müşteri olarak neden sizden alayım pcgoldun vs sitesi dururken? Bu soruyu hiç sordunuzmu kendinize yada nası bi çözüm arayışı içindesiniz bu konuda?
  • 23-01-2008, 15:21:28
    #4
    uzmantvde konuyla ilgili güzel videolar var.incelemeni öneririm
    İnternette alışveriş sitesi nasıl açılır? - UZMAN TV
  • 23-01-2008, 15:24:32
    #5
    swm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    uzmantvde konuyla ilgili güzel videolar var.incelemeni öneririm
    İnternette alıÅ�veriÅ� sitesi nasıl açılır? - UZMAN TV
    önerin için teşekkürler ordaki butun videoları izledim. orda genelde buyuk firmaların yoneticileri konuşuyor dolayısıyla sorunlar ve çözüm önerileri çok yuzeysel oluyor. Faydası oldu tabi ama işin direk içinde olanlardan birşeyler duymak istedim..Tekrar teşekkürler
  • 23-01-2008, 16:17:50
    #6
    MoNaRcH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    greyder verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.Bir sır değilse ve söylemek isterseniz siteniz size ne kadara mal oldu öğrenebilirmiyim.

    Ayrıca kafamda birde şu var sizin sitenize baktım bir müşteri olarak neden sizden alayım pcgoldun vs sitesi dururken? Bu soruyu hiç sordunuzmu kendinize yada nası bi çözüm arayışı içindesiniz bu konuda?
    Sitenin altında aldığım yerin linki var ordan paketleri ve fiyatları inceleyebilirsin. bizimki entegrasyonlu olan model

    2. konuya gelince, güven vermek ve reklam herşeyden önemli. insanlar sizinle ne kadar çok yerde karşılaşırsa hep +1 puan hanenize yazılır. Bunun üzerinde iyi bir fiyat avantajı sağlarsanız bu bir neden olabilir.

    Siz sadece pc açısından değerlendiriyorsunuz. Sitede 20bin civarı ürün var
    Zaten reklam verirken içlerinde spesifik seçimler yapılarak reklamlar verilecek. Ciddi anlamda fiyat farkı sağlayabildiğimiz ürünlerin satışına ağırlık verilecek. Müşteri diğer ürünleri sepete eklerse ne ala ama eklemese bile satmayı başarabildiğiniz ürünler yeterli olur.

    E-ticaret işletmesi açmak normal bir yeri açmaya göre daha az risk arzediyor. İflas etmezsiniz yani 3-5 bin YTL başlamak için yeterli bir sermaye. Biz siteyi Aralık başında siteyi açmaya karar verdiğimizde muhtemel risk olarak 2008 yıl sonuna kadar 0 ürün satışı üzerinden yaptık bütün hesaplarımızı. Ona göre sermayemizi ayarladık. Eğer 2008 yıl sonuna kadar 0 ürün satarsak kendimize başka iş bakmanın vaktinin geldiğini anlayacağız. Tabi bu en kötü ihtimal. Hayat bence bu kadar acımasız değildir.

    Ancak şunu söyleyebilirim.13 ay 0 ürün satmaya razıyken sipariş almak oldukça zevkli

    Sana ışık kaynağı olacaksa bunu dikkate al : 1,5 ay oldu açılalı sitemiz kk ile alışveriş henüz başlamadı. O yüzden reklam vermedik doğru düzgün. arada adwords ten verdik. eş dost hısım akraba birbirine de söylemiş falan derken hareket başladı. hesabımızda + bakiye vermeye başladı
  • 23-01-2008, 16:37:43
    #7
    greyder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sitenin altında aldığım yerin linki var ordan paketleri ve fiyatları inceleyebilirsin. bizimki entegrasyonlu olan model

    2. konuya gelince, güven vermek ve reklam herşeyden önemli. insanlar sizinle ne kadar çok yerde karşılaşırsa hep +1 puan hanenize yazılır. Bunun üzerinde iyi bir fiyat avantajı sağlarsanız bu bir neden olabilir.

    Siz sadece pc açısından değerlendiriyorsunuz. Sitede 20bin civarı ürün var
    Zaten reklam verirken içlerinde spesifik seçimler yapılarak reklamlar verilecek. Ciddi anlamda fiyat farkı sağlayabildiğimiz ürünlerin satışına ağırlık verilecek. Müşteri diğer ürünleri sepete eklerse ne ala ama eklemese bile satmayı başarabildiğiniz ürünler yeterli olur.

    E-ticaret işletmesi açmak normal bir yeri açmaya göre daha az risk arzediyor. İflas etmezsiniz yani 3-5 bin YTL başlamak için yeterli bir sermaye. Biz siteyi Aralık başında siteyi açmaya karar verdiğimizde muhtemel risk olarak 2008 yıl sonuna kadar 0 ürün satışı üzerinden yaptık bütün hesaplarımızı. Ona göre sermayemizi ayarladık. Eğer 2008 yıl sonuna kadar 0 ürün satarsak kendimize başka iş bakmanın vaktinin geldiğini anlayacağız. Tabi bu en kötü ihtimal. Hayat bence bu kadar acımasız değildir.

    Ancak şunu söyleyebilirim.13 ay 0 ürün satmaya razıyken sipariş almak oldukça zevkli

    Sana ışık kaynağı olacaksa bunu dikkate al : 1,5 ay oldu açılalı sitemiz kk ile alışveriş henüz başlamadı. O yüzden reklam vermedik doğru düzgün. arada adwords ten verdik. eş dost hısım akraba birbirine de söylemiş falan derken hareket başladı. hesabımızda + bakiye vermeye başladı
    işte bu tarz tecrubelerden bahsediyorum. Çok teşekkur ederim greyder Aklıma gelen şeyleri seni rahatsız etmeden sorabileceğim bir email adresin mevcutmu. Şu anda herhangi bi sorum yok sadece elimde bulunsun diye istiyorum. Ayrıca sitendeki header bölümüne güzel bir arka plan(arka plan derken resimli guzel bişe) yaparsan çok hoş olur bence.

    Tekrar teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.
  • 23-01-2008, 18:20:34
    #8
    bankalardan fırsat bulabilirsem janjanlı bi header düşünüyorum
    msn adresini pm liyorum

    MoNaRcH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işte bu tarz tecrubelerden bahsediyorum. Çok teşekkur ederim greyder Aklıma gelen şeyleri seni rahatsız etmeden sorabileceğim bir email adresin mevcutmu. Şu anda herhangi bi sorum yok sadece elimde bulunsun diye istiyorum. Ayrıca sitendeki header bölümüne güzel bir arka plan(arka plan derken resimli guzel bişe) yaparsan çok hoş olur bence.

    Tekrar teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.
  • 23-01-2008, 18:29:15
    #9
    yaw güzel bi konuydu niye msn ye çektiniz ki (: takip edioduk ne güzel (: