Selamlar , size benim çok kullandığım Linux'ta Team Speak 3 kurulumunu anlatacağım ,
1. aşama - Lütfen önce Putty'e login olalım ,
2. aşama - Aşağı şekilde klasörleme yapalım ,
Alıntı
cd /home
mkdir klasor_adı
cd klasor_adı
3. aşama - Sunucumuza Linux sürümü kurulum dosyalarını çekiyoruz
4. aşama - Çektiğimiz kurulum dosyalarımızı şimdi açıyoruz ,
Alıntı
tar xvf teamspeak3-server_linux-x86-3.0.6.1.tar.gz
5. aşama - Çıkardığımız dosyaların olduğu klasöre giriyoruz ,
Alıntı
cd teamspeak3-server_linux-x86
6. aşama - ts3server_startscript.sh dosyasını düzenliyoruz , aşağıdaki gibi ,
Alıntı
Notepad ile açıyoruz (ts3server_startscript.sh) dosyasını ve
COMMANDLINE_PARAMETERS="${2}".......... bu kısmı bularak
${2} yazan yeri silerek yerine : inifile=ts3server.ini yazarak kaydedip çıkıyoruz.
7. aşama - ini dosyasını oluşturuyoruz ,
Alıntı
Team Speak 3 kurduğumuz klasörün içerisine , ts3server.ini adlı bir ini oluşturarak ,
içerisine ,
machine_id=
default_voice_port=9987
voice_ip=123.123.0.0
licensepath=
filetransfer_port=12345
filetransfer_ip=0.0.0.0
query_port=12345
query_ip=123.123.0.0
dbplugin=ts3db_sqlite3
dbpluginparameter=
dbsqlpath=sql/
dbsqlcreatepath=create_sqlite/
logpath=logs
logquerycommands=0
Bold kısımla yazdığım kısmı yapıştırıyoruz ve "123.123.0.0" yazan kısımları değiştirip kendi IP'mizi yazıyoruz.
8. aşama - Tüm bu işlemler bittikten sonra , Chmod ayarına geldi ,
Alıntı
ts3server_startscript.sh bularak 777 izni veriyoruz.
9. aÅŸama - Start iÅŸlemi ,
Alıntı
Artık tüm işlemler tamam ve dosyamızı çalıştırıyoruz ,
./ts3server_startscript.sh start komutunu yazarak serverimizi kuruyoruz.
10. aÅŸama - Kurulum bitti ,
Alıntı
Artık ücretsiz sürüm olarak 32 kişilik bir TeamSpeak 3 'e sahibiz zaten kurulum biter bitmez sizlere
Login Name : serveradmin
Password : j214jq2
Token : n23ıbrfwıeubu34btewbssjg32we
şeklinde verecektir Token kısmını ilk kez masaüstünüzden Team Speak 3 'ü açıp ip bilgilerinizi girip login olduğunuz da Login name ve Password ile soracak ve 1 kere yazmanız kaydetmeniz yeterlidir.
Bold ile yazdığım kısım uydurmadır size zaten başlatınca verecektir o bilgileri eklemek istedim kafanız karışmasın.
Bu şekilde kurulumu tamamlıyoruz , hayırlı olsun,
Herkese iyi çalışmalar.