• 18-07-2009, 01:14:09
    #1
    Web sitemde türkçe karekter sorunu var. Veri tabanında gereken dil kodlama değişikliklerini yaptım, ayrıca html kodlarında ISO 8859-9 ve windows-1254 kodlamalrını yazdım.
    bunun dışında config dosyasında veri seti çekerken gereken dil kodlama işlemi olan:
    <?php
    //Start Here
    $DB[] = "localhost"; // normally, localhost, if not Mysql server name or server IP address
    $user[] = "kullaniciadim"; // your MysQl username
    $passwd[] = "parolam"; // your MySQL password
    $db = "veritabanim"; // The name of the database
    mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
    mysql_query("SET CHARACTER SET utf8");
    mysql_query("SET COLLATION_CONNECTION = 'utf8_turkish_ci'");
    //End
    ?>
    Bu değişiklikleride yaptığım halde Türkçe karekter sorunu yaşıyorum.
    Bu konuda bana yardımcı olurmusunuz, Lütfen Php uzmanları b bi yardim lütfen...

    Saygılarımla
    Sait Kurt
    Ceptelefonline Hoşgeldiniz!
    Enakbay.com (ilgili web adresi bu)
  • 18-07-2009, 01:16:34
    #2
    index.html dosyasını UTF-8 olarak farklı kaydettiniz mi ?
  • 18-07-2009, 01:55:36
    #3
    hayır oyle bir işlem yapmadım, ben php konusan çok acemiyim.
  • 18-07-2009, 02:04:21
    #4
    TR karakteri sorunlu olan dosyalarınızda(index.php,index.html vs.) bu işlemi yapın.
  • 18-07-2009, 02:06:29
    #5
    notepad ++ kullan ve üstteki menüden biçim > UTF8 BOMSUZ seç..
  • 18-07-2009, 02:16:29
    #6
    eshkidadlieric adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    notepad ++ kullan ve üstteki menüden biçim > UTF8 BOMSUZ seç..
    Şimdi bilgisayarımdaki index.php dosyasını notepad le açıyorum ve dosyayı utf8 olarak index.htm olarak mı kaydedcem. Lütfen ilk defa bu tarz bi sorunla karşı karşıyayım. Biraz kalın kafalıyım anlayacam şekilde detaylı anlatırsanız Allah cümleniz razı olsun....

    Saygılarımla
  • 18-07-2009, 02:27:09
    #7
    Tamam dediğinizi yaptım, önce düzenle menüsünden convert utf8 daha sonra utf8 bomsuz dedim ve kaydettim. Ama ginede yemedi... Valla kaç gündür bu sorunu halletmeye calıştım ama site benden bıktı ben bu sorunu gidermek için çabalamaktan bıkmadım.
  • 18-07-2009, 02:29:19
    #8
    Bu programı bul - Notepad++

    Gerekli dosyaları bu programla aç ve hiç bir işlem yapmadan önce resimdeki işlemi yap, daha sonra eğer kodlarda türkçe karakterler varsa (menü başlıkları, içerik gibi) haliyle onlar bozuk çıkacaktır, onları düzelt ve kayıt et.

  • 18-07-2009, 02:41:01
    #9
    Lerze adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu programı bul - Notepad++
    Gerekli dosyaları bu programla aç ve hiç bir işlem yapmadan önce resimdeki işlemi yap, daha sonra eğer kodlarda türkçe karakterler varsa (menü başlıkları, içerik gibi) haliyle onlar bozuk çıkacaktır, onları düzelt ve kayıt et.
    Üstadım dediğiniz programı kullandım notepad++ ama bendeki menu biçimi ile sizdeki farklı. İçinde pek yazı yok geneli kod. İstarseniz kodları copy+paste yapim gonderim bi bakın diycem ama baya uzun bi kod.
    Acaba diğer sayfalarıda mı dediğiniz gibi yapmalıyım.