• 24-03-2008, 23:15:57
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Delirimcem denemediğim yol kalmadı neredeyse.. Yardım ederseniz sevinirim

    Şimdi tabloya baglanıcam ve cinsiyet sütununu if else ile sorgulucam.Cinsiyet erkek ise erkeksin , kız ise kızsın yazıcak ....

    Bu kadar basit bi soruna yardım edicek kimse yokmu :S
  • 25-03-2008, 09:46:20
    #2
    Dim cinsiyet 
    cinsiyet = "erkek"
    
    If cinsiyet  = "erkek" Then
    	Response.Write("cinsiyet erkek")
    ElseIf cinsiyet  = "bayan" Then
    	Response.Write("Cinsiyet bayan")
    Else
    	Response.Write("Cinsiyet belli deÄŸil :)")
    End If
    cinsiyet değişkenini tabiki veritabanından aldığın bilgiye göre atıcaksın
    "asp de if kullanımı" diye aratırsan google da bir çok sonuç alırsın if kullanımıda pekiştirmiş olursun kolay gelsin.
  • 25-03-2008, 17:34:45
    #3
    Üyeliği durduruldu
    redbaron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dim cinsiyet 
    cinsiyet = "erkek"
    If cinsiyet  = "erkek" Then
    	Response.Write("cinsiyet erkek")
    ElseIf cinsiyet  = "bayan" Then
    	Response.Write("Cinsiyet bayan")
    Else
    	Response.Write("Cinsiyet belli deÄŸil :)")
    End If
    cinsiyet değişkenini tabiki veritabanından aldığın bilgiye göre atıcaksın
    "asp de if kullanımı" diye aratırsan google da bir çok sonuç alırsın if kullanımıda pekiştirmiş olursun kolay gelsin.
    Cok saol arkadasım ama aspyi allah sukur bılıyorum.Bu kodları yazmana degıl ben verıtabanına baglanıp ordan kullanıcılar tablosuna baglanıcam , ordakı cınsıyet erkek ıste bole bole kadın ıse bole bole dıcek.Bu yazdıklarını bende yapıyorum allah sukur ama saol genede...
    Benım karıstırdıgım olay nasıl baglanıp aldıgımı nasıl tanımlıcam baglandım hep erkeksın dıyor :S

    <%=("Cinsiyet")%> ve <%=cinsiyetim("erkek")%> Döngülerini bile kullandım... hala yapamadım kafayı yıcem
  • 25-03-2008, 23:30:05
    #4
    <%
    Set Su= Server.createobject("adodb.recordset")
    Strsql = "select * From Uyeler"
    Set Su= Db_baglantisi.execute(strsql)
    If Su("cinsiyet")="erkek" Then
    Response.write "erkeksin"
    Else
    Response.write "kadinsin"
    End If
    Su.close
    %>
  • 27-03-2008, 00:33:04
    #5
    Eges adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cinsiyet erkek ise erkeksin , kız ise kızsın yazıcak ....
    Kendi bilmiyomu cinsiyetini
  • 27-03-2008, 01:54:17
    #6
    If rs("cinsiyet")="erkek" Then
    Response.write "erkeksin"
    Else
    Response.write "kadinsin"
    End If
    rs.close
    başta db yi aç ama
  • 29-03-2008, 02:06:42
    #7
    Üyeliği durduruldu
    <%
    '####################################################
    'Veritabanı bağlantısını tanımlayalım
    '####################################################
    VT_YOL = SERVER.MAPPATH("db/site.mdb")
    	DSN = "DBQ=" & VT_YOL &   ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
    Set BAGLANTI = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    BAGLANTI.Open DSN
    
    '####################################################
    'Veritabanındaki üyeler tablosundan id sini verdiğimiz üyenin herşeyini alalım
    '####################################################
    
    SQL = "SELECT * FROM site_uyeler where id="&uye_id&""
    	set secim = server.Createobject("ADODB.Recordset")  
    	secim.open SQL,BAGLANTI3,1,3
    '####################################################
    'Veritabanında daha önceden tanımlamış olduğumuz 
    'true/false tipindeki cinsiyet alanını çağıralım
    '####################################################
    
    cinsiyet = secim("cinsiyet")
    
    if cinsiyet = True then
    'erkek adamın cinsiyeti True olur... :P
    cinsiyet = "Erkek"
    Else
    cinsiyet = "BaÄŸyan"
    End if
    Response.Write cinsiyet
    %>