Delirimcem denemediğim yol kalmadı neredeyse.. Yardım ederseniz sevinirim
Şimdi tabloya baglanıcam ve cinsiyet sütununu if else ile sorgulucam.Cinsiyet erkek ise erkeksin , kız ise kızsın yazıcak ....
Bu kadar basit bi soruna yardım edicek kimse yokmu :S
Çok Basit Bi Yardım İf Else
6
●626
- 25-03-2008, 09:46:20
Dim cinsiyet cinsiyet = "erkek" If cinsiyet = "erkek" Then Response.Write("cinsiyet erkek") ElseIf cinsiyet = "bayan" Then Response.Write("Cinsiyet bayan") Else Response.Write("Cinsiyet belli değil :)") End Ifcinsiyet değişkenini tabiki veritabanından aldığın bilgiye göre atıcaksın
"asp de if kullanımı" diye aratırsan google da bir çok sonuç alırsın if kullanımıda pekiştirmiş olursun kolay gelsin. - 25-03-2008, 17:34:45Üyeliği durdurulduCok saol arkadasım ama aspyi allah sukur bılıyorum.Bu kodları yazmana degıl ben verıtabanına baglanıp ordan kullanıcılar tablosuna baglanıcam , ordakı cınsıyet erkek ıste bole bole kadın ıse bole bole dıcek.Bu yazdıklarını bende yapıyorum allah sukur ama saol genede...redbaron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benım karıstırdıgım olay nasıl baglanıp aldıgımı nasıl tanımlıcam baglandım hep erkeksın dıyor :S
<%=("Cinsiyet")%> ve <%=cinsiyetim("erkek")%> Döngülerini bile kullandım... hala yapamadım kafayı yıcem
- 27-03-2008, 00:33:04Kendi bilmiyomu cinsiyetiniEges adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-03-2008, 02:06:42Üyeliği durduruldu
<% '#################################################### 'Veritabanı bağlantısını tanımlayalım '#################################################### VT_YOL = SERVER.MAPPATH("db/site.mdb") DSN = "DBQ=" & VT_YOL & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}" Set BAGLANTI = Server.CreateObject("ADODB.Connection") BAGLANTI.Open DSN '#################################################### 'Veritabanındaki üyeler tablosundan id sini verdiğimiz üyenin herşeyini alalım '#################################################### SQL = "SELECT * FROM site_uyeler where id="&uye_id&"" set secim = server.Createobject("ADODB.Recordset") secim.open SQL,BAGLANTI3,1,3 '#################################################### 'Veritabanında daha önceden tanımlamış olduğumuz 'true/false tipindeki cinsiyet alanını çağıralım '#################################################### cinsiyet = secim("cinsiyet") if cinsiyet = True then 'erkek adamın cinsiyeti True olur... :P cinsiyet = "Erkek" Else cinsiyet = "Bağyan" End if Response.Write cinsiyet %>