• 31-08-2013, 11:35:55
    #1
    merhaba ben normalde acsess veri tabanı kullanıyorum ama her istediğim sorguyu bu şekilde gerçekleştiremiyorum malesef.bu yüzden mssql server kurmak istiyorum ama bir kaç sorum var.
    bunun kullanımı normal acsess se göre daha mı zordur.örneğin yine
    rs.addnew
    rs("adi")="ahmet"
    rs("sadi")="mehmet"
    rs.update
    yapınca kayıt yapabilir miyiz.

    Birde her hostingde çalışır mı sql server kullanarak hazırladığımız site.ve ne gibi ayarlar yapmamız gerekir bunun için.

    ben pc ye office 2010 kurdum oradan veritabanını sql server e aktar diye bir şey vardı onu yapmayı denedim ama ocdb ayarlarını yapamadım sanırım sql server indirmem gerekiyor du onun için şuan 1gb lik bir exe indiriyorum doğrumu yapıtom bilmiyom.

    birde normal acsess site yoğun olduğunda kasıyor deniyor(daha hiç öyle bi sitem olmadığı için bilmiyom ama bu olacak inş.).sql server kullanırsam bu kasma olmaz dimi
  • 31-08-2013, 14:31:26
    #2
    bu konuda deneyim yaşamış biri olarak sana anlatayım
    forum sitem vardı başta access herşey güzeldi
    ama anlık ziyaretçi 100 ü geçince access fena ağırlaşmaya başladı
    bende sql e dönüştürme yaptım

    kodlarda çok değişiklik olmaz, sadece bağlantı satırında değişiklik olur ve belki bir iki sorguda ama çok nadir

    lokalde mssql kullanmak zor oluyor bir de, ayarlarını yapmak karışık, sunucu üzerinde çalışırsan daha iyi.
  • 31-08-2013, 15:18:15
    #3
    erkutarhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu konuda deneyim yaşamış biri olarak sana anlatayım
    forum sitem vardı başta access herşey güzeldi
    ama anlık ziyaretçi 100 ü geçince access fena ağırlaşmaya başladı
    bende sql e dönüştürme yaptım

    kodlarda çok değişiklik olmaz, sadece bağlantı satırında değişiklik olur ve belki bir iki sorguda ama çok nadir

    lokalde mssql kullanmak zor oluyor bir de, ayarlarını yapmak karışık, sunucu üzerinde çalışırsan daha iyi.
    cevabınız için teşekkür ederim hocam.localde deneme yapmam gerekiyor ama.onun için locale kurmaya çlışıyorumda beceremedim dediğiniz gibi çok karışık önce 1gb lik dosya indirdim ama o win 7 istedi sonra sql server 2008 indirimdim onu kurdum ama ayar yapamadım
  • 01-09-2013, 19:50:12
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Ayar yapmanıza gerek yok.
    SQL Server Express Edition diye aratıp kurun.
    Veya! http://www.microsoft.com/en-us/sqlserver/default.aspx

    2012 sürümünü indirin.
    Kurarken adımları dikkatle izleyin.
    kullanıcı adı( yöneticinin ) "sa" diye bir ifade göreceksiniz.
    O kısmı kesin not edin kullanıcı adı ve belirlediğiniz şifeyi.
    Bir de Instance name diye bir kısım olacak orayı da kesin not edin.

    Sonrasında http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=8961

    Bunu indirip bu program ile sunucunuza bağlanıp veritabanları ile sevişmeye başlayabilirsiniz.
  • 01-09-2013, 21:35:35
    #5
    Phantasm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayar yapmanıza gerek yok.
    SQL Server Express Edition diye aratıp kurun.
    Veya! http://www.microsoft.com/en-us/sqlserver/default.aspx

    2012 sürümünü indirin.
    Kurarken adımları dikkatle izleyin.
    kullanıcı adı( yöneticinin ) "sa" diye bir ifade göreceksiniz.
    O kısmı kesin not edin kullanıcı adı ve belirlediğiniz şifeyi.
    Bir de Instance name diye bir kısım olacak orayı da kesin not edin.

    Sonrasında http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=8961

    Bunu indirip bu program ile sunucunuza bağlanıp veritabanları ile sevişmeye başlayabilirsiniz.
    teşekkür ederim hocam.şuan tüm sistemimi mssql ye aktardım.bir şey merak ediyorum ama acaba bu mssql veritabanımı acsess üzerinden düzenleye bilirmiyim
  • 07-09-2013, 16:11:35
    #6
    Üyeliği durduruldu
    oktayman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkür ederim hocam.şuan tüm sistemimi mssql ye aktardım.bir şey merak ediyorum ama acaba bu mssql veritabanımı acsess üzerinden düzenleye bilirmiyim
    İmkanı yok ne yazık ki
    Management Studio denen ücretsiz sürümü olan bir IDE yazılımı kullanıyoruz o iş için.
    http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=8961
  • 07-09-2013, 18:31:45
    #7
    Phantasm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İmkanı yok ne yazık ki
    Management Studio denen ücretsiz sürümü olan bir IDE yazılımı kullanıyoruz o iş için.
    http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=8961
    teşekkür ederim bende onu kullanıyordum birde nacivat sql server diye bişey buldum hangisi daha kullanışlı karar veremedim