• 25-12-2008, 04:48:15
    #1
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşlar aklıma gelen her yolu denedim...
    dump ile alınmış yedeği dump ile yükledim.. karakter seti latin5
    database de "şeker" gibi çıkan yazı sayfaya döktüğümde "?eker" gibi görünüyor..

    dil dosyası yükledim,
    sayfada ve dil dosyasında ISO-8859-9 yaptım
    yeni database de latin5
    admin menüden tekrar bakıp garanti olsun diye yinede ISO-8859-9 yazıp kaydettim (zaten ISO-8859-9 idi ama garanti olsun dedim)
    dump ile yükledim değişmedi mysql front ile yükledim değişmedi..

    database de "Öneri, İstek, Şikayet" yazıyor ama sayfada "?neri, ?stek, ?ikayet"


    başka bildiğiniz çözüm yolu varmı?
    neden kaynaklanıyor ve nasıl çözebilirim?


    Edit: Düzenleme yaptığımdada karakter hatası düzelmiyor.. aksine bu sefer databasedede "?" oluyor..
  • 26-12-2008, 01:43:14
    #2
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşlar varmı acaba ilgi alanına giren? bilgisi olan? paylaşmak ve soruna çözüm bulup yardım etmek isteyen arkadaşlar?
  • 26-12-2008, 01:48:10
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Veritabanındaki verilerin türü nedir?
    ISO-8859-9 mu?

    Ekleme: Şimdi gördüm, latin5 demişsin, utf_unicode yapar mısın?
    Sonra sayfalarının meta taglarını utf-8 olarak değiştir ve tüm dosyalarını utf-8 olarak kaydet.
  • 26-12-2008, 01:57:04
    #4
    Üyeliği durduruldu
    kardeşim çok teşekkürler cevabın için.. ancak şöyle birşey daha var bunun öncesinde.. utf-8 yaptığımdada bu sefer daha tuhaf şekiller çıkmıştı forumda..
  • 26-12-2008, 02:02:58
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Normaldir, eğer meta tagı koymazsan ya da koymana rağmen dosyayı kaydederken dosya türü olarak utf-8 seçmezsen yaşanan bir sorundur.
    Tüm dosyaları tek tek elden geçirip (dw otomatik yapıyor diye aklımda kalmış) utf-8 olarak kaydetmen lazım.
  • 26-12-2008, 02:06:25
    #6
    Üyeliği durduruldu
    title da herşey normal.. titlede "arkadaş" yazıyor konu başlığı... ama konu içindeki konu başlığı "arkada?"

    bir daha deneyeyim.. tam olarak söylediğin gibi..
  • 26-12-2008, 02:08:41
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Olmazsa;

    $veri = mb_convert_encoding($veri,'utf8','iso-8859-9');

    Bu kod ile iso-8859-9 gelen veriyi utf-8 e çevirebilirsin.
    Bu kodu kullanarak veritabanını değiştirmeden, php dosyan üzerinde veri karakter seti ile uğraşabilirsin.
  • 26-12-2008, 02:09:33
    #8
    phpmyadmindeki collation(karşılaştırma) karakter setini değiştirmeyi denedin mi?
  • 28-12-2008, 03:49:49
    #9
    baska bir türkce dili yükle onu aktivle..