• 19-10-2013, 17:26:19
    #1
    S.a arkadaşlar.Benim bir arkadaşım bilgisayar muhendisligi okumak istiyor bu yıl o bölüme hazırlanacak.Bilgisayarla pek haşir neşirde degil.Bilgisayar muhendisliginde hangi alanlara yönelsin ortalama ne kadar ücret alır gibi.Bu konu hakkında bilgisi olan arkdaşlardan cvp bekliyorum.Şimdiden teşekkur ediyorum.
  • 19-10-2013, 18:28:56
    #2
    A.s tavsiye etmem eskisi gibi popüler değil.Biraz daha zorlasın elektrik-elektronik mühendisliği okusun.
  • 22-10-2013, 21:01:36
    #3
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    A.s tavsiye etmem eskisi gibi popüler değil.Biraz daha zorlasın elektrik-elektronik mühendisliği okusun.
    elektrik ve elektronik muhendisligide çok puanı varmış.eger bilgisayar muhendisligin bilgin varsa sana zahmet ortalama ne kadar ücret alır ve bilgisayarda hangi alanlarda ilgilensin
  • 22-10-2013, 23:10:20
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Elektrik+Elektronik => Bilgisayar

    Yani bilgisayar mühendisliğini okursa hem elektrik hemde elektronik derslerini görecek. Bilgisayar=Yazılım diye bir olay yok. C#,C++,C gibi dillere okulda en fazla bir dönem ayrılıyor , varın bilgisayar mühendisliğinde programlamanın payını siz düşünün. Yani programlamayı kesin bileceksin ama okuldan sana A'dan Z'ye öğretmesini beklemeyeceksin. Çünkü müfredatı çok kalabalık. Web programlamadan tutun elektroniğe , elektrikten tutun yazılım mühendisliğine , internet mühendisliğinden tutun veritabanlarına , sayısal analizlerden tutun chip teknolojilerine kadar , bir ton ders var.

    Yani bilgisayar mühendisi olup da sadece bilgisayarla , yazılımla falan uğraşacağını düşünüyorsa baştan vazgeçsin. Onlar buz dağının görünen kısmı.
  • 23-10-2013, 13:27:42
    #5
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrik+Elektronik => Bilgisayar

    Yani bilgisayar mühendisliğini okursa hem elektrik hemde elektronik derslerini görecek. Bilgisayar=Yazılım diye bir olay yok. C#,C++,C gibi dillere okulda en fazla bir dönem ayrılıyor , varın bilgisayar mühendisliğinde programlamanın payını siz düşünün. Yani programlamayı kesin bileceksin ama okuldan sana A'dan Z'ye öğretmesini beklemeyeceksin. Çünkü müfredatı çok kalabalık. Web programlamadan tutun elektroniğe , elektrikten tutun yazılım mühendisliğine , internet mühendisliğinden tutun veritabanlarına , sayısal analizlerden tutun chip teknolojilerine kadar , bir ton ders var.

    Yani bilgisayar mühendisi olup da sadece bilgisayarla , yazılımla falan uğraşacağını düşünüyorsa baştan vazgeçsin. Onlar buz dağının görünen kısmı.
    Eelektrik elektronikte bilgisayar mühendisliği dersleri de var bundan da bahsedin bence.
  • 23-10-2013, 23:18:31
    #6
    Üyeliği durduruldu
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eelektrik elektronikte bilgisayar mühendisliği dersleri de var bundan da bahsedin bence.
    Elektrik-elektronik bölümünü siz mi kurdunuz , nedir bu savunma içgüdüsü

    Bilgisayar mühendisleri elektrik ve elektronik derslerini görüyor. Doğal olarak elektrik-elektronik mühendisleri de "Programlama" dersleri görüyor.

    Konuda bilgisayar mühendisliği hakkında bilgi istenmiş ama siz ısrarla elektrik-elektronik den bahsetmişsiniz. Tercih zamanı puanım elektrik-elektroniğe yetiyordu ama tercih etmem için hiç bir neden yoktu. Yani bu tamamen zevklerle , ilgi alanıyla alakalı bir durum. Bilgisayar meraklısı biri için 2 dönemlik programlama ve bilgisayar dersleri çok zayıf ve yetersiz olur. Bunun yerine 4 yıllık doya doya bilgisayar görmek aralara elektrik,elektronik,robotik gibi dersleri serpiştirmek çok daha eğlenceli kılar bölümü
  • 23-10-2013, 23:20:04
    #7
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrik-elektronik bölümünü siz mi kurdunuz , nedir bu savunma içgüdüsü

    Bilgisayar mühendisleri elektrik ve elektronik derslerini görüyor. Doğal olarak elektrik-elektronik mühendisleri de "Programlama" dersleri görüyor.

    Konuda bilgisayar mühendisliği hakkında bilgi istenmiş ama siz ısrarla elektrik-elektronik den bahsetmişsiniz. Tercih zamanı puanım elektrik-elektroniğe yetiyordu ama tercih etmem için hiç bir neden yoktu. Yani bu tamamen zevklerle , ilgi alanıyla alakalı bir durum. Bilgisayar meraklısı biri için 2 dönemlik programlama ve bilgisayar dersleri çok zayıf ve yetersiz olur. Bunun yerine 4 yıllık doya doya bilgisayar görmek aralara elektrik,elektronik,robotik gibi dersleri serpiştirmek çok daha eğlenceli olur.
    Kardeşim sen neden bilgisayar mühendisliğini savunuyorsun çünkü o bölümdesin.Ama ben kurmadım o bölümü.Daha iyi olduğuna emin olduğum için konuşuyorum.Aradaki fark bu işte.Savunma falanda yok 1 tane mesaj yazdım önerimi sundum.Babam 20 yıl üniversitede çalıştı az çok neyin ne olduğunu öğrendim.Git kendi hocana danış hangisi iyi de , o sana gereken cevabı verir.Konuyu tartışma konusuna çevirme lütfen.
  • 23-10-2013, 23:45:45
    #8
    Üyeliği durduruldu
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim sen neden bilgisayar mühendisliğini savunuyorsun çünkü o bölümdesin.Ama ben kurmadım o bölümü.Daha iyi olduğuna emin olduğum için konuşuyorum.Aradaki fark bu işte.Savunma falanda yok 1 tane mesaj yazdım önerimi sundum.Babam 20 yıl üniversitede çalıştı az çok neyin ne olduğunu öğrendim
    Bilgisayar mühendisliğini savunmuyorum. Adam bilgisayar müh. hakkında bilgi istemiş bende o alanda bilgi veriyorum. Farkındaysan konuda elektrik - elektronik le ilgili tek bir kelime geçmemiş.

    Bilgisayar müh. İyidir , kötüdür , şöyledir , böyledir bu tarz şeylere hiç bir zaman kulak asmadım. Varsa kafama takılan birşey araştırıp kendim bilgi edinirim , falan filan kişinin , şunun bunun düşüncesiyle , olaylara bakış açısıyla değil.

    Kafasını kullanan , kendini geliştiren adamın önü her zaman açıktır.

    Elektrik-elektronik müh. güzel bir bölüm , iş olanakları vs iyi ancak bu bölümü severek okumadıktan sonra kendini geliştirmedikten sonra bu bölümden mezun olduktan sonra diploma güzeli olursun anca. Bu tüm meslekler için geçerli. Şimdi adamın uzaktan yakından bu bölümle alakası yoksa sırf falan filan kişiler iyi dedi diye insanları bu bölüme yönlendirirsen o adamlara yazık edersin. Adam bilgisayara ilgi duyuyorsa , neden direk bilgisayar okumak varken yolu yokuşa sürsün , elektrik-elektronik de verilen bilgisayarların ders sayısı belli , 2 dönemlik veriliyor. 2 dönem de profesiyonel bir programcı olmasını mı bekliyorsun insanların ? kaldı ki bilgisayar programlamadan ibaret değil , veritabanı , web programlama , internet mühendisliği , yazılım mühendisliği , bilgisayar organizasyonu , nesneye dayalı programlama , sistem programlama , bilgisayar ağları , derleyici tasarımı , bilgisayar mimarileri ... elektrik-elektronik mühendisleri bunlardan hangisini görüyor , hangisi hakkında bilgi sahibi ? Onların gördüğü programlama dilleri oda c,c#,c++ ile kısıtlanıyor çoğu üniversitede.

    Bilgisayar mühendisliğinin şöyle bir avantajı vardır üstelik ; piyasa da hiç bir halta yaramayan bilgisayar mühendisi bolca mevcut , programlamanın p sini bilmeden mezun olan bir ton mezun var , bu adamlar zor bela bir yerde işe giriyor. Yani rakipleriniz ortada. Çoğu kişi 2-3 site kurup , bir kaç format atınca kralığını ilan ediyor ve o gazla bilgisayar mühendisliğe gidiyor , sonrada patlayıp gidiyor işde. Eğer konuda behsedilen kişide bu kişiler gibiyse boşuna bilgisayar yazmasın , işsiz kalır (İşi bilmeyen adamı kimse işe almaz. ) . Hakkını vererek bitirecekse orası ayrı.
  • 23-10-2013, 23:51:56
    #9
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisayar mühendisliğini savunmuyorum. Adam bilgisayar müh. hakkında bilgi istemiş bende o alanda bilgi veriyorum. Farkındaysan konuda elektrik - elektronik le ilgili tek bir kelime geçmemiş.

    Bilgisayar müh. İyidir , kötüdür , şöyledir , böyledir bu tarz şeylere hiç bir zaman kulak asmadım. Varsa kafama takılan birşey araştırıp kendim bilgi edinirim , falan filan kişinin , şunun bunun düşüncesiyle , olaylara bakış açısıyla değil.

    Kafasını kullanan , kendini geliştiren adamın önü her zaman açıktır.

    Elektrik-elektronik müh. güzel bir bölüm , iş olanakları vs iyi ancak bu bölümü severek okumadıktan sonra kendini geliştirmedikten sonra bu bölümden mezun olduktan sonra diploma güzeli olursun anca. Bu tüm meslekler için geçerli. Şimdi adamın uzaktan yakından bu bölümle alakası yoksa sırf falan filan kişiler iyi dedi diye insanları bu bölüme yönlendirirsen o adamlara yazık edersin. Adam bilgisayara ilgi duyuyorsa , neden direk bilgisayar okumak varken yolu yokuşa sürsün , elektrik-elektronik de verilen bilgisayarların ders sayısı belli , 2 dönemlik veriliyor. 2 dönem de profesiyonel bir programcı olmasını mı bekliyorsun insanların ? kaldı ki bilgisayar programlamadan ibaret değil , veritabanı , web programlama , internet mühendisliği , yazılım mühendisliği , bilgisayar organizasyonu , nesneye dayalı programlama , sistem programlama , bilgisayar ağları , derleyici tasarımı , bilgisayar mimarileri ... elektrik-elektronik mühendisleri bunlardan hangisini görüyor , hangisi hakkında bilgi sahibi ? Onların gördüğü programlama dilleri oda c,c#,c++ ile kısıtlanıyor çoğu üniversitede.

    Bilgisayar mühendisliğinin şöyle bir avantajı vardır üstelik ; piyasa da hiç bir halta yaramayan bilgisayar mühendisi bolca mevcut , programlamanın p sini bilmeden mezun olan bir ton mezun var , bu adamlar zor bela bir yerde işe giriyor. Yani rakipleriniz ortada. Çoğu kişi 2-3 site kurup , bir kaç format atınca kralığını ilan ediyor ve o gazla bilgisayar mühendisliğe gidiyor , sonrada patlayıp gidiyor işde. Eğer konuda behsedilen kişide bu kişiler gibiyse boşuna bilgisayar yazmasın , işsiz kalır (İşi bilmeyen adamı kimse işe almaz. ) . Hakkını vererek bitirecekse orası ayrı.
    Söylediklerinin çoğunda haklı olabilirsin.Benim edindiğim bilgiler mühendislik fakültesinden öğretim görevlilerinden alınan bilgiler.Adam konuda bilgisayarla haşır neşir değil demiş zaten bu adam bilgisayar mühendisliğini kıvırabilir mi orası ayrı mesele O yüzden elektrik elektronik önerdim.