• 03-09-2013, 17:45:48
    #1
    Merhaba Arkadaşlar. Sizlere bir konu hakkında danışmak istiyoryum. İşin ehli olan arkadaşlar vardır umarım.

    Önümde 2 seçenek var. Bunlardan birincisi Gaziantep üniversitesi Makine Müh. öğrencisiyim. Bu sene bölüm derslerine başlayacağım ingilizce hazırlık okudum ve geçtim.

    2. seçenek ise Mersin Toros Üniversitesi 25 burslu Elektrik Elektronik Mühendisliği kazandım.

    Mersin'de ikamet ediyorum ve ücret bakımından bakarsak antepde harcadığım para ile Mersin'de özel okula vereceğim para aynı hemen hemen. Ücret konusunda bir sıkıntım yok. Size sormak istediğim sizce Antep Makine'ye devam mı etmeliyim yoksa Toros elektrik elektronik mi okumalıyım ? Bölüm ve üniversite bazında değerlendirmeler istiyorum .

    Teşekkür ederim şimdiden.

    Dip Not : Antep Odtü'den ayrılmış ve hala Odtü geleneklerini sürdüren bir eğitim ve ekipmanına sahip. Toros 2011 yılında açılmış Toros Koleji tabanı olan bir üniversitedir.
  • 03-09-2013, 20:56:18
    #2
    Toros Üniv.'deki ilgili bölümde 3 tane yrd. doç. ve 1 tane ünvanı yazılmayan akademisyen bulunuyor. Akademisyenlerin cvlerini, yayınlarını bir inceleyin.

    Antep Üniv.'deki ilgili bölümde 11 prof., 4 doçent ve 9 yrd. doç. bulunuyor. Gerekli görürseniz bu akademisyenlerin de cvlerini, yayınlarını inceleyin.

    "Antep Odtü'den ayrılmış ve hala Odtü geleneklerini sürdüren bir eğitim ve ekipmanına sahip" olması bu üniversiteyi, bölümü ODTÜ seviyesinde, biraz alt seviyede vs. yapmaz. Sonuçta ODTÜ ODTÜ'dür, Antep de Antep... Köklü üniversitelerden gelip de hiç bir şey yapamayan, ünvanı sadece adının önünde olan çok akademisyen gördük. Söylediğiniz iki üniv. arasında kıyas yapacak olursak; eğitim kalitesi açısından Antep; bir diploma olsun, maddi konular daha önemli derseniz de Toros...
  • 03-09-2013, 22:21:56
    #3
    Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Dediğiniz incelemeleri yapmama gerek bile kalmıyor aslında öğretim elemanlarının ünvanlarına bakınca. Başka fikri olan arkadaş varmıdır ?
  • 04-09-2013, 07:09:30
    #4
    CuTeBoY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Dediğiniz incelemeleri yapmama gerek bile kalmıyor aslında öğretim elemanlarının ünvanlarına bakınca. Başka fikri olan arkadaş varmıdır ?
    Ünvan değil, yayın (ve tabi ki konusu, içeriği) önemli. Ünvan almak ya da alamamak bazen kişilerin başarılarıyla doğru orantılı değildir. Çok başarısız birinin prof. olduğunu görebilirsiniz. Neyse çok derin konulara inmeyim. Başarılar.
  • 04-09-2013, 15:49:56
    #5
    Alıntı
    odtüyü odtü yapan o kaliteli hocalardır.sonuç olarak dünya sıralaması belirlenirken hocaların yayınladığı bilimsel makalelere bile bakılıyor.ayrıca bölümleri kıyaslamamışsınız üniversiteleri kıyaslamışsınız.yorum mantık dışı
    Biri bu şekilde - rep vermiş. Kişiyi göremediğim için özel mesaj atamıyor, cevabımı bu konuya yazıyorum.

    ODTÜ'nün ya da Antep'in hocaları kalitesiz demedim ki. En başında kendi çabalarıyla hoca olabildiyse zaten saygı duyarım. Bunun için bir üniversitede olmasına bile gerek yok. ODTÜ ODTÜ'dür derken, bugün insanların %99'u ODTÜ ile Antep arasında seçim yapacak olsa ODTÜ'yü tercih eder. Neden ? Çünkü ODTÜ "ODTÜ"dür, Antep'de Antep... Buradan Antep'in hocaları kötüdür manası çıkmaz. Onları eleştirmek benim haddime değil. Eleştirmek için önce o seviyelere gelebilmem lazım. Açıkcası cümlemi nasıl bir mantıkla anlayıp yorum yaptınız tam çözemedim.

    Arkadaşın söylediği iki bölümün sayfalarına girerek bilgileri aldım ve bahsi geçen iki bölümü kıyasladım. Benim mesajımda iki üniversitenin değil, bölümlerin kıyası vardır. Sanırım bunu da yanlış anladınız.

    Son olarak, rep yorumuna bunu sıkıştırmak yerine, özel mesaj atsanız da hatalı bildiklerimi düzeltsem; karşılıklı bilgi alışverişinde bulunsak kötü mü olur ? Eksi rep verecekseniz yine verin, ilgilendiğim bir sistem değil.
  • 04-09-2013, 16:31:35
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    makine mühendisliğine devam edin bence...
  • 04-09-2013, 21:55:07
    #7
    Muhendis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biri bu şekilde - rep vermiş. Kişiyi göremediğim için özel mesaj atamıyor, cevabımı bu konuya yazıyorum.

    ODTÜ'nün ya da Antep'in hocaları kalitesiz demedim ki. En başında kendi çabalarıyla hoca olabildiyse zaten saygı duyarım. Bunun için bir üniversitede olmasına bile gerek yok. ODTÜ ODTÜ'dür derken, bugün insanların %99'u ODTÜ ile Antep arasında seçim yapacak olsa ODTÜ'yü tercih eder. Neden ? Çünkü ODTÜ "ODTÜ"dür, Antep'de Antep... Buradan Antep'in hocaları kötüdür manası çıkmaz. Onları eleştirmek benim haddime değil. Eleştirmek için önce o seviyelere gelebilmem lazım. Açıkcası cümlemi nasıl bir mantıkla anlayıp yorum yaptınız tam çözemedim.

    Arkadaşın söylediği iki bölümün sayfalarına girerek bilgileri aldım ve bahsi geçen iki bölümü kıyasladım. Benim mesajımda iki üniversitenin değil, bölümlerin kıyası vardır. Sanırım bunu da yanlış anladınız.

    Son olarak, rep yorumuna bunu sıkıştırmak yerine, özel mesaj atsanız da hatalı bildiklerimi düzeltsem; karşılıklı bilgi alışverişinde bulunsak kötü mü olur ? Eksi rep verecekseniz yine verin, ilgilendiğim bir sistem değil.
    Boşverin hocam herkes istediği gibi yorumlasın. Bence gayet mantıklı ve güzel yazı yazmışınız. Bazı seviyesi eksik kalan insanların davranışları bunlar. Güzel yorumlarınız için yine teşekkür ederim .

    ----------

    Peki şöyle bir ekleme yapsam arkadaşlar. İlerde KPSS ile devlet kadrosuna yada başka yollarla başka bir işe ( gerekli olan sadece mühendislik diploması ) girecek olsam bu açıdan değerlendirince ne gibi yorumlar yapabilirsiniz ? Ağırlıklı olarak arkadaşların yorumları Antep'de okumam yönünde.