• 23-04-2019, 11:18:04
    #1
    Biraz önce bir konu okudum. Arkadaş birisine sucuk göndermiş ama karşı taraf ödemesini yapmamak için sürekli oyalıyor, öteliyormuş. Çok acı ama ülkemizde maalesef çok da bilindik bir durum bu.

    3 gün önce hiç kullanmadığım facebook sayfalarımdan birisine bir mesaj geldi. Mesajı gönderen, sayfa ile ilgilendiğini ve satın almak istediğini söyledi. Ufak bir pazarlığın ardından hatırı sayılır bir miktarda anlaştık. Ödemeyi yaptıktan sonra kendisini yönetici yapacağıma dair benden yazı istedi (eposta göndersem ama sayfayı göndermesem hangi mahkeme dava açar bu belge ile veya benim hukuk anlayışım mı çok ilkel bilemiyorum). Sahte bir hesaba benzemediği için hemen yönetici yaptım ve kendisine bildirdim. Eğer parayı göndermezse Norveçliler ile ilgili düşüncelerimin değişebileceğini belirttim. Eleman Western Union ile ödemeyi gönderdi, masrafları da kendisi ödedi (benden yine de her ihtimale karşı taahhüt yazısını aldı ). Ben de dün gittim bankaya ve dolar olarak tahsil ettim tutarı.

    Buradan kendisine ve kendisi gibi dürüst insanlara teşekkür ediyorum. Bu arkadaş yapması gerekeni yaptı ama artık öyle bir zamanda yaşıyoruz ki insanlar verdikleri sözleri tutmuyorlar, yapması gerekenleri yapmıyorlar ve bu yüzden teşekkür etme ihtiyacı duyuyor insan böyle bir durumla karşılaşınca.

    Toplum olarak dürüstlüğe, itimata ekmek gibi su gibi ihtiyacımız var. İşlerin hızlanması ve bereketlenmesi için bu, büyük bir kolaylık. Bizim ülkemizin bir Norveç'ten neyi eksik sizce? Sanırım cevabı hepimiz biliyoruz...
  • 23-04-2019, 11:25:49
    #2
    the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz önce bir konu okudum. Arkadaş birisine sucuk göndermiş ama karşı taraf ödemesini yapmamak için sürekli oyalıyor, öteliyormuş. Çok acı ama ülkemizde maalesef çok da bilindik bir durum bu.

    3 gün önce hiç kullanmadığım facebook sayfalarımdan birisine bir mesaj geldi. Mesajı gönderen, sayfa ile ilgilendiğini ve satın almak istediğini söyledi. Ufak bir pazarlığın ardından hatırı sayılır bir miktarda anlaştık. Ödemeyi yaptıktan sonra kendisini yönetici yapacağıma dair benden yazı istedi (eposta göndersem ama sayfayı göndermesem hangi mahkeme dava açar bu belge ile veya benim hukuk anlayışım mı çok ilkel bilemiyorum). Sahte bir hesaba benzemediği için hemen yönetici yaptım ve kendisine bildirdim. Eğer parayı göndermezse Norveçliler ile ilgili düşüncelerimin değişebileceğini belirttim. Eleman Western Union ile ödemeyi gönderdi, masrafları da kendisi ödedi (benden yine de her ihtimale karşı taahhüt yazısını aldı ). Ben de dün gittim bankaya ve dolar olarak tahsil ettim tutarı.

    Buradan kendisine ve kendisi gibi dürüst insanlara teşekkür ediyorum. Bu arkadaş yapması gerekeni yaptı ama artık öyle bir zamanda yaşıyoruz ki insanlar verdikleri sözleri tutmuyorlar, yapması gerekenleri yapmıyorlar ve bu yüzden teşekkür etme ihtiyacı duyuyor insan böyle bir durumla karşılaşınca.

    Toplum olarak dürüstlüğe, itimata ekmek gibi su gibi ihtiyacımız var. İşlerin hızlanması ve bereketlenmesi için bu, büyük bir kolaylık. Bizim ülkemizin bir Norveç'ten neyi eksik sizce? Sanırım cevabı hepimiz biliyoruz...
    Başkalarına güven oranı Danimarka Lider ve 2. sırada Norveç vardı hocam.İskandinav insanı soğuktur ama bu tarz şeylerde hep bir adım öndedir. Adamlar emeklilik fonunda 1 trilyon dolar para biriktirdi. Bir gün petrol biterse devletimiz bizim için doğru karar verir diye. Bu halk bunu hak ediyor. Zamanında her biri bedel ödemiş ve Dünyanın ne olduğunu biliyor. Hem liberal hemde sosyal devlet nasıl olunur örnek ülkedir.
  • 23-04-2019, 11:57:59
    #3
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Dini ne olursa olsun yabancılar çok dürüst insanlar (dolandırıcıları da mevcut)
    Geçen gün youtube da bir video izledim. Videoda Ford bayisinden bir araç alınıyor ve aracı sahibi bir kaç ay sonra satmaya çalışınca araçta çoğu yerinde boya ve değişen çıkıyor. Yani fabrika kusurlu araç satmış ve 2 3 sene olmuş dava sürüyor..
    Diğer bir örnekte Toyota bir araç alınıyor ve araçta fabrikasyon hata buluyor sahibi. Toyota fabrikasına mesaj atıyor ve attığı mesajda japonlara karşı algısının kötü olarak kalmasını ima ediyor. Toyota yetkilileri Türkiye’ye geliyor ve sorunu çözüp önceki araç basic modeli olmasına rağmen Full +full araç veriyorlar +10 yıl ücretsiz bakım hediye ediyorlar...
    Bizde olsa araç çürüyen kadar mahkeme mahkeme sürürndürürler. Kalite anlayışı bu.
    Biz nezaman kalkınırız? Üç kağıtçılık yalan dolan riya gibi şeylerden sıyrılıp maddi ve manevi olarak kaliteye önem verdiğimizde..
    Yoksa kul hakkı yemenin dini olmaz. Zira İslam gibi yüce bir dinin altına sığınıp hak yiyen kul hakkına dikkat etmeyen bir şeytanlarla dolu etrafımız...

    Kul hakkı yiyen Müslüman, kul hakkını helal ettirmediği sürece cennete giremez ama kul hakkına dikkat eden Müslüman olmayan için cennet her zaman mükafat olarak verilebilir (Allahın dediği olur)
  • 25-04-2019, 03:53:29
    #4
    2015 te Yabancı bir Mmorpg oyununda Hesabımı satıyordum.Önce hesabı ver dedi.Nedense güvendim direk verdim.(Fiyatta anlaştıktan sonra)Hesabın tüm herşeyini değiştirdi.Parayı ne zaman yolliyacaksın dedim.Hemen yolluyorum dedi.15 dakika geçti.Western Union Para tahsil edilmeye hazır.Lakin Vatandaşlarımla Metin2’de 5-6 hesaba yakın satmaya kalktığımda hepsinde dolandırıldım.En son instagram hesabı alıcaktım.Ondanda 150₺ dolandırıldım.Kendi Vatandaşıma güvenim kalmadı.Allah sonumuzu hayır etsin
  • 25-04-2019, 11:13:43
    #5
    Maalesef üzücü bir durum.
    arifbuba55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi Vatandaşıma güvenim kalmadı.Allah sonumuzu hayır etsin