Dini ne olursa olsun yabancılar çok dürüst insanlar (dolandırıcıları da mevcut)
Geçen gün youtube da bir video izledim. Videoda Ford bayisinden bir araç alınıyor ve aracı sahibi bir kaç ay sonra satmaya çalışınca araçta çoğu yerinde boya ve değişen çıkıyor. Yani fabrika kusurlu araç satmış ve 2 3 sene olmuş dava sürüyor..
Diğer bir örnekte Toyota bir araç alınıyor ve araçta fabrikasyon hata buluyor sahibi. Toyota fabrikasına mesaj atıyor ve attığı mesajda japonlara karşı algısının kötü olarak kalmasını ima ediyor. Toyota yetkilileri Türkiye’ye geliyor ve sorunu çözüp önceki araç basic modeli olmasına rağmen Full +full araç veriyorlar +10 yıl ücretsiz bakım hediye ediyorlar...
Bizde olsa araç çürüyen kadar mahkeme mahkeme sürürndürürler. Kalite anlayışı bu.
Biz nezaman kalkınırız? Üç kağıtçılık yalan dolan riya gibi şeylerden sıyrılıp maddi ve manevi olarak kaliteye önem verdiğimizde..
Yoksa kul hakkı yemenin dini olmaz. Zira İslam gibi yüce bir dinin altına sığınıp hak yiyen kul hakkına dikkat etmeyen bir şeytanlarla dolu etrafımız...

Kul hakkı yiyen Müslüman, kul hakkını helal ettirmediği sürece cennete giremez ama kul hakkına dikkat eden Müslüman olmayan için cennet her zaman mükafat olarak verilebilir (Allahın dediği olur)