the_white adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Biraz önce bir konu okudum. Arkadaş birisine sucuk göndermiş ama karşı taraf ödemesini yapmamak için sürekli oyalıyor, öteliyormuş. Çok acı ama ülkemizde maalesef çok da bilindik bir durum bu.

3 gün önce hiç kullanmadığım facebook sayfalarımdan birisine bir mesaj geldi. Mesajı gönderen, sayfa ile ilgilendiğini ve satın almak istediğini söyledi. Ufak bir pazarlığın ardından hatırı sayılır bir miktarda anlaştık. Ödemeyi yaptıktan sonra kendisini yönetici yapacağıma dair benden yazı istedi (eposta göndersem ama sayfayı göndermesem hangi mahkeme dava açar bu belge ile veya benim hukuk anlayışım mı çok ilkel bilemiyorum). Sahte bir hesaba benzemediği için hemen yönetici yaptım ve kendisine bildirdim. Eğer parayı göndermezse Norveçliler ile ilgili düşüncelerimin değişebileceğini belirttim. Eleman Western Union ile ödemeyi gönderdi, masrafları da kendisi ödedi (benden yine de her ihtimale karşı taahhüt yazısını aldı ). Ben de dün gittim bankaya ve dolar olarak tahsil ettim tutarı.

Buradan kendisine ve kendisi gibi dürüst insanlara teşekkür ediyorum. Bu arkadaş yapması gerekeni yaptı ama artık öyle bir zamanda yaşıyoruz ki insanlar verdikleri sözleri tutmuyorlar, yapması gerekenleri yapmıyorlar ve bu yüzden teşekkür etme ihtiyacı duyuyor insan böyle bir durumla karşılaşınca.

Toplum olarak dürüstlüğe, itimata ekmek gibi su gibi ihtiyacımız var. İşlerin hızlanması ve bereketlenmesi için bu, büyük bir kolaylık. Bizim ülkemizin bir Norveç'ten neyi eksik sizce? Sanırım cevabı hepimiz biliyoruz...
Başkalarına güven oranı Danimarka Lider ve 2. sırada Norveç vardı hocam.İskandinav insanı soğuktur ama bu tarz şeylerde hep bir adım öndedir. Adamlar emeklilik fonunda 1 trilyon dolar para biriktirdi. Bir gün petrol biterse devletimiz bizim için doğru karar verir diye. Bu halk bunu hak ediyor. Zamanında her biri bedel ödemiş ve Dünyanın ne olduğunu biliyor. Hem liberal hemde sosyal devlet nasıl olunur örnek ülkedir.