• 28-03-2017, 20:05:32
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Merhaba arkadaşlar,

    bu site üzerinden, bir çok kişi freelancer olarak grafik ve web tasarımı hizmeti veriyoruz. eminim bir çoğununuz bu duruma sık sık düşüyordur..

    konuyu uzatmadan sadede geliyorum: freelancer olarak yaptığnız işlerin ücretini tahsil edemediğiniz durumda ve ücretini ödemeden tasarımlarınız kullanıldığı durumlarda, yasal yollardan hakkınızı nasıl arıyorsunuz? yani herhangi bir tüzel kişiliğiniz yokken, yasal yollara başavurabiliyor musunuz? başvurduğunuzda nasıl karşılanıyor. Yane hakkınızı ararken haksız duruma mı düşüyorsunuz yoksa lehinize mi sonuçlanıyor girişiminiz?

    şimdiden teşekkürler.
  • 28-03-2017, 20:22:04
    #2
    grafikWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    bu site üzerinden, bir çok kişi freelancer olarak grafik ve web tasarımı hizmeti veriyoruz. eminim bir çoğununuz bu duruma sık sık düşüyordur..

    konuyu uzatmadan sadede geliyorum: freelancer olarak yaptığnız işlerin ücretini tahsil edemediğiniz durumda ve ücretini ödemeden tasarımlarınız kullanıldığı durumlarda, yasal yollardan hakkınızı nasıl arıyorsunuz? yani herhangi bir tüzel kişiliğiniz yokken, yasal yollara başavurabiliyor musunuz? başvurduğunuzda nasıl karşılanıyor. Yane hakkınızı ararken haksız duruma mı düşüyorsunuz yoksa lehinize mi sonuçlanıyor girişiminiz?

    şimdiden teşekkürler.
    Bu zamanda bu memlekette ödeme almadan iş yapılmaz. Tavsiyem ön ödemeli çalışman olur.
  • 28-03-2017, 20:29:17
    #3
    Yasal işlem başlatırsın. Tasarım sana ait ise ama kim uğraşıcak çogu kişi böyle bende böyleyim .Büyük işlerde zaten böyle bir sıkıntı yaşamazsın yani. Ön ödeme şart
  • 28-03-2017, 20:43:32
    #4
    teşekkürler arkadaşlar.
    yasal yollara başvuran varsa, sonucu merak ediyorum aslında.
  • 28-03-2017, 20:49:14
    #5
    grafikWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    bu site üzerinden, bir çok kişi freelancer olarak grafik ve web tasarımı hizmeti veriyoruz. eminim bir çoğununuz bu duruma sık sık düşüyordur..

    konuyu uzatmadan sadede geliyorum: freelancer olarak yaptığnız işlerin ücretini tahsil edemediğiniz durumda ve ücretini ödemeden tasarımlarınız kullanıldığı durumlarda, yasal yollardan hakkınızı nasıl arıyorsunuz? yani herhangi bir tüzel kişiliğiniz yokken, yasal yollara başavurabiliyor musunuz? başvurduğunuzda nasıl karşılanıyor. Yane hakkınızı ararken haksız duruma mı düşüyorsunuz yoksa lehinize mi sonuçlanıyor girişiminiz?

    şimdiden teşekkürler.
    Ben de grafik tasarımcıyım Öncelikle eğer böyle bir duruma düştüysen geçmiş olsun, benim na(ç)izane tavsiyem R10 üyelerinin üyelikleri ve ticaret puanları yüksek ise %50 iş öncesi %50 iş sonrası çalışman, eğer r10 üyesi değil ise ve bir garantin yoksa işin %100 ünü önceden alman. Ben %100 ön ödemeli çalışıyorum hiçbir problem yaşamıyorum ek olarak büyük işlerde mesela mobil arayüz web arayüz tasarımı gibi işlerde %50 %50 çalışıyorum.
  • 29-03-2017, 09:58:46
    #6
    kendi adıma ödeme almadan işe başlamıyorum... aksi durumda maalesef kazık yemek içten bile değil..
  • 29-03-2017, 19:54:07
    #7
    ben de artık kapora almadan yapmıyorum. ama merak ettiğim, ticari bir kimliği olmadan, birinden şikayetçi olan var mı? var sa nelerle karşılaştı? onu merak ediyorum aslında.

    sonuçta evden çalışan ve vergi kaydı olmayan birçok freelancer var burda ve bir çoğu da öğrenci henüz.