• 15-06-2026, 14:58:06
    #1
    Merhaba
    13-14 yaşında lgs ye giren oğlum pek istediği gibi sonuç alamayacak sanırım.

    çocuk yazılıma robotlara sökme takma elektronik eşyaları sökme tamir etme havya lehim gibi şeylere çok meraklı istekli. sürekli söküyor takıyor tamir ediyor YouTube'dan araştırıyor. yazılım merakı aşırı fazla.
    okulda lise gezileri yaptılar. gittiği liselerde robotik kollara yazılım yaparak yön verme, elektrikli araçlar, lise öğrencilerinin yaptığı küçük kumandalı araçlar gibi şeyleri görünce geldiği gibi ben o liseye gitmek istiyorum onları yapmak istiyorum yazılım ile bende kodlamak bir şey ortaya çıkarmak istiyorum istiyorum gibi gibi aşırı tutuldu.
    geçen seneden beri gelen yazılım öğrenme isteği zaten çoktu lgs var diye üstüne düşmedim.

    8. sınıf bitti liseye geçecek. şimdi bu çocuğu meslek lisesi endüstriyel otomasyon, bilişim gibi bölümlere mi yönlendireyim yoksa anadolu lisesi mi yönlendireyim ne yapayım bilemedim.

    yaz tatili boyunca ne eğitimi aldırayım ? aklımda Arduino set alayım ve Python eğitimi aldırayım diye düşünüyorum.

    bu konuda tecrübeli arkadaşlardan bilgi ve destek bekliyorum.
  • 15-06-2026, 14:59:45
    #2
    ⚡️Orva Paket Satış Teması
    Tabii ki de ilgisi olan yere yönlendirmelisiniz şahsi fikrim, bazen ne kadar çok para olsada insanlar mesleğinden haz alamıyor mutlu olamıyor. Arkadaş nerede mutluysa oraya yönlendirin
  • 15-06-2026, 15:01:09
    #3
    Bilgisayar bölümü olan bir meslek lisesine gönderebilirsiniz.
  • 15-06-2026, 15:06:15
    #4
    Acı ama gerçekİ;

    Artık yazılım diye bir şey kalmadı. Üst düzey üniversitelerden üst düzey kişiler yazılımda öncülük yapacak, diğerleri ise r10'da hesap satıp hesap alacak.
    Robot dediğimiz şey için en iyi bölüm makine mühendisliğidir. Kalanı zaten yazılım. ( İyi bir üniversite şartıyla. )

    Önceden bilgisayar bölümü okuyanlar bilgisayar tamircisi falan olurdu ama 20 yıl sonra bunlar ne olur bilemem.


    Kısacası bazen zorlamamak gerek. Anne ve baba çocuğu okusun ister ve bu durumu hazmedemez ama, Gelecek ve para şu anda SANAYİ gibi görünüyor.
  • 15-06-2026, 15:12:45
    #5
    Ajansfy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabii ki de ilgisi olan yere yönlendirmelisiniz şahsi fikrim, bazen ne kadar çok para olsada insanlar mesleğinden haz alamıyor mutlu olamıyor. Arkadaş nerede mutluysa oraya yönlendirin
    mutlu olduğu bölüm otomasyon gibi duruyor. bilişimde olur ama gelecek konusunda bilişim soru işareti bence

    cankalucc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisayar bölümü olan bir meslek lisesine gönderebilirsiniz.
    bilemedim hocam o bölüm hakkında gelecek konusunda şüpheliyim aşırı mezun aşırı işsiz var.

    Sorudata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Acı ama gerçekİ;

    Artık yazılım diye bir şey kalmadı. Üst düzey üniversitelerden üst düzey kişiler yazılımda öncülük yapacak, diğerleri ise r10'da hesap satıp hesap alacak.
    Robot dediğimiz şey için en iyi bölüm makine mühendisliğidir. Kalanı zaten yazılım. ( İyi bir üniversite şartıyla. )

    Önceden bilgisayar bölümü okuyanlar bilgisayar tamircisi falan olurdu ama 20 yıl sonra bunlar ne olur bilemem.

    Kısacası bazen zorlamamak gerek. Anne ve baba çocuğu okusun ister ve bu durumu hazmedemez ama, Gelecek ve para şu anda SANAYİ gibi görünüyor.
    zorlamıyorum zaten sevdiği şeylere yönlendirmeye çalışıyorum. endüstriyel otomasyon ağır basıyor. üstelik yazılım eğitimi de aldırırsam lisede çok işine yarar diye düşünüyorum.
    Elektrik-Elektronik, makine bölümleri eskisi gibi geleceği parlayan yıldızı bölümleri değil, geleceğin teknolojisinde katma değeri en düşük kalmış alanlardan diye düşünüyorum. yanlış düşünüyor da olabilirim.
  • 15-06-2026, 15:15:05
    #6
    Bir anadolu lisesine gönderin hocam yapacağı yazılım vb. şeyleri evde yapsın.
    Anadolu lisesinde öğretmenler soru veriyor gibi yazılıdan da yüksek alır ( şahsen bizim okulda hocalar yüksek puan vb. veriliyor )
  • 15-06-2026, 23:47:06
    #7
    bilal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mutlu olduğu bölüm otomasyon gibi duruyor. bilişimde olur ama gelecek konusunda bilişim soru işareti bence



    bilemedim hocam o bölüm hakkında gelecek konusunda şüpheliyim aşırı mezun aşırı işsiz var.



    zorlamıyorum zaten sevdiği şeylere yönlendirmeye çalışıyorum. endüstriyel otomasyon ağır basıyor. üstelik yazılım eğitimi de aldırırsam lisede çok işine yarar diye düşünüyorum.
    Elektrik-Elektronik, makine bölümleri eskisi gibi geleceği parlayan yıldızı bölümleri değil, geleceğin teknolojisinde katma değeri en düşük kalmış alanlardan diye düşünüyorum. yanlış düşünüyor da olabilirim.
    Okullar stajlarda iş buluyor özel lise olursa anlaşmalı yerleri oluyor ordan işe devam ediyorlar