• 27-02-2026, 12:12:16
    #1
    Merhabalar,şu shorts videosunu hazırlarken (https://youtube.com/shorts/r6bZrRdye..._Z2Py5N58VA2pm) öğrendiğim bilgiler bana şunları düşündürdü
    Evrenin yoktan var olmadığını düşündüğümüz için bir yaratıcının onu var ettiğine inanıyoruz. Ancak burada aklıma şu soru geliyor:

    Eğer “yoktan var olamaz” diyorsak ve bu yüzden evrenin bir yaratıcısı olması gerektiğini savunuyorsak, o zaman yaratıcı için neden aynı soruyu sormuyoruz? Yaratıcı da yoktan var olmuş olamaz diyorsak, onun ezelden beri var olduğunu söylüyoruz. Peki aynı şekilde evrenin de ezelden beri var olabileceğini neden düşünmeyelim?

    Ayrıca, eğer bir yaratıcı varsa, neden yalnızca bir tane olduğunu varsayıyoruz? Birden fazla yaratıcı olma ihtimali neden genellikle kabul edilmiyor?

    Bu soruları gerçekten anlamak ve öğrenmek amacıyla soruyorum. Saygılı bir şekilde farklı görüşleri dinlemek isterim. Benim gibi düşünenler de konuya katkı sağlayabilir.
  • 27-02-2026, 12:18:14
    #2
    hocam olayın özü o işte. Hiçbir şey bilmiyoruz sadece varsayımlar üzerinden düşünüyoruz. sonra hep beraber ortak varsayımlara inanıyoruz. Kanıt arıyoruz, bize uygun geleni seçip bu kadar insan yapıyorsa doğrudur diyip hayatımıza devam ediyoruz.
  • 27-02-2026, 12:19:00
    #3
    O değil de gaz çıkarmak abdesti neden bozar? Aynı ya da benzer gazı ağızdan da alıp veriyoruz o bozmuyor. Yani ciğer de organ bağırsak makat da organ farkı ne? ordan çıkan bozuyor yaratıcı bunlarla neden ilgilenir? Orucum ve aklıma sürekli böyle sorular geliyor. Şeytan inkar etmem için her yoldan saldırıyor muhtemelen (derken şu cümle aklımdan geçiyor -şerefsizin işi gücü yok benle ilgilenecek -) beni ikna edecek mantıklı cevaplara ihtiyacım var
  • 27-02-2026, 12:20:57
    #4
    Şahsen yaratıcı veya yaratıcıların varlığına inanıyorum, evrende katrilyonca gezegen olsa da ve sadece bildiğimiz 1 tanesinde bu düzen olsa da yine de tesadüf demek pek akıl kârı değil. Fakat yaratıcının varlığına inanmak bir dine inanma şartı koşmuyor. Buna da Deizm deniliyor. Dinciler sürekli şu örneği verir: bir çay kaşığı gibi basit bir şeyin bile yaratıcısı varsa koskoca evrenin bir yaratıcısı olmaz mı? Evet doğru fakat Allah gibi kudretli bir varlığın da bu mantıkta yaratıcısı olması gerekirdi. Ezelden beridir var olan bir tanrı hiç ama hiç mantıklı gelmiyor. Fakat yine de gerçekten bir dine inanmak isterdim, daha mutlu olurdum.
  • 27-02-2026, 12:27:07
    #5
    zurbahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam olayın özü o işte. Hiçbir şey bilmiyoruz sadece varsayımlar üzerinden düşünüyoruz. sonra hep beraber ortak varsayımlara inanıyoruz. Kanıt arıyoruz, bize uygun geleni seçip bu kadar insan yapıyorsa doğrudur diyip hayatımıza devam ediyoruz.
    Bu konuda haklısınız, bu da şunu düşündürüyor acaba doğru olanı mı yapıyoruz? Dünya savaşı z diye bir film vardı sanırım eğer izlemişseniz şu sahneyi hatırlarsınız; 10 adam paradoksundan bahsediyordu 9 tanesi inanmıyor 1 tanesi inanıyor ve o 1 adamın söylediği gibi çıkıyor. Burada ben doğru söylüyorum demek istemedim lütfen yanlış anlaşılmasın sadece ya hepimiz yanılıyorsak acaba diye düşündüm
    bulentking adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahsen yaratıcı veya yaratıcıların varlığına inanıyorum, evrende katrilyonca gezegen olsa da ve sadece bildiğimiz 1 tanesinde bu düzen olsa da yine de tesadüf demek pek akıl kârı değil. Fakat yaratıcının varlığına inanmak bir dine inanma şartı koşmuyor. Buna da Deizm deniliyor. Dinciler sürekli şu örneği verir: bir çay kaşığı gibi basit bir şeyin bile yaratıcısı varsa koskoca evrenin bir yaratıcısı olmaz mı? Evet doğru fakat Allah gibi kudretli bir varlığın da bu mantıkta yaratıcısı olması gerekirdi. Ezelden beridir var olan bir tanrı hiç ama hiç mantıklı gelmiyor. Fakat yine de gerçekten bir dine inanmak isterdim, daha mutlu olurdum.
    Özellikle son yazdığınız kısımlar duygularıma tercüme olmuş. En çok merak ettiğim kısımda orası yaratıcının neden yaratıcısı yok yani nasıl yoktan var olabiliyor
  • 27-02-2026, 12:27:25
    #6
    Aklınızla her şeyi düşünüp bulma gibi bir durum yok. İnsanoğluna verilen bir kapasite var akıl etmesi için. Sizi yaratan bir yaratıcıyı evrendeki düzenle bulabiliyor ulaşabiliyorsunuz fakat onun varlığını sorguladığınızda bu sizin akıl sınırlarınızın ötesinde bir durum. Bir şeyi de akıl edemiyorsak onu yok sayamayız. Buna şöyle örnek verebiliriz. Bir çocuğun akıl sınırları içerisinde anlayabilecekleri sınırlı iken yetişkin olan ve ondan daha gelişmiş beyinli olan insanın daha iyi idrak edip akıl etmesidir. Çocugun akıl edememesi yetişkinin akıl ettiklerini yok sayamaz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
  • 27-02-2026, 12:30:12
    #7
    dertliA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O değil de gaz çıkarmak abdesti neden bozar? Aynı ya da benzer gazı ağızdan da alıp veriyoruz o bozmuyor. Yani ciğer de organ bağırsak makat da organ farkı ne? ordan çıkan bozuyor yaratıcı bunlarla neden ilgilenir? Orucum ve aklıma sürekli böyle sorular geliyor. Şeytan inkar etmem için her yoldan saldırıyor muhtemelen (derken şu cümle aklımdan geçiyor -şerefsizin işi gücü yok benle ilgilenecek -) beni ikna edecek mantıklı cevaplara ihtiyacım var
    Kendi bildiğimi söyleyim size;

    Ağız, fıkhî olarak necaset çıkış yolu değildir.
    Geğirme sindirim gazıdır ama idrar/dışkı yoluyla ilişkili bir çıkış değildir.
    Fıkıhta hüküm, gazın kimyasal yapısına göre değil, çıktığı anatomik kanala göre verilir.
  • 27-02-2026, 12:30:56
    #8
    ahmethx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda haklısınız, bu da şunu düşündürüyor acaba doğru olanı mı yapıyoruz? Dünya savaşı z diye bir film vardı sanırım eğer izlemişseniz şu sahneyi hatırlarsınız; 10 adam paradoksundan bahsediyordu 9 tanesi inanmıyor 1 tanesi inanıyor ve o 1 adamın söylediği gibi çıkıyor. Burada ben doğru söylüyorum demek istemedim lütfen yanlış anlaşılmasın sadece ya hepimiz yanılıyorsak acaba diye düşündüm

    Özellikle son yazdığınız kısımlar duygularıma tercüme olmuş. En çok merak ettiğim kısımda orası yaratıcının neden yaratıcısı yok yani nasıl yoktan var olabiliyor
    Cevap verilmesi gereken çok soru var hocam, mesela Yahudi olarak doğsaydık İslam dinine göre otomatik olarak lanetlenmiş bir millet olacaktık ve sonsuza dek Cehennem gibi bir yerde yakılıp eritilip diriltilip tekrar tekrar bunu yaşayacaktık. Dinciler buna da Yahudi olarak doğsaydım araştırır yine Müslüman olurdum diyor. İyi de kardeşim şimdikiler neden Müslüman olmuyor? Yazık değil mi bu insanlara. Neyse, yapacak bir şey yok.
  • 27-02-2026, 12:35:11
    #9
    ❤YouTube | YapayYazılımcı
    Bu tip konularda aklıma genelde bu gelir 😄


    https://youtu.be/1uN1384t0Qs?si=oTyuwniC3dwu6BJN