• 26-02-2026, 22:03:12
    #1
    Arkadaşlar Merhaba

    bilgisi olan cevaplandırabilir mi

    şimdi benim ağırlıklı kazançlarım binance üzerinden geliyor. Yurt dışındaki kişiler için tasarım,reklam, yazı yada site yapıyorum kazançlarımı da usdt olarak alıyorum. İstisna belgem var. SORMAK İSTEDİĞİM

    Bu kazançlarımı İSTİSNA YA BAĞLI BANKA HESABIMA ALIP VERGİLENDİRSEM istisna kazancına dahil oluyor mu , ilerde kripto ile ilgili bir yasa çıkarsa devlet bunun vergisini ödemen bizi ilgilendirmez yasa yeni çıktı der mi

    Yada nasıl ilerlemeliyim

    TEŞEKKÜRLER
  • Kabul Edilen Cevap
    • Hocam konu ikiye ayrılıyor: gelirin niteliği ve tahsilat şekli.
      Siz yurt dışına tasarım / yazılım / reklam hizmeti veriyorsanız burada esas olan şey ödemenin USDT olması değil, verdiğiniz hizmetin ihracat kapsamında olup olmadığıdır. Eğer hizmet ihracı şartlarını sağlıyorsanız (yurt dışındaki müşteriye, yurt dışında faydalanılan hizmet, dövizin Türkiye’ye getirilmesi vs.) istisna belgesi kapsamında değerlendirilebilir.
      Kritik nokta şu:
      Kripto ile tahsilat yapmanız geliri “kripto kazancı” yapmaz. Siz kripto al-sat yapmıyorsunuz, hizmet satıyorsunuz. USDT burada ödeme aracı gibi. Muhasebe tarafında bu genelde şu şekilde ilerler:
      1. Hizmet faturası kesilir (istisna kapsamında KDV’siz).
      2. Gelen USDT, banka hesabına alındığı günkü kur üzerinden TL karşılığı gelir yazılır.
      3. O tutar istisna kapsamındaki hizmet ihracı kazancına dahil edilir.
      Yani doğru muhasebeleştirilirse istisna kapsamına girebilir. Burada önemli olan dövizin (veya kripto karşılığının) fiilen Türkiye’ye kazandırılması ve banka üzerinden sisteme sokulması.
      Gelelim “ileride kripto yasası çıkarsa ne olur?” kısmına:
      Şu anki tartışmalar daha çok kripto al-sat kazançlarının vergilendirilmesi üzerine. Sizinki ticari hizmet geliri. Yani ileride kriptoya özel bir vergi gelse bile bu, geçmişte hizmet faturası kesilip vergilendirilmiş kazançları geriye dönük “yeniden vergilendiriyoruz” şeklinde olmaz. Vergi hukukunda kural olarak geriye yürüme olmaz.
      Ama şuna dikkat:
      Eğer USDT’yi uzun süre tutup sonra değer artışıyla bozarsanız, o değer artışı kısmı ileride ayrı değerlendirmeye tabi olabilir (bu tamamen çıkacak yasaya bağlı).
      Sağlıklı ilerleme için önerim:
      – Her hizmet için fatura kesin.
      – USDT’yi makul sürede banka hesabınıza çekin.
      – Bankaya giren tutarı kur karşılığı gelir yazın.
      – İstisna şartlarını (döviz getirimi vb.) muhasebecinizle net kontrol edin.
      Özetle:
      Hizmet ihracıysa ve doğru muhasebeleştirilirse istisnaya dahil olur.
      Kriptoyla tahsilat yapmanız tek başına istisnayı bozmaz.
      Geriye dönük “yasa çıktı vergini tekrar öde” denmesi normal şartlarda mümkün değildir.
      Yine de bu hacimler büyüyorsa kripto muhasebesini bilen bir mali müşavirle ilerlemeniz çok daha güvenli olur hocam.
  • 26-02-2026, 22:08:32
    #2
    Up, konu takip ++
  • 26-02-2026, 22:10:05
    #3
    firatatalay34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Up, konu takip ++
    büyük ihtimalle kimse yazmayacak hocam
  • 26-02-2026, 22:11:56
    #4
    ChatGPT & Lisans Ürünleri
    @malimusavirbb; abi belki bilgin vardır konu hakkında
  • 26-02-2026, 22:15:42
    #5
    kumanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Merhaba

    bilgisi olan cevaplandırabilir mi

    şimdi benim ağırlıklı kazançlarım binance üzerinden geliyor. Yurt dışındaki kişiler için tasarım,reklam, yazı yada site yapıyorum kazançlarımı da usdt olarak alıyorum. İstisna belgem var. SORMAK İSTEDİĞİM

    Bu kazançlarımı İSTİSNA YA BAĞLI BANKA HESABIMA ALIP VERGİLENDİRSEM istisna kazancına dahil oluyor mu , ilerde kripto ile ilgili bir yasa çıkarsa devlet bunun vergisini ödemen bizi ilgilendirmez yasa yeni çıktı der mi

    Yada nasıl ilerlemeliyim

    TEŞEKKÜRLER
    firatatalay34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Up, konu takip ++
    kumanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    büyük ihtimalle kimse yazmayacak hocam
    Ruby Digital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @malimusavirbb; abi belki bilgin vardır konu hakkında
    Türkiyede kripto ile ödeme almak yasal değil yani vergilendiremezsiniz çünkü ödemeyi fatura kesebileceğiniz bir kanaldan almanız gerekiyor
    "Kripto paralar, bir malın veya hizmetin karşılığı olarak doğrudan transfer edilemez. "
  • 26-02-2026, 22:17:28
    #6
    Gelistir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiyede kripto ile ödeme almak yasal değil yani vergilendiremezsiniz çünkü ödemeyi fatura kesebileceğiniz bir kanaldan almanız gerekiyor
    "Kripto paralar, bir malın veya hizmetin karşılığı olarak doğrudan transfer edilemez. "
    istisna kazançları zaten fatura kesilmeden uygulama geliştiricileri sosyal medya içerik üreticilerin ödeme aldığı ve bankanın gelen paranın direk vergi kestiği bir durum yani her şekilde fatura kesilmiyor hiç bir gelire
  • 26-02-2026, 22:19:32
    #7
    kumanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    istisna kazançları zaten fatura kesilmeden uygulama geliştiricileri sosyal medya içerik üreticilerin ödeme aldığı ve bankanın gelen paranın direk vergi kestiği bir durum yani her şekilde fatura kesilmiyor hiç bir gelire
    Muhasebeci biri tam kuralına göre yanıt verebilir ama sonuç olarak türkiyede ticari ödemeleri kripto ile almak yasal değil fatura kesebiliyor olsanızda geçerli bu yani ben websitesi yaptım kriptodan hizmet bedelini aldım gibi bir durum yok
  • 26-02-2026, 22:23:34
    #8
    kumanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Merhaba

    bilgisi olan cevaplandırabilir mi

    şimdi benim ağırlıklı kazançlarım binance üzerinden geliyor. Yurt dışındaki kişiler için tasarım,reklam, yazı yada site yapıyorum kazançlarımı da usdt olarak alıyorum. İstisna belgem var. SORMAK İSTEDİĞİM

    Bu kazançlarımı İSTİSNA YA BAĞLI BANKA HESABIMA ALIP VERGİLENDİRSEM istisna kazancına dahil oluyor mu , ilerde kripto ile ilgili bir yasa çıkarsa devlet bunun vergisini ödemen bizi ilgilendirmez yasa yeni çıktı der mi

    Yada nasıl ilerlemeliyim

    TEŞEKKÜRLER
    Hocam gelen parayı istisna hesabına alırsan istisna hesabına dahil olur fakat kripto paranın gelirini istisna hesabına ne şekil gösterip alacaksın ancak kriptodan gelen parayı kendin istisna hesabına atıp vergi kesilsin dersen yine olmaz sana tavsiyem shopier gibi bir uygulama kurup orada istisna hesabını göster ozaman zaten devlet vergisini kesecek o şekilde sorun yaşayacağını sanmıyorum
  • 26-02-2026, 22:25:42
    #9
    Arkadaşın dediği gibi Kripto ile ödeme almak yasal değil o üzden teknik olarak vergilendiremezsin, burada konu kriptodan banka hesabına çektiğin para olur ve maliyenin temel mantığı ''kazanç varsa vergi de vardır'' şeklinde. Kripto işlemlerinde vergi yok falan diyenler olabilir ama o kripto içindeki alım satımlardan elde edilen gelir için geçerli, senin gibi kriptoyu ödeme yöntemi olarak kullanıp net kripto alanlar için geçerli değil, kısacası bankaya çekiyorsan bunun vergisi de önüne çıkar ileride. Kavramları dikkatli okumak lazım vergi daireleri bizim mantığımızla işlemiyor.